Ked af praktikken

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.615 visninger
19 svar
0 synes godt om
27. september 2010

Anonym trådstarter

Jeg står i en meget svær situation. Jeg er igang med en helt ny uddannelse, og i den forbindelse er jeg lige startet i praktik, jeg skal i alt være i praktik i 5 mdr., og jeg har været der i 6 uger.

Arbejdet som sådan er jeg glad for, og jeg er slet ikke i tvivl om at det er det jeg gerne vil.

Problemet er så bare kollegaerne, jeg trives på ingen måde sammen med dem, faktisk er jeg efterhånden så ked af at være der, at jeg i dag måtte gå ud på tolilettet og vræle. Min leder  er super sød, og hende trives jeg fint med, problemet er de øvrige kollegaer, de er ubehøvlede og ubeagelige overfor mig - jeg tør ikke længere spørge dem om hjælp, for jeg får helt sikkert et surt og ubehøvlet svar.... Åhh jeg synes det er så uoverskueligt, jeg ved slet ikke hvad jeg skal stille op. Hvis ikke jeg gør min praktik færdig, så kan jeg jo ikke færdiggøre min uddannelse. SUK jeg synes det er svært - at skulle være der i 4 mdr. mere virker MEGET uoverskueligt og slet ikke muligt for mig...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2010

smokin

Anonym skriver:

Jeg står i en meget svær situation. Jeg er igang med en helt ny uddannelse, og i den forbindelse er jeg lige startet i praktik, jeg skal i alt være i praktik i 5 mdr., og jeg har været der i 6 uger.

Arbejdet som sådan er jeg glad for, og jeg er slet ikke i tvivl om at det er det jeg gerne vil.

Problemet er så bare kollegaerne, jeg trives på ingen måde sammen med dem, faktisk er jeg efterhånden så ked af at være der, at jeg i dag måtte gå ud på tolilettet og vræle. Min leder  er super sød, og hende trives jeg fint med, problemet er de øvrige kollegaer, de er ubehøvlede og ubeagelige overfor mig - jeg tør ikke længere spørge dem om hjælp, for jeg får helt sikkert et surt og ubehøvlet svar.... Åhh jeg synes det er så uoverskueligt, jeg ved slet ikke hvad jeg skal stille op. Hvis ikke jeg gør min praktik færdig, så kan jeg jo ikke færdiggøre min uddannelse. SUK jeg synes det er svært - at skulle være der i 4 mdr. mere virker MEGET uoverskueligt og slet ikke muligt for mig...

Sikke noget altså! Er det svært at finde et andet sted at være i praktik?

Anmeld

27. september 2010

Snefnug1984

Hvor er jeg ked af det på dine vegne.. Jeg har selv været i en lignende situation, da jeg var ansat i et vikariet. Det gik godt i starten, men stille og roligt blev det bare et helved uden at jeg ved hvorfor. Jeg prøvede at få det bedste ud af det og var der for børnene og lod være med at tænke på mine kollegaer, da jeg vidste, at jeg skulle væk derfra om x antal måneder... Så jeg kan sagtens sætte mig ind i din situation og det hele kan bare virke så uoverskuelig. Har du ikke en praktikvejleder du kan snakke med?

Vi er blot mennesker, og det er ikke altid at vi passer ind i den kultur, som er på div. arbejdspladser. Men det er svært at gøre noget ved, hvis man er "tvunget" til at være der.

Håber du finder en løsning

Anmeld

27. september 2010

afrobabies

Anonym skriver:

Du bliver nødt til at snakke med nogen om det, fordi det er ikke godt når man har det så skidt med at være der.

Anmeld

27. september 2010

LouiseNielsen

Hej med dig

Er jeg rigtig ked af at høre.... Er aldrig sjovt at føle man ikke er velkommen blandt kollegaerne!

Hvis du har det godt med din leder syntes jeg helt sikkert at du skal tage problemet op med hende.

Kram og pøj pøj med det hele....

Anmeld

27. september 2010

1977

Profilbillede for 1977

Selvom 4 mdr er længe, så mind dig selv om at det kun er en periode. Ved godt det er svært, men prøv. Jeg er selv vikar og ovenikøbet ufaglært, så 80% af tiden jeg er på job, ja så bliver jeg behandlet som det rene afskum af de personer der er af "den gamle skole". Jeg bliver mindet om at jeg ikke ved noget som helst og at jeg ikke er i stand til at tage en selvstændig beslutning. Men faktisk er jeg ligeglad, for jeg er der ikke for mine "kollegaers" skyld, men for de gamle (og banken ). Så det fiser lige ud af det andet øre og jeg gør som det passer mig!! Og når de påtaler at jeg gøre noget forkert (såsom bruger tid på at hygge med de gamle og lave pandekager med is til aftenskaffen) så bruger jeg undskyldningen at jeg jo bare er ufaglært vikar

Trøst dig selv med at du ikke skal se på den grimme mennesker resten af dit liv, og at denne praktik bare er et bumb på vejen mod det liv du ønsker dig

Anmeld

27. september 2010

Anonym trådstarter

Zette skriver:

Sikke noget altså! Er det svært at finde et andet sted at være i praktik?

Det vil være umuligt at finde en anden praktikplads, der sidder i forvejen flere fra min klasse som ingen praktikplads har...

Anmeld

27. september 2010

Anonym trådstarter

SolsikkeBlomst skriver:

Hvor er jeg ked af det på dine vegne.. Jeg har selv været i en lignende situation, da jeg var ansat i et vikariet. Det gik godt i starten, men stille og roligt blev det bare et helved uden at jeg ved hvorfor. Jeg prøvede at få det bedste ud af det og var der for børnene og lod være med at tænke på mine kollegaer, da jeg vidste, at jeg skulle væk derfra om x antal måneder... Så jeg kan sagtens sætte mig ind i din situation og det hele kan bare virke så uoverskuelig. Har du ikke en praktikvejleder du kan snakke med?

Vi er blot mennesker, og det er ikke altid at vi passer ind i den kultur, som er på div. arbejdspladser. Men det er svært at gøre noget ved, hvis man er "tvunget" til at være der.

Håber du finder en løsning

Ja det er faktisk også sådan det er her, lige så stille er det blevet værre og værre, og jeg ved faktisk ikke hvorfor...  Jeg har lige snakket med min praktikvejleder, som har opfordret mig til at tage en snak med min leder - med henblik på at blive flyttet til en anden afdeling, så det håber jeg lykkes...

Anmeld

27. september 2010

Anonym trådstarter

victoria2008 skriver:

Du bliver nødt til at snakke med nogen om det, fordi det er ikke godt når man har det så skidt med at være der.

Nej du har ret, jeg er bare bange for at det bliver værre, hvis først det jeg tager en snak med min leder, og hun så går videre med det...

Anmeld

27. september 2010

Anonym trådstarter

LouiseNielsen skriver:

Hej med dig

Er jeg rigtig ked af at høre.... Er aldrig sjovt at føle man ikke er velkommen blandt kollegaerne!

Hvis du har det godt med din leder syntes jeg helt sikkert at du skal tage problemet op med hende.

Kram og pøj pøj med det hele....

Du har ret jeg tager en snak med hende...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.