Erfaringer med en kombivogn!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.502 visninger
22 svar
0 synes godt om
27. september 2010

Sofia

Min kæreste og jeg overvejer at købe en kombivogn! Sagen er den, at vi bor inde midt i Århus, og ikke får mulighed for at have vores barn til at ligge ude og sove! Derfor tænker vi, at vognen primært skal bruges til gåture, shopping osv. Liggemålet er jo omkring de 80 cm. Men nu er vi kommet til at tænke på, hvad man gør når liggemålet ikke er tilstrækkeligt mere - nøjes man så med at bruge klapvognsdelen, eller er det normalt at købe en ny større barnevogn når kombivognen bliver for lille?? 

På forhånd tak for jeres hjælp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2010

Mette.

Sofia skriver:

Min kæreste og jeg overvejer at købe en kombivogn! Sagen er den, at vi bor inde midt i Århus, og ikke får mulighed for at have vores barn til at ligge ude og sove! Derfor tænker vi, at vognen primært skal bruges til gåture, shopping osv. Liggemålet er jo omkring de 80 cm. Men nu er vi kommet til at tænke på, hvad man gør når liggemålet ikke er tilstrækkeligt mere - nøjes man så med at bruge klapvognsdelen, eller er det normalt at købe en ny større barnevogn når kombivognen bliver for lille?? 

På forhånd tak for jeres hjælp

Jeg går i mødregruppe med en som har kombivogn - hendes datter er 5 måneder ligesom Emilie og kan snart ikke være i barnevogns delen mere. Vi snakkede om det den anden dag, og de skal bare bruge klapvognsdelen nu, da hun også kan ligges helt ned.

Så uden selv at have erfaring med det, kender jeg flere som udelukkede har brugt klapvognen når den anden er for lille.

Anmeld

27. september 2010

Mathilde

Vi har en emmalgunga kombi og da Celina var ca. 1år købte vi en brugt odder til at sove i og lavede kombien om til klapvogn

Anmeld

27. september 2010

Sofia

Mathilde skriver:

Vi har en emmalgunga kombi og da Celina var ca. 1år købte vi en brugt odder til at sove i og lavede kombien om til klapvogn

Okay, det er også en Emmaljunga vi har kig på pt. Eftersom vi ikke skal bruge en decideret sovevogn, men kun en "gåtur-vogn", tror du så vi vil kunne nøjes med kombivognen, eller følte du det var et must at få en større da hun blev et år?

Tak for dit svar

Anmeld

27. september 2010

Mathilde

Sofia skriver:

Okay, det er også en Emmaljunga vi har kig på pt. Eftersom vi ikke skal bruge en decideret sovevogn, men kun en "gåtur-vogn", tror du så vi vil kunne nøjes med kombivognen, eller følte du det var et must at få en større da hun blev et år?

Tak for dit svar

Her var det absolut nødvendigt, fordi vores datter kun vil sove ude i barnevognen om dagen og hun sover aldrig middagslur inde.

Men hvis i ikke skal bruge den til middagslure, synes jeg en kombi er den bedste løsning. For når h*n begynder at være for stor til at ligge i barnevognen, har h*n også en alder, hvor det er sjovere at sidde op og følge med på gåture så slipper i for at skulle købe både barnevogn og klapvogn.

Anmeld

27. september 2010

Sofia

Mathilde skriver:

Her var det absolut nødvendigt, fordi vores datter kun vil sove ude i barnevognen om dagen og hun sover aldrig middagslur inde.

Men hvis i ikke skal bruge den til middagslure, synes jeg en kombi er den bedste løsning. For når h*n begynder at være for stor til at ligge i barnevognen, har h*n også en alder, hvor det er sjovere at sidde op og følge med på gåture så slipper i for at skulle købe både barnevogn og klapvogn.

Ja det er netop den slags overvejelser vi har haft!! Og hvis det viser sig at vi virkelig får brug for en større vogn brugt må vi så lede efter en der er billig brugt tror jeg.. tak for din hjælp!

Anmeld

27. september 2010

Mathilde

Sofia skriver:

Ja det er netop den slags overvejelser vi har haft!! Og hvis det viser sig at vi virkelig får brug for en større vogn brugt må vi så lede efter en der er billig brugt tror jeg.. tak for din hjælp!

Selv tak

Anmeld

27. september 2010

Pigent

Kender nogen der har en Emmaljunga edge duo combi og de brugte den indtil deres barn var ca. 9-10 mdr. også gik de over til klapvogns delen. De bruger barnevognen fra deres første barn i dagplejen og i weekenderne til at sove middagsøvn i men de har også brugt klapvognsdelen.
Så bor i midt i Århus tror jeg den her vogn vil være perfekt.

Anmeld

27. september 2010

DK

Tak for dit svar

Hej Smukke!

Jeg synes selv du svarer så fint på dit spørgsmål. I skal bruge en "gå tur vogn" og ikke en sovevogn.

Hvis barnet skal sove, hvad vælger man så? barnevogn

Hvis man skal gå en tur, hvad vælger man så? klapvogn!

Idet i kun skal bruge vognen til transport, så er det da klart bedst at købe en "går-tur" vogn, nemlig en klapvogn. Så er det jo heldigvis så smart at man kan få en kombi, så når barnet er helt lille og ikke kan sidde op, så kan det bruge barnevognsdelen, men når det kan sidde op og kigge ud, så kan i bruge klapvognsdelen (som jo oven i købet kan ligges ned, hvis barnet falder i søvn undervejs)

Jeg tror det er de færreste der vælger barnevognen til et barn på over et år hvis formålet er: gå tur!! Jeg havde både barnevogn og klapvogn til Kirstine og vi brugte ALDRIG barnevognen til andet end middagslure i haven efter at hun var et år!! Hvis vi skulle ud af huset havde vi altid klapvognen med, også selv om hun muligvis skulle have en middagslur i den undervejs! Det gik altså så fint!

Knus Ditte

Anmeld

27. september 2010

Sofia

DK skriver:

Hej Smukke!

Jeg synes selv du svarer så fint på dit spørgsmål. I skal bruge en "gå tur vogn" og ikke en sovevogn.

Hvis barnet skal sove, hvad vælger man så? barnevogn

Hvis man skal gå en tur, hvad vælger man så? klapvogn!

Idet i kun skal bruge vognen til transport, så er det da klart bedst at købe en "går-tur" vogn, nemlig en klapvogn. Så er det jo heldigvis så smart at man kan få en kombi, så når barnet er helt lille og ikke kan sidde op, så kan det bruge barnevognsdelen, men når det kan sidde op og kigge ud, så kan i bruge klapvognsdelen (som jo oven i købet kan ligges ned, hvis barnet falder i søvn undervejs)

Knus Ditte

Ja, jeg tror også jeg er nået frem til at en kombivogn er vores løsning 

Blev bare pludselig nervøs for, om vi ville ende med at stå med en stor udgift efter et år, hvis var nødsaget til at købe en ny større vogn der! Det ville SUen vist ikke række til.

men dejligt lige at høre din mening

Knus!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.