Behandling og jobsøgning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.583 visninger
16 svar
0 synes godt om
28. september 2010

Mullefisen2011

Måske et lidt Off Topic emne men sagen er den at jeg går ledig lige nu.. Men hvordan skal man forholde sig i forhold til jobsøgning og sin behandling.. Jeg er jo ikke startet 100 % i behandling endnu men det kommer jo i næste måned..
Hvad hvis jeg pludseligt får tilbudt et job?? eller hvis behandlingen gir resultat, så er det jo nok ikke det nemmeste at få et job.

Andre der har prøvet noget lignende?? eller har et godt råd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2010

helora

Vi gik i gang med fertilitetsbehandling kort tid efter jeg var blevet færdig med min uddannelse, og jeg søgte arbejde sideløbende, da det jo ikke var sikkert, at det ville lykkes mig at blive gravid i første forsøg. Det gik faktisk sådan, at jeg fik et arbejde (projektansættelse) et par dage før jeg fandt ud af, at jeg var gravid

Så mit råd er, at du endelig ikke skal holde dig tilbage med at søge et arbejde

Anmeld

28. september 2010

Mullefisen2011

Helora.. Tak for din erfaring..

Lige nu holder jeg mig ikke tilbage med jobsøgningen men søger hvad jeg kan.. men synes det er svært i forhold til fagforeningen og hvis jeg skulle blive tilbudt et job.. skal man være ærlig over for dem eller hvordan? Det synes jeg er svært..

Men har overvejet at søge et vikariat eller noget, men det kan jeg desværre ikke bare nøjes med at søge..

Anmeld

28. september 2010

BabyNilas

Mullepigen86 skriver:

Måske et lidt Off Topic emne men sagen er den at jeg går ledig lige nu.. Men hvordan skal man forholde sig i forhold til jobsøgning og sin behandling.. Jeg er jo ikke startet 100 % i behandling endnu men det kommer jo i næste måned..
Hvad hvis jeg pludseligt får tilbudt et job?? eller hvis behandlingen gir resultat, så er det jo nok ikke det nemmeste at få et job.

Andre der har prøvet noget lignende?? eller har et godt råd

Jeg var i behandling da jeg blev ledig og da jeg havde været ledig i 3 uger fik jeg afvide jeg var gravid. Jeg er nu i uge 33.

Jeg har skulle søge job i alle ugerne på lige fod med alle andre. Jeg har desuden været på jobsøgningskursus og selvfølgelig til div møder med a-kassen og jobcentret.

Jeg har hele tiden fået afvide af a-kassen at jeg ikke må sige jeg er gravid før jeg får tilbudt et job, men jeg har de sidste uger valgt at skrive at jeg er gravid.

Anmeld

28. september 2010

Mullefisen2011

BabyNilas skriver:

Jeg var i behandling da jeg blev ledig og da jeg havde været ledig i 3 uger fik jeg afvide jeg var gravid. Jeg er nu i uge 33.

Jeg har skulle søge job i alle ugerne på lige fod med alle andre. Jeg har desuden været på jobsøgningskursus og selvfølgelig til div møder med a-kassen og jobcentret.

Jeg har hele tiden fået afvide af a-kassen at jeg ikke må sige jeg er gravid før jeg får tilbudt et job, men jeg har de sidste uger valgt at skrive at jeg er gravid.

Jeg er ikke i tvivl om at jeg vil blive ved med at søge, men er et sted nervøs for om jeg måske får tilbudt et job mens jeg er i behandling for skal jeg så være ærlig og sige vi er i behandling eller hvad skal man

-men vil blive ved med at søge og hvis fagforeningen siger man ikke må sige man er gravid og det så må jeg prøve at undgå det.. men de finder jo ud af det til samtalen lige meget hvad..

Synes det er meget forvirrende og lidt en jungle for skal man være ærlig eller lyve ...

