Fobier...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.434 visninger
11 svar
0 synes godt om
27. juli 2008

Becks

Sidder lige her og er lidt rædselslagen :'( Jeg har simpelthen en meget stor frygt/fobi for edderkopper, om de så er små, store eller bitte :S Men for en uge siden, åbnede jeg min havedør, for at lufte lidt ud, og pludselig ser jeg noget stort og sort der kravler forbi. En grande edderkop pisker afsted. Det skal lige siges at jeg er så bange for dem, så tør ikke slå dem ihjel selv eller at støvsuge dem op. Men jeg tænker lidt ved mig selv, Becky bliv voksen, du bor alene så der er ingen der kommer og hjælper dig - Tag dig sammen!!! :$ Jeg prøver så og fange den her edderkop og med meget mod og ca 2 timers tagen mod til mig selv, lykkedes det - Troede jeg! For efter den var død, turde jeg ikke tage den op, så der samlede jeg lige lidt mere mod, og så var den sgu væk (?) Og først idag har jeg fundet den, inde i mit soveværelse :-o. Det skal lige siges at jeg ikke har haft døren åben siden sidste uge, men kun vinduet. og mit mod er opbrugt till at slå den edderkop ihjel, som så i øvrigt er væk igen!! Men nu vil jeg ikke bo her mere, så har lige skrevet mig op på venteliste til lejlighed som IKKE er i stuen. Sidder faktisk og bliver lidt flov, over at en edderkop kan få mig ud af mit eget hjem :$ Men jeg er virkelig bange for dem, og har været det så længe tilbage jeg kan huske. Jeg fik tilbudt at leje et hus for 3 år siden, men sagde nej tak, selvom jeg ikke havde noget sted og bo, har boet i hus som lille og kan huske de kæmpe husedderkopper 8( Jeg ved egentlig ikke hvorfor jeg skriver dette her indlæg, tror bare jeg lige skulle af med min frygt til nogen som jeg ikke kan se om de griner af mig eller ej :) knus en meget skræmt beck.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2008

Mathilde

Hej Beck

Hvor er det træls for dig at du er så bange, at det styrer dit valg af bolig og at du ligefrem vælger at flytte pga din frygt.
Har du overvejet at få hjælp med din frygt? Måske hypnose eller systematisk desensibilitering...
Jeg har det selv på samme måde med regnorme, men de kommer heldigvis ikke indendøre.

(H)Mathilde

Anmeld

27. juli 2008

Becks

Mathilde skriver:

Hej Beck

Hvor er det træls for dig at du er så bange, at det styrer dit valg af bolig og at du ligefrem vælger at flytte pga din frygt.
Har du overvejet at få hjælp med din frygt? Måske hypnose eller systematisk desensibilitering...
Jeg har det selv på samme måde med regnorme, men de kommer heldigvis ikke indendøre.

(H)Mathilde

Hej mathilde...
Ja det er meget træls at have det sådan. Det værste sys jeg, er at mange i min omgangskreds + familie ikke forstår mig og gør grin med det. For jeg ved godt det er en overdrevet stor frygt jeg har for dem, men det forstår de ikke...

Jeg har prøvet hypnose behandling 2 gange uden virkning, psykolog hjælp og kognitiv behandling, men uden virkning. Det du skriver om, Systematisk desensibilitering har jeg aldrig hørt om, men det kunne da være en mulighed :) Tak...

Beck (H)

Anmeld

27. juli 2008

Mathilde

Det er synd at der bliver gjort grin med din frygt!!! For det er bestemt ikke noget der skal gøres grin med.
Systematisk desensibilisering er også indenfor kognitiv terapi, hvor man meget langsomt skal nærme sig det man er bange for i ens eget tempo. F.eks.
1. tænke på en edderkop
2. se på en edderkop i en bog
3. røre ved en edderkop i en bog
osv.
Man skal først gå et skridt videre, når man ikke føler nogen angst ved det første punkt.
Jeg håber du finder en løsning og kan lære at håndtere din angst eller helt slippe af med den.

