Blestop. Hordan???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. september 2010

mettes11

Hej.

Vi tog bleen af Sylvester da han var 3 år og 2 mdr... Vi lavede et stjerne system. Div hver gang der kom noget i potten fik han en stjerne. 10 stjerner udløste noget. et lille stykke legetøj en lille is eller andet i den dur...

Det gjorde at han selv fulgte meget med og der var næsten ingen uheld..

mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2010

Gustavsmor

oerbaek skriver:

uha det er jo ved at være nogle år siden, men mener det var omkring 2-3 om dagen eller flere kan simpelthen ikke huske det præcis...

Ok...nej man glemmer jo heldigvis nok bøvlet man havde;-)

Tænker bare bare på om jeg evt. gav for let op sidst. Da gik det sådan at han havde uheld nok ca. 5 gange dagligt i 3 dage godt nok kun. Måske skulle jeg bare have forsat forsøget??

Anmeld

28. september 2010

oerbaek

Gustavsmor skriver:

Ok...nej man glemmer jo heldigvis nok bøvlet man havde;-)

Tænker bare bare på om jeg evt. gav for let op sidst. Da gik det sådan at han havde uheld nok ca. 5 gange dagligt i 3 dage godt nok kun. Måske skulle jeg bare have forsat forsøget??

jeg tror jeg ville give det et forsøg mere, kan huske at jeg tænkte det om han nu var klar fordi der kom uheld men det skal der jo til inden de lærer det 100%... prøv evt at give det en uge og se om det ikke bliver mindre uheld

Anmeld

29. september 2010

Gustavsmor

oerbaek skriver:

jeg tror jeg ville give det et forsøg mere, kan huske at jeg tænkte det om han nu var klar fordi der kom uheld men det skal der jo til inden de lærer det 100%... prøv evt at give det en uge og se om det ikke bliver mindre uheld

Det tror jeg at jeg gør...altså forsøger i en længere periode og ser om det ikke bliver bedre. Han er hjemme fra børnehave i uge 42, så der gir vi det et forsøg til!

Anmeld

30. september 2010

oerbaek

Gustavsmor skriver:

Det tror jeg at jeg gør...altså forsøger i en længere periode og ser om det ikke bliver bedre. Han er hjemme fra børnehave i uge 42, så der gir vi det et forsøg til!

Det lyder som en rigtig god i de at gøre det hvor han ikke er i børnehave Held og lykke med det

Anmeld

30. september 2010

Corn

Vi tog bleen af Anton i forsommeren, og de første mange uger måske 3-4 uger var der rigtig mange uheld, både hjemme og i bhv. (det tog meget længere tid med storebror, men han ville selv af med bleen, så derfor fortsatte vi) Men jeg ville at det skulle lykkedes, for nu går vi tiden i møde med flyverdragt, og så er det altså dødtræls hvis de hele tiden har uheld.

Jeg smuttede i genbrugsbutikker og købte alm drengeunderbukser, der bliver lorten i, hvis det går galt (det gør den ikke i boxershorts), og så smed jeg dem ud bagefter.

Fra den ene dag til den anden vendte det, og han har måske kun et uheld om måned, og det er kun de våde af slagsen

Jeg har ikke holdt drengene hjemme i den første periode, for de kan ligeså godt vænne sig til at være i inst. uden ble, og mange inst. har faste "tisserunder", hvor de sørger for at alle mand lige kommer omkring toilettet.

Evt start op en torsdag/fredag, så han ikke skal igennem en hel uge uden ble til at starte med, for mine drenge har været meget trætte i ble-afvænningsperioden. Derefter en weekend, hvor I ikke rigtig skal noget, andet end minde ham om toilettet. Og så er det ellers hverdag.

Og hvad andet kan jeg sige end, det skal være lort før det bliver godt

Pøj pøj, det er så skønt, så startbesværet er overstået

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.