Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Nogen som er skarpe til det?
HJÆLP!!
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Jeg vil da gerne prøve, har da boet i Tyskland,så måske jeg stadigvæk kan huske lidt derfra
jeg kan måske også go.dt. kom ud fra gym med et 10 tal i tysk a. og har boet i padborg fra jeg var 6-20
Jeg har nogle sætninger, hvor jeg skal sætte det rette modalverb ind i rette bøjning.
Har jeg forstået det rigtig når jeg skriver sådan her:
Wir sollen heute noch Bescheid bekommen, das hat uns unser Ansprechpartner versprochen...
Alexis - i den virtuelle verden! skriver: Jeg har nogle sætninger, hvor jeg skal sætte det rette modalverb ind i rette bøjning. Har jeg forstået det rigtig når jeg skriver sådan her: Wir sollen heute noch Bescheid bekommen, das hat uns unser Ansprechpartner versprochen...
Damn det er længe siden man har haft tysk, når man kun forstår de første 3 ord i den sætning. Men bøjningen af verbet ser nu rigtig ud - i mit hovede, som måske nok er gammelt men som trods alt husker en smule grammatik
helora skriver: Damn det er længe siden man har haft tysk, når man kun forstår de første 3 ord i den sætning. Men bøjningen af verbet ser nu rigtig ud - i mit hovede, som måske nok er gammelt men som trods alt husker en smule grammatik
umiddelbart vil jeg sige det er korrekt. da wir får endelsen -en
Ja, ikk. Det siger min fornemmelse mig også
Det er korrekt!
Maja88 skriver: umiddelbart vil jeg sige det er korrekt. da wir får endelsen -en
Ok, cool. Er det også det rette verb jeg bruger?
Baagøe skriver: Det er korrekt!
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128