Anmeld

28. september 2010

BabyNilas

Mullepigen86 skriver:

Jeg er ikke i tvivl om at jeg vil blive ved med at søge, men er et sted nervøs for om jeg måske får tilbudt et job mens jeg er i behandling for skal jeg så være ærlig og sige vi er i behandling eller hvad skal man

-men vil blive ved med at søge og hvis fagforeningen siger man ikke må sige man er gravid og det så må jeg prøve at undgå det.. men de finder jo ud af det til samtalen lige meget hvad..

Synes det er meget forvirrende og lidt en jungle for skal man være ærlig eller lyve ...

Det er en jungle at finde rundt i.

min fagforening fortalte mig at hvis jeg fik et job og var der i 3 månder og efter de første 3 måneder fortalte at jeg var i behandlinger gælder de samme regler som hvis jeg var gravid. At de ikke bare sådan kunne fyre mig. Det er måske noget du kan hører din fagforening om.

Anmeld

29. september 2010

Mullefisen2011

Det er simpelthen bare SÅÅÅ forvirrende
Og ret meget en jungle at finde ud af...

Det er svært at vide hvad man skal og hvad man ikke skal..

Anmeld

29. september 2010

BubbieBear

Mullepigen86 skriver:

Det er simpelthen bare SÅÅÅ forvirrende
Og ret meget en jungle at finde ud af...

Det er svært at vide hvad man skal og hvad man ikke skal..

Kan sagtens forstå dig

Jeg valgte at fortælle det til min chef lige inden vi skulle igang med behandlingen for alvor. Fortalte ham det fordi jeg synes det er rart at der er en forklaring når jeg nu skal have fri meget ofte. (4 gange på 2 uger)

Tror ikke jeg ville fortælle det til en samtale i frygt for at blive valgt fra.

Anmeld

29. september 2010

Mullefisen2011

BubbieBear skriver:

Kan sagtens forstå dig

Jeg valgte at fortælle det til min chef lige inden vi skulle igang med behandlingen for alvor. Fortalte ham det fordi jeg synes det er rart at der er en forklaring når jeg nu skal have fri meget ofte. (4 gange på 2 uger)

Tror ikke jeg ville fortælle det til en samtale i frygt for at blive valgt fra.

Hvis jeg havde et fast job var jeg ikke i tvivl om at jeg ville fortælle det, men synes det er lidt farligt nu jeg ikke har noget fast og skal vælges frem for alle andre, så er det ikke lige det fedeste kort at hive op af lommen til en samtale

Anmeld

29. september 2010

Ludo

Jeg er/har været i samme båd som dig.

På min gamle arbejde sagde jeg det og det var ikke noget problem, men desværre kom der ny ledelse og jeg blev opsagt. Den sidste mdr i jobbet var jeg sygmeldt og fik min sidste udtagning af æg men desværre skete der ikke noget denne gang heller, Men har da 5 befrugtet æf i fryseren. Fik et nyt job inden for den mdr og skulle starte mdr efter og skulle há haft mine æg op af fryseren og videre op i mig men valgt at vente pga det nye job i hvertfald til jeg havde været der i 3 mdr. Men desværre nåede jeg kun at være der 3 mdr da min krop sagde stop og jeg måtte indse at jobbet var for hårdt så jeg er nu ledig igen og har besluttet at jeg vil have æggene op nu imens jeg er jobsøgende og vil ikke sige noget til en jobsamtale/ i ansøgningen hvis det er, for man har jo ikke pligt til at fortælle man er gravid før 3 mdr før man er sat til hvis man skal følge reglerne helt og idag må man ikke fravælge gravide til et job hvis personen er den bedste til jobbet. Men det er jo svært at sige man er det med et nyt job.

Jeg syntes du skal gå igang og ikke sige noget før du evt er gravid og i job eller bare følge dig frem om hvordan du selv har lyst til at det skal være. Men tænk ikke så meget over det nu når du skal i behandling. Koncentrer dig om det og lad det andet komme til den tid.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.