Slut med sut!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.334 visninger
15 svar
0 synes godt om
28. september 2010

TbCp

Liva er lige kommet hjem fra tandlæge hvor hun fik at vide at hun har rigtig pæne tænder, men at hun skal af med sutten hvis de ikke skal nå at blive meget skæve.

Så nu har vi lige puttet alle hendes sutter i en kuvert og så skal de sendes til julemanden (min mor ) i eftermiddag når jeg har fri....

Julemanden er så sød at når man sender sutterne til ham, så han kan bruge dem til alle sine babyer, så får man en gave af ham mmmm...

Så den skal vi ud og hente i BR bagefter

Er godt nok spændt på hvordan det skal gå!

Men nu er beslutningen taget.... Carsten spurgte dog om ikke jeg havde ladet et par reservesutter ligge.... men det har jeg altså ikke... skal man have det? Er det ikke bare dumt, for så kan man vel lynhurtigt falde i og give hende den i nat ....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2010

helora

Åh, det er så svært med de sutter. Vi har lige indført, at Agnes' sutter kun bor i sengen nu, altså at hun kun bruger sut når hun sover. Vi har simpelthen ikke haft hjerte til at tage den helt fra hende, da hun er så glad for den. Men det er gået rigtig godt, og jeg håber, at vi kan smide dem helt væk (lave en byttehandel med julemanden ) snart.

Anmeld

28. september 2010

Marco2

Der var vi i fredags

Og det gik så godt. Vi samlede alle sutter sammen og vores datter tegnede en tegning til julemanden. Det hele i en pose og hen til et suttetræ og hænge dem på der. Så ville julemanden hente dem når det blev mørkt. Så vinkede vi farvel til sutterne og kørte i Toys'r'us og hun fik lov at vælge et stykke legetøj.

Og der har INGEN problemer været overhovedet. Vi havde ikke nogen reservesutter. Tror det forvirrer mere end det gavner.

Vi havde nemlig også været ved tandlægen, som kommenterede at det skulle være nu, hvis ikke hun skulle få forkert tandstilling.

Held og lykke med projektet. Det skal nok gå.

AG

Anmeld

28. september 2010

TbCp

helora skriver:

Åh, det er så svært med de sutter. Vi har lige indført, at Agnes' sutter kun bor i sengen nu, altså at hun kun bruger sut når hun sover. Vi har simpelthen ikke haft hjerte til at tage den helt fra hende, da hun er så glad for den. Men det er gået rigtig godt, og jeg håber, at vi kan smide dem helt væk (lave en byttehandel med julemanden ) snart.

I en lang periode har hun kun fået lov at få dem til natten.... så det har været starten på "afvæning".... hun har virkelig været sutoman så afvænning kan det vist godt kaldes

Anmeld

28. september 2010

Pige2009

TbCp skriver:

Liva er lige kommet hjem fra tandlæge hvor hun fik at vide at hun har rigtig pæne tænder, men at hun skal af med n hvis de ikke skal nå at blive meget skæve.

Så nu har vi lige puttet alle hendes r i en kuvert og så skal de sendes til julemanden (min mor ) i eftermiddag når jeg har fri....

Julemanden er så sød at når man sender rne til ham, så han kan bruge dem til alle sine babyer, så får man en gave af ham mmmm...

Men nu er beslutningen taget.... Carsten spurgte dog om ikke jeg havde ladet et par reserver ligge.... men det har jeg altså ikke... skal man have det? Er det ikke bare dumt, for så kan man vel lynhurtigt falde i og give hende den i nat ....

Hvor er det bare en super beslutning Jeg synes ikke du skal lade et par reserver ligge hjemme, for så er det sværere ikke at overholde stoppet. Hvis hun med det samme ved, der ikke er nogen r, ja så er der bare ingen r...

Held og lykke med det

Anmeld

28. september 2010

TbCp

Marco2 skriver:

Der var vi i fredags

Og det gik så godt. Vi samlede alle sutter sammen og vores datter tegnede en tegning til julemanden. Det hele i en pose og hen til et suttetræ og hænge dem på der. Så ville julemanden hente dem når det blev mørkt. Så vinkede vi farvel til sutterne og kørte i Toys'r'us og hun fik lov at vælge et stykke legetøj.

Og der har INGEN problemer været overhovedet. Vi havde ikke nogen reservesutter. Tror det forvirrer mere end det gavner.

