Tænker I nogensinde over...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

777 visninger
13 svar
0 synes godt om
29. september 2010

FrkT

...hvor pengene sidst har været?

Altså når I fx betaler 50 kr og for en 10'er tilbage. Tænker I så nogensinde over hvor den 10'er sidst har været? (eller den anden mønt eller seddel - ligegyldigt lige hvad det er for én). Om den sidste der har haft den lige har været på toilet uden at vaske hænder, inden han betalte med pengene i en forretning? Om den har ligget oven i en hundelort? Måske en aids-smittet var sidste ejermand?

Underlig tråd måske. Men det slog mig bare i dag, at de penge vi går rundt med højst sandsynligt har været et utal af andre steder inden vi fik dem, nogle mindre lækre end andre.

Gud hvor må der egentlig være mange bakterier på sådan en mønt eller seddel

Er jeg den eneste som sommetider tænker sådan?

Og et spørgsmål mere.... gad vide hvor ofte man får fat i en mønt eller seddel, som man har haft før, men som lige har været et smut det ene, andet og tredje sted i mellemtiden....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2010

Pige2009

I det daglige tænker jeg slet ikke over det, og jeg har faktisk sjældent kontanter i hånden. Dog spritter jeg altid hænder når vi er ude og rejse efter berøring med cool cash...

Anmeld

29. september 2010

oo

næh, det tænker jeg overhovedet ikke over. nu bruger jeg også mest kort, men altså jeg kan da tydeligt huske at jeg altid som barn puttede den der store flade femmer (UDEN hul i midten) i munden når jeg fik een og det syntes min mor var smadder ulækkert

Anmeld

29. september 2010

Maja88

altå jeg tænker ikke på det. men har i et par år siddet som kassedame og når man var færdig med sin vagt og vaskede hænder så var sæben helt sort... PÆNT KLAMT.

Anmeld

29. september 2010

SiLiMiMa

JA! Det gør jeg faktisk tit........

især hvis børnene har fået mønter til deres sparebøsse og sidder og fumler med dem.... så blir jeg sådan helt....

ja jeg er nok en smule sart........

heise

Anmeld

29. september 2010

Sujan

Tænker over det nogle gange..

Er jo noget af det mest bakteriefyldte der findes.. Man får tit at vide i udlandet at man skal tænke over at vaske hænder ofte hvis man bruger kontanter

Anmeld

29. september 2010

Giraffen

Jeg tænkte over det i sommers da jeg fandt nogle norske mønter, de var meget "renere" end vores, men de har heller ik så meget udskæring, tror virkelig mønstret trækker snavs til sig

Men det er ikke noget jeg tænker over i det daglige og jeg har aldrig hørt om nogen der var blevet smittet med noget som helst via mønter og jeg synes når vi i forvejen lever i et samfund hvor mange fremmer frygten og anvender den politisk og på mange grimme måder, kan det ikke gavne mit liv at skabe yderligere frygt i hverdagen, så det vælger jeg ikke at gøre 

Anmeld

29. september 2010

SiLiMiMa

Heise skriver:

JA! Det gør jeg faktisk tit........

især hvis børnene har fået mønter til deres sparebøsse og sidder og fumler med dem.... så blir jeg sådan helt....

ja jeg er nok en smule sart........

heise

PS: det er derfor jeg elsker mit dankort: PÅ BELØBET

hehe

Anmeld

29. september 2010

Diana...

Nej det tænker jeg aldrig over.

Anmeld

29. september 2010

4kløver

Altid.. og jeg "spasser" helt ud vis vi er ude og spise og salten bare står på bordet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.