(H)Mathilde

Anmeld

27. juli 2008

bette

synes på ingen måde du skal være flov....
og dine venner/familie skulle skamme sig for at gøre grin med din fobi..

jeg ved PRÆCIS hvordan du har det..
har også araknofobi og det er ikke sjovt at leve med.. jeg kunne heller ik forstille mig nogensinde at kunne slå en edderkop ihjel selv.. tror faktisk ikke engang jeg ville kunne sove i mit eget hjem hvis der var sådan en klam ulækker stor en som du beskriver.. jeg går total i panik når jeg ser dem... store som små.

jeg starter med at fryse fat på stedet mens jeg hiver efter vejret, så får jeg svedture og begynder at ryste.. hvis det er meget slemt begynder jeg også at græde.. og det er ik kun herhjemme.. har gjort det på mit arbejde også..

kunne ik forstille mig selv bo alene... her hvor jeg bor har jeg min nabo som er sød til at komme og tage dem for mig, og min mand herhjemme og så min bror der ik bor så langt fra mig...

jeg ved hvor svært det er.. og jeg ved hvor frygtelig bange man kan blive.. ved ikke om jeg måske ville få hjertestop hvis det var mig..

i min gamle lejlighed hvor jeg boede alene.. luftede jeg faktisk kun ud når der var gæster som jeg viste kunne tage dem hvis de kom ind.. jeg tapede revner til med gaffatape.. hvis der fx var en revne i gulvet så tapede jeg den til.. det var et helvede... var sååååå bange for de skide kryb..
min mand og jeg har snakket om en behandlings metode.. har tænkt på hypnose.. men tror ik på det vil virke..

noget skal der ihvertfald gøres..

Anmeld

27. juli 2008

Loggidut

suk, ja her kan jeg sagtens følge dig, og der er ingen grund til at være flov!

Jeg havde en kærste for mange år siden, han var bare så modbydelig, for ahn hev sådan en basse op som du beskriver, i hænderne, og viste den til mig, det var fair nok, det kunne jeg leve med.
men så gik han ud af rummet, og kom pludselig løbende ind, og hev ud i min trøje og gjore som om han smed den ned af min nakke.

Det værste var at jeg faktisk passede hans niece den dag, 2 år gammel, og hun sad i badekaret, og pludselig for jeg jo op og skreg som en vild, græd og hylede og hoppede rundt!

jeg vrælede flere timer efter...og det var bestemt ikke morsomt.
tøsen græd som en pisket, og jeg kunne jo ikke under nogen omstændigheder tage hende op og trøste hende, for jeg sansede ikke en disse andet end at jeg troede det store modbydelige kræ kravlede på mig.

jeg glemmer det bare aldrig.
jeg kan godt se på billeder af dem, og jeg kan godt røre de der spinnere, eller stankelben, men bliver de voldsommere kan jeg slet ikke have med det at gøre.

jeg er bare heldig at mine drenge ikke har fået min fobi for de møgdyr, og nu fjerner de dem for mig (manden er heller ikke særlig begejstret for edderkopper) pyyy de drenge er heltene i mit liv mange gange, især efter vi er flyttet i hus...for her vrimler med de møgdyr!

jeg syntes det er hamrende flotte dyr, hvis jeg må nøjes med at kigge dem gennem glas, eller på billeder, men nærmer de sig, uden jeg har kontrollen over dem, så er jeg færdig!

lad være med at være flov, det gavner dig slet ikke, og dine venner og familie kan ikke være bekendt at gøre grin med dig!

men måske få noget hjælp til det...for ligefrem at skulle flytte p.g.a. det...så ville jeg tage kampen op, selv om jeg ved det er hamrende svært!

stort trøstende knus fra loggi!

ps/skal jeg sende mine helte-drenge over til dig? de driller ikke folk med fobi!

