uv tøj eller solcreme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. september 2010

Ni-ko-li-ne

Astridsmor09 skriver:

Har ingen erfaring med uv dragter selv, men jeg har hørt fra andre, at uv dragter bliver alt for varme syd på!!

Går ud fra at I skal sådan et pænt stykke syd på, så hvis jeg var dig ville jeg bare bruge en badeble og så købe en tynd tynd bluse hun kan have over sig når hun bare sidder i vandkanten samt en solhat! Derudover skal man jo så supplere med solcreme...desuden kan man jo også sagtens bade i en bluse hvis det er...

Rigtig god tur

men en tynd bluse afskærmer ikke UV strålerne jo...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2010

Pige2009

Jeg mangler en svar mulighed - både og Laura havde UV-dragt på og solcreme indenunder og jeg synes ikke hun virkede overophedet, selvom der var 30 grader i Bulgarien

Anmeld

27. september 2010

Becks

Har ikke selv erfaring med det, men de sidste 3 år, hvor jeg har været i Tyrkiet. Der har alle børn i alderen 0 til ca. 3 år, haft sådan en dragt på, med korte ærmer og ben. Og der er altså rigtig varmt i Tyrkiet om sommeren, så tror ikke det bliver for varmt!

Anmeld

27. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Marco2 skriver:

Køb en to-delt UV dragt. Så kan hun i nogle situationer bare have enten bukser eller trøjen på. Så er det ikke så "voldsomt" Vores datter rendte tit rundt bare i ble og så kun blusen på. Og så masser af solcreme. Men andre gange var det også bare shortsene hun havde på.

Så jeg vil klart anbefale dig at købe en to-delt UV-dragt. Og engang imellem tror jeg da også de synes det bare er fedt at have numsen bar i vandkanten uden alt tøjet. Men self. ikke i poolen

God ferie

Ag

ja, helt klart 2-delt. så er det jo også betydeligt lettere at skifte bleen

Anmeld

27. september 2010

twinboys

Hejsa jeg ville bruge solcreme til mine drenge... Synes ikke jeg ville putte mine drenge på 7½år ned i sådan noget tøj... men var de små ville jeg benytte mig af begge dele...

Majbritt

Anmeld

27. september 2010

Moderator

Baagøe skriver:

Jeg mangler en svar mulighed - både og Laura havde UV-dragt på og solcreme indenunder og jeg synes ikke hun virkede overophedet, selvom der var 30 grader i Bulgarien

du gav hende simpelthen solcreme indenunder? hvorfor det? burde uv dragten ikke være nok på de dækkede steder?

Anmeld

27. september 2010

Moar'en

jeg ville bruge en uv dragt og badeble når hun skal være ude i solen og fx bade, og når i så sætter jer ind i skyggen ville jeg give solcreme og ble på. Vi havde i sommer en uv dragt til Viktor og den var ikke generende på nogen måde for ham (men det var self. også hjemme i kolde kolde danmark) Den var nem at få af og på selvom den var våd. Vi havde faktisk også uv sko til ham, hihi

Anmeld

27. september 2010

Pige2009

Caroline86 skriver:

du gav hende simpelthen solcreme indenunder? hvorfor det? burde uv dragten ikke være nok på de dækkede steder?

Nej, UV-dragt alene gør det ikke godt nok, så jeg smurte hende indenunder for at være på den sikre side. Grunden til at jeg valgte denne løsning var et råd fra min SP, og på den måde kommer det meste af huden ikke i direkte kontakt med solen

Anmeld

27. september 2010

Moderator

Baagøe skriver:

Nej, UV-dragt alene gør det ikke godt nok, så jeg smurte hende indenunder for at være på den sikre side. Grunden til at jeg valgte denne løsning var et råd fra min SP, og på den måde kommer det meste af huden ikke i direkte kontakt med solen

tak for tippet, søde!

Anmeld

27. september 2010

Moderator

tak for svarene, allesammen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.