Hvor vil de scanne efter kønnet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.405 visninger
19 svar
0 synes godt om
29. september 2010

kkk

Er der nogen af jer, der har fået oplyst barnets køn ved den offentlige Md scanning? Eller har alle hospitaler lukket ned for den mulighed?

Da jeg var gravid sidste gang (for 5 år siden), ville de hverken scanne efter kønnet eller fortælle hvad de så, hvis de faktisk kunne se kønnet, på Roskilde...

Hvordan ligger landet i dag? Er man nødt til at gå til det private og hive tegnedrengen op af lommen for at få oplyst barnets køn?

Jeg har ikke valgt hospital endnu, så tænker at muligheden for at få oplyst barnets køn, kunne afgøre beslutningen om valget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2010

lucas<3

jeg fik afvide da jeg var i uge 20 at det var en dreng det kiggede hun efter..

men fik det så bekraftet til en 3d skanning i uge 28..

Anmeld

29. september 2010

LouiseNielsen

Fik afvide til MD scanning at vi sku have en dreng....

Anmeld

29. september 2010

bagger26

kkk skriver:

Er der nogen af jer, der har fået oplyst barnets køn ved den offentlige Md scanning? Eller har alle hospitaler lukket ned for den mulighed?

Da jeg var gravid sidste gang (for 5 år siden), ville de hverken scanne efter kønnet eller fortælle hvad de så, hvis de faktisk kunne se kønnet, på Roskilde...

Hvordan ligger landet i dag? Er man nødt til at gå til det private og hive tegnedrengen op af lommen for at få oplyst barnets køn?

Jeg har ikke valgt hospital endnu, så tænker at muligheden for at få oplyst barnets køn, kunne afgøre beslutningen om valget

Det er ikke noget de skal scanne efter, nogle er strikse og mener ikke det er det MD-scanningen skal bruges til og andre vil med glæde prøve at se efter det.. Tror mere det kommer an på det personale du kommer ind til og ikke hvilket sygehus du vælger. Men altså de SKAL ikke, men langt de fleste vil gerne prøve at se efter det...

Anmeld

29. september 2010

kkk

luppe-laban skriver:

jeg fik afvide da jeg var i uge 20 at det var en dreng det kiggede hun efter..

men fik det så bekraftet til en 3d skanning i uge 28..

Hvor?

Anmeld

29. september 2010

kkk

LouiseNielsen skriver:

Fik afvide til MD scanning at vi sku have en dreng....

Hvilket hospital?

Anmeld

29. september 2010

kkk

bagger26 skriver:

Det er ikke noget de skal scanne efter, nogle er strikse og mener ikke det er det MD-scanningen skal bruges til og andre vil med glæde prøve at se efter det.. Tror mere det kommer an på det personale du kommer ind til og ikke hvilket sygehus du vælger. Men altså de SKAL ikke, men langt de fleste vil gerne prøve at se efter det...

Jeg ved godt at de ikke SKAL kigge efter det og at MD scanningen handler om noget andet og meget mere vigtigt. Men på Roskilde for 5 år siden, var der indført en politik om at scanningspersonalet ikke MÅTTE fortælle kønnet. Den officielle grund var at de ikke måtte bruge tiden på at lede efter det, men selv hvis de umiddelbart kunne se kønnet, måtte de ikke oplyse det. Den uofficielle begrundelse var at hospitalerne begyndte at beskytte sig selv over for evt. 'fejl-scanninger' hvor personalet kom til at oplyse forældrene om det forkerte køn...

Jeg er nysgerrig efter hvor udbredt denne politik er idag - og om der er et hospital i region sjælland der IKKE har den politik

Anmeld

29. september 2010

bagger26

kkk skriver:

Jeg ved godt at de ikke SKAL kigge efter det og at MD scanningen handler om noget andet og meget mere vigtigt. Men på Roskilde for 5 år siden, var der indført en politik om at scanningspersonalet ikke MÅTTE fortælle kønnet. Den officielle grund var at de ikke måtte bruge tiden på at lede efter det, men selv hvis de umiddelbart kunne se kønnet, måtte de ikke oplyse det. Den uofficielle begrundelse var at hospitalerne begyndte at beskytte sig selv over for evt. 'fejl-scanninger' hvor personalet kom til at oplyse forældrene om det forkerte køn...

Jeg er nysgerrig efter hvor udbredt denne politik er idag - og om der er et hospital i region sjælland der IKKE har den politik

Nå okay, ja det er der ikke heroppe i det kolde nord, men derfor kan man stadig støde på dem der ikke vil oplyse det..

Kan ikke udtale mig om hvordan det er på sjælland, men selvom du finder et sted hvor det ikke er en generel politik, at de ikke vil oplyse det, så kan du jo nok godt risikere at rende ind i scanningspersonale, der ikke vil se efter det alligevel. Selvom  de fleste er søde til at se efter det..

Anmeld

29. september 2010

BabyNilas

kkk skriver:

Nu er jeg så scannet på Aalborg sygehus, men det var faktisk det første damen spurgte om. Om vi skulle se efter kønnet. Min mand var meget i tvivl men han endte med at ville vide det og hun var meget sikker på det bliver en dreng.

Anmeld

29. september 2010

Valle81

Hejsa.

Under begge mine graviditeter 2003/2004 og 2009/2010 fik jeg kønnet af vide til MD scanning.

Først pige så dreng og de havde ikke set forkert:0) Begge gange spurgte de sel vom eg var interesseret i at få kønnet at vide:0)

Viborg Sygehus

Christina

10+6 - som håber de vil fortælle kønnet igen hvis de kan se det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.