At tage "for lidt" på?????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. september 2010

Anja&jesper

misslea skriver:

Okay....

Altså... hun var heller ikke sådan bekymret for mig, men sagde, at jeg skulle være opmærksom på det, da det krævede en del af kroppens ressourcer at amme, og derfor er det godt at have lidt ekstra depoter i kroppen

Men... der er jo nogle, som ikke taber sig af amingen, så det er jo slet ikke sikkert, at det blir et problem...

Var bare nysgerrig efter at høre, om andre havde oplevet at kiloerne ræslede af dem under amningen, og så manglede de berømte amme-depoter.. hehe

Det skal du nok klare, det er jeg da sikker på.  men hvis din søster som også har samme krops bygning som dig godt har kunne klare det uden problemer så kan du da også

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2010

VIPpigen

misslea skriver:

Ja - det er selvfølgelig en god måde at få lidt ekstra protein indenbors, uden at behøve at give sig i kast med en 400 grams fuldfed bøf.... heheh!!!

Jeg må se, hvordan min krop reagerer på amningen.... nogle taber sig jo slet ikke af det!!! Det er også mest fordi, jeg har oplevet hvor tynd min søster blev... og det var bestemt ikke helt godt!!!

fra Lea

Nej, altså hvis du kan se du taber dig helt vildt af det, så er det bare ind med nogen proteinbars, og proteindrikke, men ellers så tag det stille og roligt med det hele...

Anmeld

29. september 2010

misslea

Anja&jesper skriver:

Det skal du nok klare, det er jeg da sikker på.  men hvis din søster som også har samme krops bygning som dig godt har kunne klare det uden problemer så kan du da også

Jaaah altså... hun klarede den - meeen ikke helt uden problemer!!! Det var ikke helt godt for hende at blive SÅ tynd, og selvom hun spiste flødeskumskager, flødesovs o tykt lag smør på brødet osv, så hjalp det på ingen måde.... først da hendes søn var 1½ år, havde hun en nogenlunde vægt igen....! Og det er netop det, jeg gerne vil undgå...

Meeen det er jo ikke til at vide på forhånd, hvordan ens krop reagerer.... og lige nu, må jeg da indrømme, at jeg er meget glad for, at jeg ikke har taget 25 kg på  Og ja - man kan jo ikke få det hele... hihi

Anmeld

29. september 2010

misslea

VIPpigen skriver:

Nej, altså hvis du kan se du taber dig helt vildt af det, så er det bare ind med nogen proteinbars, og proteindrikke, men ellers så tag det stille og roligt med det hele...

Nemlig ;o)

Jeg er nu også meget rolig.... var bare nysgerrig efter at vide, om andre havde oplevet nogen lingende....

lea

Anmeld

29. september 2010

mamalicious

misslea skriver:

Er der nogle af jer, der har fået dét at vide????

Altså.... jeg er en spinkel pige (inden jeg blev gravid) og har taget ca. 7 kg. på gennem min graviditet - er idag 39+2!!!

Min jordemoder sagde sidst jeg så hende, at det egentlig ikke var et problem for mig, for vores lille prinsesse derinde har taget fint på - og det er jo det vigtigste!!!

Hun sagde dog også, at jeg måske kunne ende med at blive meget tynd efter fødslen, fordi jeg slet ikke har de der berømte amme-depoter - og så gjaldt det bare om, at få en ordentlig omgang kalorier indenbors hver dag...

Det samme skete for min søster... hun er bygget ligesom jeg, og tog heller ikke meget på....  - hun blev simpelthen SÅ tynd, selvom hun ikke bestilte andet end at proppe i munden!!!

Så mit spørgsmål er - er der nogle af jer, der har prøvet at tage lidt på i graviditeten, og så efterfølgende mange lidt "amme-depoter"????

Mange hilsner fra Lea

Nej smukke... og det kommer jeg nok aldrig ud for !!!

Men kære du er simpelthen så smuk, håber ikke at du blev trist af hendes kommentar...

Du har den smukkeste gravide mave, og så længe I begge har det godt !!!

Anmeld

29. september 2010

Carina1977

misslea skriver:

Guuuuud... det lyder da skrækkeligt at kaste op i SÅ lang tid... så er det klart, at vægtens ikke steg særlig meget... hold da op!!!

Jaah... jeg havde ikke meget fedt på kroppen, da jeg blev gravid... har dog fået en anelse ekstra synes jeg.. meeen det kan jo ikke være meget siden jeg kun har taget 7 kg på!!!

