Ked af praktikken

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. september 2010

afrobabies

Anonym skriver:

Nej du har ret, jeg er bare bange for at det bliver værre, hvis først det jeg tager en snak med min leder, og hun så går videre med det...

Det er din vejleder, eller leders job at hjælpe dig, fordi du er elev

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2010

Anonym trådstarter

Jeanne skriver:

Selvom 4 mdr er længe, så mind dig selv om at det kun er en periode. Ved godt det er svært, men prøv. Jeg er selv vikar og ovenikøbet ufaglært, så 80% af tiden jeg er på job, ja så bliver jeg behandlet som det rene afskum af de personer der er af "den gamle skole". Jeg bliver mindet om at jeg ikke ved noget som helst og at jeg ikke er i stand til at tage en selvstændig beslutning. Men faktisk er jeg ligeglad, for jeg er der ikke for mine "kollegaers" skyld, men for de gamle (og banken ). Så det fiser lige ud af det andet øre og jeg gør som det passer mig!! Og når de påtaler at jeg gøre noget forkert (såsom bruger tid på at hygge med de gamle og lave pandekager med is til aftenskaffen) så bruger jeg undskyldningen at jeg jo bare er ufaglært vikar

Trøst dig selv med at du ikke skal se på den grimme mennesker resten af dit liv, og at denne praktik bare er et bumb på vejen mod det liv du ønsker dig

Åhh ja jeg ville ønske jeg kunne tænke sådan, men jeg har det fysisk dårligt hver morgen, ved tanken om at skulle afsted...  Pyha jeg kan simpelthen ikke presse mig selv der ind...

Anmeld

27. september 2010

1977

Profilbillede for 1977
Anonym skriver:

Åhh ja jeg ville ønske jeg kunne tænke sådan, men jeg har det fysisk dårligt hver morgen, ved tanken om at skulle afsted...  Pyha jeg kan simpelthen ikke presse mig selv der ind...

Du har vel en vejleder på praktikpladsen? Tag en snak med ham/hende. I skal vel evaluere forløbet, og at du ikke har det godt hører vist under den kategori. Om ikke andet så bare for at forløbet bliver tåleligt - ved godt det lyder grimt, men under den nuværende situation er det vel det mest optimale man kan håbe på 

Anmeld

27. september 2010

Anonym trådstarter

Jeanne skriver:

Du har vel en vejleder på praktikpladsen? Tag en snak med ham/hende. I skal vel evaluere forløbet, og at du ikke har det godt hører vist under den kategori. Om ikke andet så bare for at forløbet bliver tåleligt - ved godt det lyder grimt, men under den nuværende situation er det vel det mest optimale man kan håbe på 

Tjaa du har nok ret...  Jeg har netop snakket med min praktikvejleder, og vi har aftalt at jeg skal snakke med min leder, og bede om at blive flyttet til en anden afdeling, og kan det ikke lade sig gøre, så vil hun prøve at finde en anden løsning for mig. Jeg håber det bedste, men jeg er også bange for at det bliver sværere at være mig når først jeg får fortalt hvordan jeg har det. Forstår du hvad jeg mener? Jeg er bange for at de andre vil komme til at "hade" mig endnu mere...

Anmeld

27. september 2010

1977

Profilbillede for 1977
Anonym skriver:

Tjaa du har nok ret...  Jeg har netop snakket med min praktikvejleder, og vi har aftalt at jeg skal snakke med min leder, og bede om at blive flyttet til en anden afdeling, og kan det ikke lade sig gøre, så vil hun prøve at finde en anden løsning for mig. Jeg håber det bedste, men jeg er også bange for at det bliver sværere at være mig når først jeg får fortalt hvordan jeg har det. Forstår du hvad jeg mener? Jeg er bange for at de andre vil komme til at "hade" mig endnu mere...

Så må du spørge dig selv om det KAN blive værrer end det er Og til det møde sys jeg du skal tage din vejleder med. For det er jo ikke sikkert at det er første gang det er sket

Anmeld

27. september 2010

Anonym trådstarter

Jeanne skriver:

Så må du spørge dig selv om det KAN blive værrer end det er Og til det møde sys jeg du skal tage din vejleder med. For det er jo ikke sikkert at det er første gang det er sket

Du har ret, det kan ikke blive værre - jeg ringer til min leder i aften, og så håber jeg at vi finder en løsning.

Anmeld

27. september 2010

1977

Profilbillede for 1977
Anonym skriver:

Du har ret, det kan ikke blive værre - jeg ringer til min leder i aften, og så håber jeg at vi finder en løsning.

Held og lykke

Anmeld

27. september 2010

Lullaby

Anonym skriver:

Jeg står i en meget svær situation. Jeg er igang med en helt ny uddannelse, og i den forbindelse er jeg lige startet i praktik, jeg skal i alt være i praktik i 5 mdr., og jeg har været der i 6 uger.

Arbejdet som sådan er jeg glad for, og jeg er slet ikke i tvivl om at det er det jeg gerne vil.

Problemet er så bare kollegaerne, jeg trives på ingen måde sammen med dem, faktisk er jeg efterhånden så ked af at være der, at jeg i dag måtte gå ud på tolilettet og vræle. Min leder  er super sød, og hende trives jeg fint med, problemet er de øvrige kollegaer, de er ubehøvlede og ubeagelige overfor mig - jeg tør ikke længere spørge dem om hjælp, for jeg får helt sikkert et surt og ubehøvlet svar.... Åhh jeg synes det er så uoverskueligt, jeg ved slet ikke hvad jeg skal stille op. Hvis ikke jeg gør min praktik færdig, så kan jeg jo ikke færdiggøre min uddannelse. SUK jeg synes det er svært - at skulle være der i 4 mdr. mere virker MEGET uoverskueligt og slet ikke muligt for mig...

Puha, der var jeg engang og jeg havde ondt i maven hver morgen. Græd tit på vej derover. Kan du ikke søge om nyt praktiksted? Det kan man som regel godt hvis omstændighederne er til det..

Anmeld

27. september 2010

Anonym trådstarter

Lullaby skriver:

Puha, der var jeg engang og jeg havde ondt i maven hver morgen. Græd tit på vej derover. Kan du ikke søge om nyt praktiksted? Det kan man som regel godt hvis omstændighederne er til det..

Det kan jeg desværre ikke, vi skal selv søge praktiksted, og jeg er faktisk heldig at jeg overhovedet har fået en plads, for det er der ikke alle der har...

MEN jeg har talt med min praktikvejleder og min leder i dag. Jeg bliver på mandag flyttet til en anden afdeling, god nok i det samme hus, men alligevel nogle andre mennesker at arbejde sammen med.  Jeg håber det hjælper, nu skal jeg bare have de næste 4 sage overstået - og ja så har jeg fødselsdag på onsdag, hvilket sted at fejre sin fødselsdag...

Anmeld

27. september 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Anonym skriver:

Jeg er ked af at høre om din situation. Men synes helt klart, som andre også siger, at du skal få talt med lederen på din praktikplads.

Mht. om de andre vil synes endnu mindre om dig, så går jeg da stærkt ud fra, at lederen har tavshedspligt omkring sådanne problemer.

Håber det lykkes at få hul på problemet, så du kan blive glad for at være der.

Held og lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.