Graviditetsteste - erfaringer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.237 visninger
15 svar
0 synes godt om
29. september 2010

Happiness

Hvad er erfaringerne ed graviditetsteste. Er der forskel på følsomheden for f.eks. strimmelteste og så dem i plastik (hvis I forstår)???

Har købt de der strimmelteste, men synes de andre virker mere troværdige.... Ved ikke hvorfor, men har I erfaringer med at teste negativ på en og så positiv på en anden???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2010

missie20

Hvad er erfaringerne ed graviditetsteste. Er der forskel på følsomheden for f.eks. strimmelteste og så dem i plastik (hvis I forstår)???

Har købt de der strimmelteste, men synes de andre virker mere troværdige.... Ved ikke hvorfor, men har I erfaringer med at teste negativ på en og så positiv på en anden???

Alle de gange jeg har teste, der købte jeg for det meste dem fra netto, da de er enorm billige. To for 40 kr. tror jeg det er. De har vist positive svagt når jeg testede mig selv ½ uge overtid og var gravid. De virkede fint for mig.

Anmeld

29. september 2010

Happiness

missie20 skriver:

Alle de gange jeg har teste, der købte jeg for det meste dem fra netto, da de er enorm billige. To for 40 kr. tror jeg det er. De har vist positive svagt når jeg testede mig selv ½ uge overtid og var gravid. De virkede fint for mig.

Ok tak for svar. Du har ikke haft prøvet strimmeltestene?

Kan være jeg skulle tage i netto idag så.

Har testet (skal egentligt først imorgen  med strimmeltestene de to sidste dage.

Igår kom der en meget utydelig streg, men først efter 1 time Og idag efter 45 min. men dog en tydeligere streg. Ved godt de er ugyldige når de har ligget så længe. Men i sidste måned lod jeg dem ligge meget længere, og der kom slet ingen streg frem?!

Så har stadig et spinkelt håb...

Anmeld

29. september 2010

Valle81

Jeg har altid kun brugt dem fra Føtex, Bilka og Rema 1000 - samme mærke og de har virket upåklagligt og altid vist det rigtige resultat:0)

Anmeld

29. september 2010

Happiness

Valle81 skriver:

Jeg har altid kun brugt dem fra Føtex, Bilka og Rema 1000 - samme mærke og de har virket upåklagligt og altid vist det rigtige resultat:0)

Må afted efter en test idag så. Synes det virker meget underligt med de der strimler... Men kan jo i præncippet også først teste imorgen... Men har bare haft det rigtig underligt i den her måned, så tror faktisk at den er der... Og plejer at have mens smerter ca 2 dage før mens kommer, og kan intet mærke idag... (skal have mens imorgen)

Anmeld

29. september 2010

aarhusmor

Dem fra lavpris-teste måler fra 20mIU/mL - mange andre fra 25mIU/mL

Jeg har været gravid rigtigt mange gange og det er min erfaring at ALLE teste kan snyde og vise en falsk positiv streg, ligesom jeg har oplevet at få falske negative tests.

Det bedste man kan gøre er at have flere mærker liggende, og er der en positiv streg på en af dem. Så test med en anden test 3 dage senere - er den også positiv så kan man stole på det.

Men alt i alt, så skal man jo nok finde ud af det hvis den er der

Anmeld

29. september 2010

Happiness

aarhusmor skriver:

Dem fra lavpris-teste måler fra 20mIU/mL - mange andre fra 25mIU/mL

Jeg har været gravid rigtigt mange gange og det er min erfaring at ALLE teste kan snyde og vise en falsk positiv streg, ligesom jeg har oplevet at få falske negative tests.

Det bedste man kan gøre er at have flere mærker liggende, og er der en positiv streg på en af dem. Så test med en anden test 3 dage senere - er den også positiv så kan man stole på det.

Men alt i alt, så skal man jo nok finde ud af det hvis den er der

Ok, vil prøve at købe nogle forskellige så...

Ja man skal jo nok finde ud af det Men tålmodigheden er bare ikke til det... hehe... Men der er jo ikke andet for end at vente

Men vil ihvertfald købe nogle af de andre og se hvad der sker. For har godt nok haft en del kvalme, og det er blevet værre i løbet af dagene. (men igen, det kan jo desværre være psykisk )

Anmeld

29. september 2010

kkk

Jeg har dårlige erfaringer med de der high-sensitive tests man kan købe hos babyornot. De skulle kunne vise resultatet super tidligt, fordi de har en følsomhed på 10 mIU/ml, men jeg har aldrig kunne teste positivt med dem - uanset hvor tidligt eller sent jeg testede. Derimod jeg har kunne teste positivt fra 3+4 (tror jeg det var), med en helt alm. billig papir stick som fulgte gratis med køb af ægløsningstests.

Ellers tilslutter jeg mig fornemmelsen af at få mere sikkerhed med de tests der er pakket ind i plastik. Helt sikkert noget sludder og vrøvl, for det er jo præsis det samme der gemmer sig inden i, men jeg ender nu alligevel altid med at måtte købe en af de dyre bluecare, for at være helt sikker på at resultatet nu også er rigtigt - og de virker hver gang. Men dem køber jeg selvfølgelig også først når jeg faktisk er gået over tid

Anmeld

29. september 2010

aarhusmor

kkk skriver:

Jeg har dårlige erfaringer med de der high-sensitive tests man kan købe hos babyornot. De skulle kunne vise resultatet super tidligt, fordi de har en følsomhed på 10 mIU/ml, men jeg har aldrig kunne teste positivt med dem - uanset hvor tidligt eller sent jeg testede. Derimod jeg har kunne teste positivt fra 3+4 (tror jeg det var), med en helt alm. billig papir stick som fulgte gratis med køb af ægløsningstests.

Ellers tilslutter jeg mig fornemmelsen af at få mere sikkerhed med de tests der er pakket ind i plastik. Helt sikkert noget sludder og vrøvl, for det er jo præsis det samme der gemmer sig inden i, men jeg ender nu alligevel altid med at måtte købe en af de dyre bluecare, for at være helt sikker på at resultatet nu også er rigtigt - og de virker hver gang. Men dem køber jeg selvfølgelig også først når jeg faktisk er gået over tid

Ja enig. Dem der måler fra 10mIU/mL er noget bras. De virker slet ikke! Men jeg skrev dem ikke på, da jeg har hørt de ikke bliver solgt mere.

Anmeld

29. september 2010

kkk

aarhusmor skriver:

Ja enig. Dem der måler fra 10mIU/mL er noget bras. De virker slet ikke! Men jeg skrev dem ikke på, da jeg har hørt de ikke bliver solgt mere.

Det gør de skam!

Kan bestilles idag på www.babyornot.dk....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.