Ondt når han prutter??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15.248 visninger
13 svar
0 synes godt om
29. september 2010

heidi30

Hej allesammen,

min søn på næsten 6 uger har ondt når han prutter. Dvs. det er ikke hele tiden, men nogle gange kan han slet ikke koncentrere sig om at spise eller også blir han meget ked af det når han skal prutte. Han har ikke forstoppelse, da han dagligt har afføring uden at han siger en lyd når han laver. 

Der er også dage hvor han ligger og prutter til den store guldmedalje uden at sige en lyd. Han ammer og får flaske og bøvser hver gang.

Pt. tror jeg han er igang med et spring, da han er meget mor syg og faktisk ikke vil andet end at ligge i mine arme og han falder ikke i søvn medmindre han "hænger" på mig.

Er der nogen som kender til at deres børn har ondt når de prutter?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2010

Jibbe

Min søn har haft ondt i maven før han skulle prutte. Vi havde ham til zoneterapeut for første gang igår og hun har gjort underværker allerede. Han fik ordentligt gang i systemet og leverede en ble hvis lige vi aldrig havde set før. Allerede nu er han meget mere tilfreds og græder ikke når han skal prutte/levere ;-) så jeg glæder mig helt vildt til fredag når vi skal afsted igen. Hun mente at det ville tage 2-3 behandlinger max og der er super gode penge givet ud!

Anmeld

29. september 2010

FrkLarsen

Det samme gør min pige på 8 uger også! 

Og øv øv hvor er det tarveligt at de skal have så ondt pga luft i mavsen .

Hun er på præsis samme måde som du beskriver angående prutning under spisning osv.

Anmeld

29. september 2010

FrkLarsen

Jibbe skriver:

Min søn har haft ondt i maven før han skulle prutte. Vi havde ham til zoneterapeut for første gang igår og hun har gjort underværker allerede. Han fik ordentligt gang i systemet og leverede en ble hvis lige vi aldrig havde set før. Allerede nu er han meget mere tilfreds og græder ikke når han skal prutte/levere ;-) så jeg glæder mig helt vildt til fredag når vi skal afsted igen. Hun mente at det ville tage 2-3 behandlinger max og der er super gode penge givet ud!

Så Zoneterapi er noget som du varmt kan anbefale?

Har overvejet det rigtig meget, men har også fået anbefalet nogen dråber som på en måde nautralisere luft i maven, kan ikke lige sætte navn på dem, desværre. 

Hvad må i give for 1 enkelt behandling? 

Anmeld

29. september 2010

Jibbe

FrkLarsen skriver:

Så Zoneterapi er noget som du varmt kan anbefale?

Har overvejet det rigtig meget, men har også fået anbefalet nogen dråber som på en måde nautralisere luft i maven, kan ikke lige sætte navn på dem, desværre. 

Hvad må i give for 1 enkelt behandling? 

Ja det kan jeg anbefale. Vi valgte en som havde sådan er RAB certifikat som sikrer at de er ordentligt uddannet og har fulgt op på uddannelsen. Tror nok det hed RAB. Vi gav 250 kr første gang og skal give 230 de efterfølgende gange. Og det synes jeg en glad baby er værd. Han virker bare så lettet nu :-)

Anmeld

29. september 2010

FrkLarsen

Jibbe skriver:

Ja det kan jeg anbefale. Vi valgte en som havde sådan er RAB certifikat som sikrer at de er ordentligt uddannet og har fulgt op på uddannelsen. Tror nok det hed RAB. Vi gav 250 kr første gang og skal give 230 de efterfølgende gange. Og det synes jeg en glad baby er værd. Han virker bare så lettet nu :-)

Så må jeg jo nok hellere få ringet til en zoneterapeut!  

Anmeld

29. september 2010

AnnetteG

Jeg oplever præcis det samme med min søn, som blev 6 uger i tirsdags. Min læge ville ikke anbefale Molycon, men jeg har derimod været ved kiropraktor - og havde også en hel anden søn med hjem igen. Jeg skal afsted igen i morgen, men selvom det måske kan afhjælpe hans mavebesvær en smule, så advarede lægen mig om, at det kunne vare ved til 3 mdr. alderen (kolik lignende) men at det på ingen måde var farligt eller skadeligt - "blot" ubehageligt for den lille fyr, som jo kun kan give udtryk for dét ved at græde.

Håber din lille hurtigt kommer over det igen.

Anmeld

30. september 2010

heidi30

Jibbe skriver:

Han har faktisk været ved zoneterapi en enkelt gang, men jeg kan faktisk ikke huske om jeg synes det hjalp så måske skulle jeg prøve igen.

Men han har ikke ondt når han laver afføring, kun ved prutterne.

Anmeld

30. september 2010

heidi30

AnnetteG skriver:

Jeg oplever præcis det samme med min søn, som blev 6 uger i tirsdags. Min læge ville ikke anbefale Molycon, men jeg har derimod været ved kiropraktor - og havde også en hel anden søn med hjem igen. Jeg skal afsted igen i morgen, men selvom det måske kan afhjælpe hans mavebesvær en smule, så advarede lægen mig om, at det kunne vare ved til 3 mdr. alderen (kolik lignende) men at det på ingen måde var farligt eller skadeligt - "blot" ubehageligt for den lille fyr, som jo kun kan give udtryk for dét ved at græde.

Håber din lille hurtigt kommer over det igen.

Vi bruger faktisk Mylicon dråberne hver gang inden han skal spise- hmm, måske man skulle stoppe. Hvorfor ville din læge ikke anbefale dig dem?

Måske spørg jeg dumt, men hvad gjorde kiropraktoren? Altså når jeg tænker på sådan én, tænker jeg mere på kraftige ryk for at få noget på plads osv.??

Anmeld

30. september 2010

AnnetteG

heidi30 skriver:

Vi bruger faktisk Mylicon dråberne hver gang inden han skal spise- hmm, måske man skulle stoppe. Hvorfor ville din læge ikke anbefale dig dem?

Måske spørg jeg dumt, men hvad gjorde kiropraktoren? Altså når jeg tænker på sådan én, tænker jeg mere på kraftige ryk for at få noget på plads osv.??

Jeg kan faktisk ikke huske helt hvorfor hun var imod Mylicon, jeg tror umiddelbart ikke det er fordi at de skader. Kiropraktoren giver blid massage og forsøger at løsne op for bevægeapparatet - han var en smule stiv især i den ene side (når han skulle dreje hovedet) og det fik han løsnet op for.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.