Men jeg må se, hvordan min krop reagerer.... nogle taber sig jo slet ikke af amningen.... og jeg kan jo være en af dem...

fra Lea

Ja det var bestemt ikke sjovt....jeg kunne aldrig vide hvornår jeg kastede op.....men kastede op mindst et par gange hver dag, nogen gange mere.

Jeg gik til ekstra tjek på sygehuset pga. jeg har en stofskiftesygdom, og hver gang jeg skulle derind var det med bus. Jeg siger dig det var ikke sjovt, for jeg kunne ikke tåle at køre i bus, så blev kvalmen værre. en enkelt gang kastede jeg op i bussen, men var så heldig at jeg havde en pose i lommen jeg kunne kaste op i (heldigt vi havde hund dengang ). Men puha nej.....jeg håber at næste gang jeg skal være gravid, at jeg så får noget mindre kvalme. Og ja jeg tog ikke rigtig på, men min søn tog heldigvis hvad han havde brug for. Han vejede 3700 g. da han blev født.

Havde jeg været normalvægtig, så havde jeg haft et seriøst problem, hvis jeg tabte mig så meget.

Jeg håber du er en af dem, der ikke taber sig for meget under amningen, men ellers må du sørge for at spise ekstra evt. mere fed mad.

Pøj pøj med fødslen

Anmeld

29. september 2010

Kvindemin

Første gang vejede jeg 54 inden graviditet, tog slet ikke på og vejede 48 efter fødsel. Alt ok her

Anmeld

30. september 2010

misslea

Chritinap skriver:

Første gang vejede jeg 54 inden graviditet, tog slet ikke på og vejede 48 efter fødsel. Alt ok her

Okay  rart at høre, at det ikke behøver at give problemer

Og hey... skal du ikke snart føde??? Jeg går også selv og venter på, at der snart skal ske noget....

Anmeld

30. september 2010

misslea

mamalicious skriver:

Nej smukke... og det kommer jeg nok aldrig ud for !!!

Men kære du er simpelthen så smuk, håber ikke at du blev trist af hendes kommentar...

Du har den smukkeste gravide mave, og så længe I begge har det godt !!!

Iiihhhh 1000 tak, hvor er du sød - det var lige sådan en besked, jeg havde brug for!!!

Det er ikke fordi, jeg sådan er vildt bekymret, men det gav mig da alligevel lidt at tænker over!!!

Det er ikke altid så let at gøre de JM tilfredse - man skal passe på ikke at tage FOR meget på, og heller ikke tage FOR lidt på.... hmm... men nogle gange er man altså ikke selv herre over det... heheh!!!

Jeg ser tiden an, og ser hvordan min krop reagerer

Mange  Fra Lea

Anmeld

30. september 2010

misslea

Carina1977 skriver:

Ja det var bestemt ikke sjovt....jeg kunne aldrig vide hvornår jeg kastede op.....men kastede op mindst et par gange hver dag, nogen gange mere.

Jeg gik til ekstra tjek på sygehuset pga. jeg har en stofskiftesygdom, og hver gang jeg skulle derind var det med bus. Jeg siger dig det var ikke sjovt, for jeg kunne ikke tåle at køre i bus, så blev kvalmen værre. en enkelt gang kastede jeg op i bussen, men var så heldig at jeg havde en pose i lommen jeg kunne kaste op i (heldigt vi havde hund dengang ). Men puha nej.....jeg håber at næste gang jeg skal være gravid, at jeg så får noget mindre kvalme. Og ja jeg tog ikke rigtig på, men min søn tog heldigvis hvad han havde brug for. Han vejede 3700 g. da han blev født.

Havde jeg været normalvægtig, så havde jeg haft et seriøst problem, hvis jeg tabte mig så meget.

Jeg håber du er en af dem, der ikke taber sig for meget under amningen, men ellers må du sørge for at spise ekstra evt. mere fed mad.

Pøj pøj med fødslen

Puha... det lyder godt nok ikke rart!!!

Jeg har slet ikke haft problemer med kvalme... overhovedet faktisk, så det er ikke derfor, at jeg ikke har taget så meget på! Jeh har spist masser af mad, men det har bare ikke rigtig sat sig på min krop.....

1000 tak for dit svar....jeg håber, at det hele ordner sig helt naturligt, når jeg har født

fra Lea

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.