Anmeld

27. juli 2008

Becks

bettemouse skriver:

synes på ingen måde du skal være flov....
og dine venner/familie skulle skamme sig for at gøre grin med din fobi..

jeg ved PRÆCIS hvordan du har det..
har også araknofobi og det er ikke sjovt at leve med.. jeg kunne heller ik forstille mig nogensinde at kunne slå en edderkop ihjel selv.. tror faktisk ikke engang jeg ville kunne sove i mit eget hjem hvis der var sådan en klam ulækker stor en som du beskriver.. jeg går total i panik når jeg ser dem... store som små.

jeg starter med at fryse fat på stedet mens jeg hiver efter vejret, så får jeg svedture og begynder at ryste.. hvis det er meget slemt begynder jeg også at græde.. og det er ik kun herhjemme.. har gjort det på mit arbejde også..

kunne ik forstille mig selv bo alene... her hvor jeg bor har jeg min nabo som er sød til at komme og tage dem for mig, og min mand herhjemme og så min bror der ik bor så langt fra mig...

jeg ved hvor svært det er.. og jeg ved hvor frygtelig bange man kan blive.. ved ikke om jeg måske ville få hjertestop hvis det var mig..

i min gamle lejlighed hvor jeg boede alene.. luftede jeg faktisk kun ud når der var gæster som jeg viste kunne tage dem hvis de kom ind.. jeg tapede revner til med gaffatape.. hvis der fx var en revne i gulvet så tapede jeg den til.. det var et helvede... var sååååå bange for de skide kryb..
min mand og jeg har snakket om en behandlings metode.. har tænkt på hypnose.. men tror ik på det vil virke..

noget skal der ihvertfald gøres..

Tak (H)
Hypnose virkede ikke for mig, men kan være din læge kan henvise dig til én, det gjorde min, men det virkede jo som sagt bare ikke. :(

Anmeld

27. juli 2008

Becks

Loggidut skriver:

suk, ja her kan jeg sagtens følge dig, og der er ingen grund til at være flov!

Jeg havde en kærste for mange år siden, han var bare så modbydelig, for ahn hev sådan en basse op som du beskriver, i hænderne, og viste den til mig, det var fair nok, det kunne jeg leve med.
men så gik han ud af rummet, og kom pludselig løbende ind, og hev ud i min trøje og gjore som om han smed den ned af min nakke.

Det værste var at jeg faktisk passede hans niece den dag, 2 år gammel, og hun sad i badekaret, og pludselig for jeg jo op og skreg som en vild, græd og hylede og hoppede rundt!

jeg vrælede flere timer efter...og det var bestemt ikke morsomt.
tøsen græd som en pisket, og jeg kunne jo ikke under nogen omstændigheder tage hende op og trøste hende, for jeg sansede ikke en disse andet end at jeg troede det store modbydelige kræ kravlede på mig.

jeg glemmer det bare aldrig.
jeg kan godt se på billeder af dem, og jeg kan godt røre de der spinnere, eller stankelben, men bliver de voldsommere kan jeg slet ikke have med det at gøre.

jeg er bare heldig at mine drenge ikke har fået min fobi for de møgdyr, og nu fjerner de dem for mig (manden er heller ikke særlig begejstret for edderkopper) pyyy de drenge er heltene i mit liv mange gange, især efter vi er flyttet i hus...for her vrimler med de møgdyr!

jeg syntes det er hamrende flotte dyr, hvis jeg må nøjes med at kigge dem gennem glas, eller på billeder, men nærmer de sig, uden jeg har kontrollen over dem, så er jeg færdig!

lad være med at være flov, det gavner dig slet ikke, og dine venner og familie kan ikke være bekendt at gøre grin med dig!

men måske få noget hjælp til det...for ligefrem at skulle flytte p.g.a. det...så ville jeg tage kampen op, selv om jeg ved det er hamrende svært!

stort trøstende knus fra loggi!

ps/skal jeg sende mine helte-drenge over til dig? de driller ikke folk med fobi!

