At tage "for lidt" på?????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.264 visninger
19 svar
0 synes godt om
29. september 2010

misslea

Er der nogle af jer, der har fået dét at vide????

Altså.... jeg er en spinkel pige (inden jeg blev gravid) og har taget ca. 7 kg. på gennem min graviditet - er idag 39+2!!!

Min jordemoder sagde sidst jeg så hende, at det egentlig ikke var et problem for mig, for vores lille prinsesse derinde har taget fint på - og det er jo det vigtigste!!!

Hun sagde dog også, at jeg måske kunne ende med at blive meget tynd efter fødslen, fordi jeg slet ikke har de der berømte amme-depoter - og så gjaldt det bare om, at få en ordentlig omgang kalorier indenbors hver dag...

Det samme skete for min søster... hun er bygget ligesom jeg, og tog heller ikke meget på....  - hun blev simpelthen SÅ tynd, selvom hun ikke bestilte andet end at proppe i munden!!!

Så mit spørgsmål er - er der nogle af jer, der har prøvet at tage lidt på i graviditeten, og så efterfølgende mange lidt "amme-depoter"????

Mange hilsner fra Lea

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2010

Carina1977

Da jeg ventede min søn, tog jeg kun 2 kilo på under hele graviditeten. Jeg tror så det skyldes at jeg så og sige kastede op fra jeg fandt ud af at jeg var gravid, og så indtil 14 dage før fødslen. Da jeg havde født, vejede jeg 14 kilo mindre end før jeg blev gravid. det var ret vildt, og jeg måtte ud og købe helt nyt tøj  ved mig gjorde det så heller ikke noget, idet at jeg var overvægtig i forvejen.

Anmeld

29. september 2010

DK

Hmm. Ikke lige et problem for mig, men jeg kan da godt se at det er ekstra vigtigt at du får masser af kalorier hver dag! Men så længe at jeres datter er stor nok, og så længe du husker at spise en masse så burde det vel gå fint?

Knus

Anmeld

29. september 2010

VIPpigen

Snakkede faktisk med min svigerinde om det, for hun har heller ikke taget meget på under sine graviditeter. Da hun ventede sin datter tog hun også kun 7-8 kg på, og det gjorde nemlig at da hun skulle amme tabte hun sig helt vildt. Hendes mand tog proteindrikke med hjem fra sygehuset for at hun ikke skulle tabe sig alt for meget mens hun ammede, men det kunne ikke helt undgås. Men hun forslog hvertfald selv hvis man ikke tager meget på, så skal man tage de proteindrikke da kroppen har brug for masser af proteiner under amningen.

Tror dog ikke jeg får brug for det, da jeg har taget 10 kg på, og vejede lidt for meget inden graviditeten.

Svigerinden venter barn igen om 1½ måned, og tror hun snupper proteindrikke igen, da hun heller ikke under denne graviditet har taget meget på...

Anmeld

29. september 2010

Lullaby

Med Izabella tog jeg 5,5 kg på. Men min mave voksede altså fint og hun tog fint på så alt var fryd og gammen

Anmeld

29. september 2010

misslea

DK skriver:

Hmm. Ikke lige et problem for mig, men jeg kan da godt se at det er ekstra vigtigt at du får masser af kalorier hver dag! Men så længe at jeres datter er stor nok, og så længe du husker at spise en masse så burde det vel gå fint?

Knus

Ja altså.... jeg føler jo, at jeg spiser rigtig meget... kan ikke proppe mere i munden ed jeg gør...

Så det er bestemt ikke det, der er problemet! Men mon ikke, det er mit stofskifte, der er gået agurkus her under min graviditet...

Og nej... jeg er bestemt ikke skind og ben lige pt, men har nok kun lige taget det på, som baby og tilbehør vejer!!!

Prinsessen er fin - ikke den største baby, men helt klart indenfor normalen, og JM'eren er slet ikke bekymret, hvad dét angår  

Der er ikke andet for, end jeg må se, hvad der sker, når jeg har født... måske blir det slet ikke noget problem

lea

Anmeld

29. september 2010

misslea

VIPpigen skriver:

Snakkede faktisk med min svigerinde om det, for hun har heller ikke taget meget på under sine graviditeter. Da hun ventede sin datter tog hun også kun 7-8 kg på, og det gjorde nemlig at da hun skulle amme tabte hun sig helt vildt. Hendes mand tog proteindrikke med hjem fra sygehuset for at hun ikke skulle tabe sig alt for meget mens hun ammede, men det kunne ikke helt undgås. Men hun forslog hvertfald selv hvis man ikke tager meget på, så skal man tage de proteindrikke da kroppen har brug for masser af proteiner under amningen.

