Vi tog simpelthen bare bleen af Annika - jeg var faktisk ret sikker på, at hun ikke var klar, men synes den bedste måde at finde ud af det på var, at kaste os ud i det - så vi tog bleen af hende, og sagde til hende, at nu skulle hun huske at sige, når hun skulle tisse - hun havde nogle uheld i starten, men ikke vildt mange; hun råbte bare "Jeg TIIIIIIISSER" og så gjaldt det bare om at være HURTIG
og løbe med hende ud på toilettet...
Der skete ret hurtigt fremskridt med hende - efter en uge med blefri om dagen (vi havde ferie, og hun var kun uden ble herhjemme) fandt hun ud af, hvordan hun kunne holde sig, hvilket gjorde, at der generelt kom en mere afslappet stemning omkring det - men så stødte vi ind i anden problematik; hun havde svært ved at komme af med stort på toilettet, da hun jo havde lært at hun kunne holde det tilbage - så det har vi måttet kæmpe en hel del med.
Da hun startede i børnehave gik det så lidt tilbage igen - hun havde brug for at have bleen på i børnehave, da det var for stor en belastning for hende BÅDE at skulle forholde sig til alt det nye OG være opmærksom på sin krop hele tiden - og så opdagede hun hvor enormt praktisk sådan en ble egentlig er; man slipper jo for at stoppe legen for at gå på toilettet, så der kæmpede vi lidt med at få bleen af hende herhjemme...men det var ren magtkamp
når hun ikke havde den på, så måtte hun jo gå på toilettet 

Men der gik ikke længe, så var bleerne tørre om morgenen og hun bad om at komme på toilettet - hun var også vågen en enkelt gang i mellem og bad om at komme ud at tisse SELVOM hun havde ble på...så da det skete blev vi enige om at tage skridtet fuldt ud for hende - og hun har nu været 100% blefri i mere end tre uger - og der har ialt været 7-8 uheld vil jeg skyde på (deraf alle pånær én gang om natten) - hun kan nu også lave stort på toilettet uden at panikke og blive bange, som hun ellers gjorde før...
Så vi var heldige at ramme hende på det rigtige tidspunkt (ca 1 mdr før hendes 3 års fødselsdag) - så hvis jeg var dig ville jeg prøve at tage bleen af ham en weekend og se hvad der sker - finde ud af om han fanger, at han skal gå på toilettet eller om han bare tisser uden varsel...hvis ikke han virker klar så lad der gå en måneds tid inden I prøver igen...
Anmeld