Hold da kæft, han var sgu da led din gamle kæreste :@
Den eneste der ikk gør grin med det, er min mor, og hun har altid været sød til og hjælpe med og fjerne dem, men hun flyttede til USA for 3 år siden, og kan mærke frygten er blevet større efter hun ikke bor her mere. hun har faktisk overvejet at flytte tilbage til Hvidovre pga min frygt. Men det har jeg sagt stort NEJ til... For hun skal ikke opgive sin drøm pga mig. Og det ville hun gøre, selvom vi har et drøn dårligt forhold til hinanden :S

Men tak for de søde ord (H)(H)

Anmeld

27. juli 2008

heaven

åh, hvor jeg kender følelsen - dog ikke med edderkopper, men med hvepse/bier!!!!! føøøøøøj.....

det er også så voldsomt at jeg kan græde (og det er PISSE TRÆÆÆÆÆLS>(>(>() - Men jeg kan ikke styre det.. får også voldsom hedetur og hjertebanken og kan overhovedet ikke tænke rationelt, what so ever.

her om sommeren når vi spiser ude, skal jeg altid 1: sidde, så jeg har en flugtvej 2: Have en fluesmækker hos mig.... og jeg kan også mærke tydeligt at mange synes jeg overdriver/spiller på det..... "for så ondt gør det jo ikke at blive stukket".... ved jeg sku godt - men jeg er BARE BANGE FOR DE DJÆVLE.....

På mit arbejde (er gog) sidder jeg aldrig alene med børnene når vi spiser ude - sidder altid 2 voksne ved mit bord. Det skal simpelthen være sådan at jeg kan komme væk inden jeg går i panik og skræmmer børnene. Og jeg kan IKKE på nogen måde hjælpe et barn, hvis der kommer en hveps og generer....

Kan ikke engang garanterer at jeg kan hjælpe min egen søn, hvis de kommer - jeg går i sort og skal bare væk, hvis de bliver for nærgående og jeg ikke kan jage dem på flugt med fluesmækkeren....

Så jeg kender det godt, og hvor er det bare træls og ydmygende når folk ikke tager ens angst/forbi seriøst.... synes det er vildt træls for dig, at du ser dig nødsaget til at flytte - håber du finder en løsning på både fobi og boligsituation.

Jannie - der udemærket godt forstår dig

Anmeld

27. juli 2008

Becks

heaven skriver:

åh, hvor jeg kender følelsen - dog ikke med edderkopper, men med hvepse/bier!!!!! føøøøøøj.....

det er også så voldsomt at jeg kan græde (og det er PISSE TRÆÆÆÆÆLS>(>(>() - Men jeg kan ikke styre det.. får også voldsom hedetur og hjertebanken og kan overhovedet ikke tænke rationelt, what so ever.

her om sommeren når vi spiser ude, skal jeg altid 1: sidde, så jeg har en flugtvej 2: Have en fluesmækker hos mig.... og jeg kan også mærke tydeligt at mange synes jeg overdriver/spiller på det..... "for så ondt gør det jo ikke at blive stukket".... ved jeg sku godt - men jeg er BARE BANGE FOR DE DJÆVLE.....

På mit arbejde (er gog) sidder jeg aldrig alene med børnene når vi spiser ude - sidder altid 2 voksne ved mit bord. Det skal simpelthen være sådan at jeg kan komme væk inden jeg går i panik og skræmmer børnene. Og jeg kan IKKE på nogen måde hjælpe et barn, hvis der kommer en hveps og generer....

Kan ikke engang garanterer at jeg kan hjælpe min egen søn, hvis de kommer - jeg går i sort og skal bare væk, hvis de bliver for nærgående og jeg ikke kan jage dem på flugt med fluesmækkeren....

Så jeg kender det godt, og hvor er det bare træls og ydmygende når folk ikke tager ens angst/forbi seriøst.... synes det er vildt træls for dig, at du ser dig nødsaget til at flytte - håber du finder en løsning på både fobi og boligsituation.

Jannie - der udemærket godt forstår dig

Tak for de søde ord (H)

ja, det er ikke rart med en fobi om det så er for edderkopper eller bier/hvepse (H)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.