Hvor mange timer sover i om natten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvor mange timer sover du om natten?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.826 visninger
18 svar
0 synes godt om
27. september 2010

Mathilde

Min kæreste læste for noget tid siden, at kroppen har brug for 7,7 timers søvn hver nat. Altså organer osv. Men derudover er det meget individuelt, om du har brug for 6 timer, 8 timer eller måske mere, før du føler dig udhvilet om morgenen....

Jeg har selv et godt sovehjerte og sover helst 8-9 timer og hvis muligheden er der, kan jeg sagtens tage en lur om eftermiddagen! Men kan også fint undvære den

Så hvor mange timer sover I om natten? Og føler i at det er nok?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2010

DK

Argh... Jeg sover meget. Normalt er 8-8.5 time sådan det jeg har brug for, for at være frisk hele dagen derefter. Nu hvor jeg er gravid der vil jeg altså gerne have mellem 9 og 10 timer. Uhh det er meget, men altså... Ellers så falder jeg i søvn på sofaen kl. 19 og det er bare så træls!!! Især på skoledage hvor jeg jo ikke ser min datter så meget i forvejen. Så vil jeg altså ikke ligge og kæmpe for at holde mine øjne åbne den sidste time før hun skal i seng! Derfor går jeg i seng samtidig med kæresten, nemlig kl. 22. Han står op mellem kl. 5 og 6 og jeg sover så liiige til kl. 7.20. Ahhh...

Anmeld

27. september 2010

twinboys

Åhhhh sover alt alt alt for lidt ... Jeg er et stort B-MENNESKE, det betyder at gå sent i seng og stå sent op...

Men men men jeg går sent i seng derfor B-menneske men er tvunget til at stå tidligt op pga. arbejde så tvunget A-menneske om morgenen... Derfor giver det kun 6-7timer om natten...

Har faktisk sagt til mig selv at jeg burde ligge i min seng kl. 22.00 hver aften og ligge mig til at sove... men men men det er ikke let...

Majbrittzzzzzzzzzzzzzzzz

Anmeld

27. september 2010

LouiseNielsen

Går i seng mellem 22.00 og 23.00 og står op mellem 07.00 og 07.30

Anmeld

27. september 2010

SussieThyssen

Mathilde skriver:

Min kæreste læste for noget tid siden, at kroppen har brug for 7,7 timers søvn hver nat. Altså organer osv. Men derudover er det meget individuelt, om du har brug for 6 timer, 8 timer eller måske mere, før du føler dig udhvilet om morgenen....

Jeg har selv et godt sovehjerte og sover helst 8-9 timer og hvis muligheden er der, kan jeg sagtens tage en lur om eftermiddagen! Men kan også fint undvære den

Så hvor mange timer sover I om natten? Og føler i at det er nok?

Jeg er B-menneske så det vil noget, så at få mig i seng før midnat er nærmest et mirakel.
Og uanset hvor træt jeg ellers kan være, så når kl er 20, så siger det *pliiing!" og så er jeg lysvågen LOL
I mange år har jeg samtidigt hørt til de, der ikke har brug for så meget søvn i dagligdagen, jeg sover max 5-6 timer, men har så en dag om ugen hvor jeg kan sove 12-15 timer i et stræk, hvis altså ellers mit bækken og andre skavanker ville lade mig gøre det.
Så jeg har måttet omlægge min søvnrytme lidt. Men før kl 12 halv 1 om natten kommer jeg ikke i seng, men snupper mig så tit en lille morfar om eftermiddagen, når jeg alligevel skal rettes ud i bækkenet

Kærligst
Sussie

Anmeld

27. september 2010

1977

Profilbillede for 1977

Jeg sover først ved 1 tiden og knægten vækker mig mellem 6 og 7

Om det er nok ved jeg ikke, for nogen dage er jeg helt ødelagt og her brug for en morfar, men for det meste er jeg frisk hele dagen.

Anmeld

27. september 2010

Dansker i England

Jeg går sjældent (læs aldrig) i seng før midnat og de fleste dage er den også 1 inden, jeg kommer afsted - og så ser jeg gerne lidt tv eller læser lidt, så jeg tror, klokken oftest er 2, inden jeg sover, og så står jeg op kl 7 om morgenen, når min datter vækker mig. Søndage hvor jeg oftest ikke arbejder, sover jeg dog gerne en time om eftermiddagen.

Anmeld

27. september 2010

Becks

Jeg burde sove mere! Er bare ikke god til og gå i seng i ordenlig tid..

Nu arbejder jeg jo aftenvagt og har først fri 23:30, er hjemme 23:45 ( i øjeblikket 00-00:30 da cyklen er til rep) Men kan ikke gå i seng med det samme, så oftest bliver den 2-4 stykker før jeg går i seng. Stiller uret til 10:00, ellers kan jeg sove i flere dage 

Før hen da jeg arbejdede dagvagt, kom jeg for sent rigtig tit, kunne gå i seng mellem 21 og 22 og stadig ikke hører uret 5:45

Anmeld

27. september 2010

Lise

Et sted mellem 1 og 7 timer  Det kommer an på lillemandens mave - hvis den driller og gør ondt, så sover jeg ikke så meget, men hvis jeg selv kunne bestemme ville jeg nok have det bedst med at sove 6-7 timer. Hvis jeg sover mere kommer jeg i sådan et mærkeligt humør...

Anmeld

27. september 2010

AnnetteG

Jeg er heldig hvis jeg får 4-5 timers søvn om natten i øjeblikket, og max. 3 timers uafbrudt søvn. Glæder mig helt ekstremt til at bassen begynder at sove igennem, men da han er 5 uger må jeg jo nok vente en tid endnu *GAB*

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.