Tror dog ikke jeg får brug for det, da jeg har taget 10 kg på, og vejede lidt for meget inden graviditeten.

Svigerinden venter barn igen om 1½ måned, og tror hun snupper proteindrikke igen, da hun heller ikke under denne graviditet har taget meget på...

Ja - det er selvfølgelig en god måde at få lidt ekstra protein indenbors, uden at behøve at give sig i kast med en 400 grams fuldfed bøf.... heheh!!!

Jeg må se, hvordan min krop reagerer på amningen.... nogle taber sig jo slet ikke af det!!! Det er også mest fordi, jeg har oplevet hvor tynd min søster blev... og det var bestemt ikke helt godt!!!

fra Lea

Anmeld

29. september 2010

Anja&jesper

misslea skriver:

Er der nogle af jer, der har fået dét at vide????

Altså.... jeg er en spinkel pige (inden jeg blev gravid) og har taget ca. 7 kg. på gennem min graviditet - er idag 39+2!!!

Min jordemoder sagde sidst jeg så hende, at det egentlig ikke var et problem for mig, for vores lille prinsesse derinde har taget fint på - og det er jo det vigtigste!!!

Hun sagde dog også, at jeg måske kunne ende med at blive meget tynd efter fødslen, fordi jeg slet ikke har de der berømte amme-depoter - og så gjaldt det bare om, at få en ordentlig omgang kalorier indenbors hver dag...

Det samme skete for min søster... hun er bygget ligesom jeg, og tog heller ikke meget på....  - hun blev simpelthen SÅ tynd, selvom hun ikke bestilte andet end at proppe i munden!!!

Så mit spørgsmål er - er der nogle af jer, der har prøvet at tage lidt på i graviditeten, og så efterfølgende mange lidt "amme-depoter"????

Mange hilsner fra Lea

Hej.

Nej jeg har ikke fået noget af vide om det med amme, men jeg har heller ikke taget så meget på.

I starten af graviditeten tabte jeg mig 4 kilo og hele vejen tog jeg slet ikke på, men lillemanden har det godt og han har overhoved ikke manglet noget, nu har jeg så taget lidt på men i det hele har jeg taget 2,3 kilo på og jeg går ind i 35 uge nu her på fredag. Men det din JM har sagt til dig har min overhoved ikke snakket noget om.

Anmeld

29. september 2010

misslea

Carina1977 skriver:

Da jeg ventede min søn, tog jeg kun 2 kilo på under hele graviditeten. Jeg tror så det skyldes at jeg så og sige kastede op fra jeg fandt ud af at jeg var gravid, og så indtil 14 dage før fødslen. Da jeg havde født, vejede jeg 14 kilo mindre end før jeg blev gravid. det var ret vildt, og jeg måtte ud og købe helt nyt tøj  ved mig gjorde det så heller ikke noget, idet at jeg var overvægtig i forvejen.

Guuuuud... det lyder da skrækkeligt at kaste op i SÅ lang tid... så er det klart, at vægtens ikke steg særlig meget... hold da op!!!

Jaah... jeg havde ikke meget fedt på kroppen, da jeg blev gravid... har dog fået en anelse ekstra synes jeg.. meeen det kan jo ikke være meget siden jeg kun har taget 7 kg på!!!

Men jeg må se, hvordan min krop reagerer.... nogle taber sig jo slet ikke af amningen.... og jeg kan jo være en af dem...

fra Lea

Anmeld

29. september 2010

misslea

Anja&jesper skriver:

Hej.

Nej jeg har ikke fået noget af vide om det med amme, men jeg har heller ikke taget så meget på.

I starten af graviditeten tabte jeg mig 4 kilo og hele vejen tog jeg slet ikke på, men lillemanden har det godt og han har overhoved ikke manglet noget, nu har jeg så taget lidt på men i det hele har jeg taget 2,3 kilo på og jeg går ind i 35 uge nu her på fredag. Men det din JM har sagt til dig har min overhoved ikke snakket noget om.

Okay....

Altså... hun var heller ikke sådan bekymret for mig, men sagde, at jeg skulle være opmærksom på det, da det krævede en del af kroppens ressourcer at amme, og derfor er det godt at have lidt ekstra depoter i kroppen

Men... der er jo nogle, som ikke taber sig af amingen, så det er jo slet ikke sikkert, at det blir et problem...

Var bare nysgerrig efter at høre, om andre havde oplevet at kiloerne ræslede af dem under amningen, og så manglede de berømte amme-depoter.. hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.