Vi havde nemlig også været ved tandlægen, som kommenterede at det skulle være nu, hvis ikke hun skulle få forkert tandstilling.

Held og lykke med projektet. Det skal nok gå.

AG

Nej det lyder godt!

Håber det går ligeså nemt her

Anmeld

28. september 2010

Hansen97

Her har vi længe snakket med hende om at når hun nu fylder 3 år i november så smider vi sutten væk og får en stor gave i stedet...

Hun er dog ikke med på den, meen... vi har nok af tid til at snakke om det i...

Vi gjorde det samme med storebror, dog var det på hans 4-års fødselsdag. Han vågnede og sagde at nu blev han 4 år så skulle han ikke bruge sut mere.. gik ud til skraldespanden og smed den væk. Han græd lidt de 2 første nætter, men så var det også glemt..

Med Mie har vi også valgt at gøre det før for det kan tydeligt ses på hendes tænder.. og så har hun en nusseklud som hun altid skal have (forskl. stofbleer), så jeg tror overgangen bliver lidt nemmere.. men lad os nu se.. i hvert fald så skal den væk d. 11/11-10.

Anmeld

28. september 2010

TbCp

Baagøe skriver:

Hvor er det bare en super beslutning Jeg synes ikke du skal lade et par reserver ligge hjemme, for så er det sværere ikke at overholde stoppet. Hvis hun med det samme ved, der ikke er nogen r, ja så er der bare ingen r...

Held og lykke med det

Det er også det jeg tænker.... at det er nemmere at sige nu er det slut! og så er det altså helt slut!

Så nu håber jeg bare at vi har fundet dem alle

Anmeld

28. september 2010

Mathilde & Frederikkesmor

TbCp skriver:

Liva er lige kommet hjem fra tandlæge hvor hun fik at vide at hun har rigtig pæne tænder, men at hun skal af med sutten hvis de ikke skal nå at blive meget skæve.

Så nu har vi lige puttet alle hendes sutter i en kuvert og så skal de sendes til julemanden (min mor ) i eftermiddag når jeg har fri....

Julemanden er så sød at når man sender sutterne til ham, så han kan bruge dem til alle sine babyer, så får man en gave af ham mmmm...

Men nu er beslutningen taget.... Carsten spurgte dog om ikke jeg havde ladet et par reservesutter ligge.... men det har jeg altså ikke... skal man have det? Er det ikke bare dumt, for så kan man vel lynhurtigt falde i og give hende den i nat ....

Vi gjorde præcis som jer, da Mathilde skulle af med sutten efter en tur hos tandlægen. Det var hver og én sut der røg i posen, og blev postet til julemanden - hvilket hun i øvrigt selv var med til

Derefter fik hun en elektronisk bil af "julemanden" - den bragte stor lykke ( og stadig gør her 4 år efter). Vi hørte aldrig til at hun manglede sine sutter - heller ikke om natten.

Jeg synes I skal sende dem alle! ellers tror jeg godt at man kan have tendens til at finde den frem om natten, hvis man er træt og presset. På den anden måde, er "skaden jo sket", også må man tage kampen op

Anmeld

28. september 2010

TbCp

112233 skriver:

Her har vi længe snakket med hende om at når hun nu fylder 3 år i november så smider vi sutten væk og får en stor gave i stedet...

Hun er dog ikke med på den, meen... vi har nok af tid til at snakke om det i...

Vi gjorde det samme med storebror, dog var det på hans 4-års fødselsdag. Han vågnede og sagde at nu blev han 4 år så skulle han ikke bruge sut mere.. gik ud til skraldespanden og smed den væk. Han græd lidt de 2 første nætter, men så var det også glemt..

Med Mie har vi også valgt at gøre det før for det kan tydeligt ses på hendes tænder.. og så har hun en nusseklud som hun altid skal have (forskl. stofbleer), så jeg tror overgangen bliver lidt nemmere.. men lad os nu se.. i hvert fald så skal den væk d. 11/11-10.

Vi havde egentlig snakket om at vente til efterårsferien... men når nu hun havde været ved tandlægen idag hvor der var blevet snakket om det syntes jeg det var fint at tage den nu.

Først snakkede vi om at sutterne skulle på suttetræet, men det ville hun dælme ikke have... men julemanden måtte godt få dem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.