Behandling og jobsøgning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. september 2010

AnneH

Puha.. ja det er ikke nemt. Men i følge loven må arbejdsgiver ikke spørge om man planlægger børn i fremtiden, så efter min mening skal du ikke sige noget.

Mener også at man i følge loven ikke har pligt til sige noget om graviditet før 3 måneder før forventet fødsel ( mener det er 3 måneder) Det kan dog nok være lidt svært at skjule :-)

så synes bestemt ikke at du skal nævne noget.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2010

ønskebørn74

Mullepigen86 skriver:

Måske et lidt Off Topic emne men sagen er den at jeg går ledig lige nu.. Men hvordan skal man forholde sig i forhold til jobsøgning og sin behandling.. Jeg er jo ikke startet 100 % i behandling endnu men det kommer jo i næste måned..
Hvad hvis jeg pludseligt får tilbudt et job?? eller hvis behandlingen gir resultat, så er det jo nok ikke det nemmeste at få et job.

Andre der har prøvet noget lignende?? eller har et godt råd

Jeg er ledig og i behandling... Tror ikke længere på job imens vi er igang...

Anmeld

29. september 2010

helora

Mullepigen86 skriver:

Jeg er ikke i tvivl om at jeg vil blive ved med at søge, men er et sted nervøs for om jeg måske får tilbudt et job mens jeg er i behandling for skal jeg så være ærlig og sige vi er i behandling eller hvad skal man

-men vil blive ved med at søge og hvis fagforeningen siger man ikke må sige man er gravid og det så må jeg prøve at undgå det.. men de finder jo ud af det til samtalen lige meget hvad..

Synes det er meget forvirrende og lidt en jungle for skal man være ærlig eller lyve ...

Jeg synes på ingen måde du er forpligtet til at oplyse, at du er i behandling. Du ved jo i princippet ikke om det lykkes at blive gravid i første forsøg. Og så kan du risikere at gå glip af et godt job.

Anmeld

29. september 2010

Mullefisen2011

Som i selv siger ved vi jo ikke hvornår der er gevist så vil ikke takke nej til et job hvis jeg endelig får det tilbudt.. mit problem er jo så lidt bare at jeg skal have sygedage i forbindelse med behandlingen og det er måske ikke så fedt når man lige er startet på jobbet..

Men har også besluttet mig for at jeg ikke vil oplyse om behandlingen og evt. graviditet lige med det samme.. for så får man hvertfald ikke jobbet.. og man har jo heller ikke pligt til det..

Anmeld

29. september 2010

helora

Mullepigen86 skriver:

Som i selv siger ved vi jo ikke hvornår der er gevist så vil ikke takke nej til et job hvis jeg endelig får det tilbudt.. mit problem er jo så lidt bare at jeg skal have sygedage i forbindelse med behandlingen og det er måske ikke så fedt når man lige er startet på jobbet..

Men har også besluttet mig for at jeg ikke vil oplyse om behandlingen og evt. graviditet lige med det samme.. for så får man hvertfald ikke jobbet.. og man har jo heller ikke pligt til det..

Helt enig.

Og held og lykke med både job og behandling. Håber på hurtig gevinst på begge områder

Anmeld

29. september 2010

mulle-musen86

Du skal bare søge, for som flere har skrevet ved du ikke noget om hvornår der evt. sker noget... trust me, der kan gå lang tid... Vi har været i gang siden januar 09, og er i gang med min 5. IUI nu... så...

SØG SØG SØG!!

Kram

Anmeld

29. september 2010

Mullefisen2011

Tak for jeres gode råd tøser

Jeg fortsætter med jobsøgningen og behandlingen og tager det som det kommer..

Håber at begge ting kommer til at gå stærkt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.