Nu går jeg snart hjemmefra :( - Update

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. september 2010

Skouboe

idamaria83 skriver:

Sådan en SP skulle alle dælme da være udstyret med - dem jeg har haft har været elendige og jeg har klart fået mere ud af at undersøge selv end at konsultere dem! Hvor er det da dejligt, at hun har en idé om, hvad der kan være skyld i den manglende søvn - det jeg har hørt og læst om refluxbørn, så giver det da mening synes jeg - har I overvejet at prøve med johannesbrødkernemel i hendes flasker?

Håber virkelig snart for jer, at bøtten vender med søvnen - for det er ganske umuligt at fungere bare nogenlunde normalt, når man ikke får sin søvn!!

Har I i øvrigt nogen idé til, hvad der kan være skyld i, at Freja har så mange søvnproblemer - det lyder jo helt vildt, at du skal op så mange gange med hende også...

Stakkels du - det værste er virkelig at få frarøvet sin søvn!

Hun er helt fantastisk vores SP - alle burde have en som hende. Hun er midt i 40'erne og tager tingene oppefra og ned og er rigtig god til at være konstruktiv og give sig tid.

Jeg havde hende til Freja og da hun ringede dagen efter Silja var født blev jeg bare super glad for at det var hende vi havde fået igen

Silja har været til læge idag og fået noget syrehæmmende medicin, så må vi se om det hjælper - jeg måtte putte hende i viklen her til aften og gå hende i søvn efter at hun havde grædt ulykkeligt i 1½ time - stakkels pus.

Og manden er kommet hjem fra Færøerne med 40 i feber, så det ser ud til at jeg er single forælder i et par dage endnu.

Freja reagerer altid meget på dagene om natten, så jeg er ret sikker på at hendes søvnproblemer skyldes VS start 1/7 og lillesøster 27/7. Det ser desværre lidt ud til at hendes opvågninger er blevet en vane og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for at bryde den. Hun beder om noget at drikke eller et kram & et kys og så lægger hun sig pænt til at sove igen. Det virker som om hun har problemer med at skifte søvnfase selv og derfor skal hjælpes, med det resultat at jeg render hos hende hver ½ til hele time natten igennem.

Jeg overvejer at købe hendes junior seng nu, selvom lillesøster ikke har brug for tremmesengen endnu, simpelt hen for at se om ændringen ikke bryder vanen - det kan jo dårligt være værre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2010

Skouboe

Skouboe skriver:

Hun er helt fantastisk vores SP - alle burde have en som hende. Hun er midt i 40'erne og tager tingene oppefra og ned og er rigtig god til at være konstruktiv og give sig tid.

Jeg havde hende til Freja og da hun ringede dagen efter Silja var født blev jeg bare super glad for at det var hende vi havde fået igen

Silja har været til læge idag og fået noget syrehæmmende medicin, så må vi se om det hjælper - jeg måtte putte hende i viklen her til aften og gå hende i søvn efter at hun havde grædt ulykkeligt i 1½ time - stakkels pus.

Og manden er kommet hjem fra Færøerne med 40 i feber, så det ser ud til at jeg er single forælder i et par dage endnu.

Freja reagerer altid meget på dagene om natten, så jeg er ret sikker på at hendes søvnproblemer skyldes VS start 1/7 og lillesøster 27/7. Det ser desværre lidt ud til at hendes opvågninger er blevet en vane og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for at bryde den. Hun beder om noget at drikke eller et kram & et kys og så lægger hun sig pænt til at sove igen. Det virker som om hun har problemer med at skifte søvnfase selv og derfor skal hjælpes, med det resultat at jeg render hos hende hver ½ til hele time natten igennem.

Jeg overvejer at købe hendes junior seng nu, selvom lillesøster ikke har brug for tremmesengen endnu, simpelt hen for at se om ændringen ikke bryder vanen - det kan jo dårligt være værre.

Oh - og mht. Johannesbrødkernemel, så har jeg prøvet at give hende Enfamil (som er det special MME man bruger istedet for i dag) og det har ingen effekt. Freja fik det jo fra hun var 2 måneder, da hun også havde refluks - hun gylpede så meget at hun tabte sig af det, og der hjalp Enfamilen meget.

Silja gylper ikke voldsomt meget, hun er bare plaget af sure opstød og halsbrand, så basalt set den anden variant af refluks. Hendes mavesyre står og kører op og ned i spiserøret og det gør ondt på hende. Lægen kom med en lang forklaring om hvorfor Enfamil ikke ville have den store effekt, da den virkede på maden og ikke på mavesyren.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.