uv tøj eller solcreme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad er bedst? læs venligst indlægget før du svarer ;)

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

5.558 visninger
22 svar
0 synes godt om
27. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Hej tøser...

Jah, nu sidder jeg lige og tænker hvad der er smartest hvis man skal på ferie i "de varme lande"

umiddelbart virker uv dragterne jo smarte (og naturligvis solcreme der hvor de ikke dækker) men bliver ungerne ikke VIRKELIG varme i dem?

Jeg tænker at det jo er begrænset hvor længe ad gangen de sidder i solen (f.eks. i vandkanten) og at det så måske er rarere for dem med blebuks el. lign og så masser af solcreme?

Hvad tænker du? Hvad har I gjort?

Knus Caroline

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2010

Ni-ko-li-ne

Nikoline brugte UV-dragt i sommers... de er jo super tynde, så man bliver ikke super varm.... sådan lidt løbetøjs-agtigt...

jeg ville klart anbefale en UV-dragt... husk at den skal være så stor at den ikke strammer, så forsvinder UV-beskyttelsen nemlig:0)

Anmeld

27. september 2010

Moderator

Ni-ko-li-ne skriver:

Nikoline brugte UV-dragt i sommers... de er jo super tynde, så man bliver ikke super varm.... sådan lidt løbetøjs-agtigt...

jeg ville klart anbefale en UV-dragt... husk at den skal være så stor at den ikke strammer, så forsvinder UV-beskyttelsen nemlig:0)

okay... jamen jeg har jo ikke selv prøvet dem, så ved ikke hvordan de er Kunne bare forestille mig det ikke er behageligt med sådan en heldragt... Hvad så med ble indenunder? er der plads nok til en svømmeble?

Anmeld

27. september 2010

Ni-ko-li-ne

Caroline86 skriver:

okay... jamen jeg har jo ikke selv prøvet dem, så ved ikke hvordan de er Kunne bare forestille mig det ikke er behageligt med sådan en heldragt... Hvad så med ble indenunder? er der plads nok til en svømmeble?

jeg synes generelt de er lidt små i str de dragter... men ja der er plads til sådan en svømme ble:0)

jeg har kigget på en del... og de er alle mere eller mindre tynde og i sådan noget badedragt agtigt let stof... :0) selvfølgelig af kraftig kvalitet ellers holder det ikke UV ude jo:0)

den vi har/brugte er med halvt ærme og halvt ben... så bare solcreme på resten:0)

og man kan købe kasketter der matcher de fleste, med slag i nakken....

Anmeld

27. september 2010

millesofie

hvis man bruger uv tøj skal man stadig have solcreme på, det dækker jo ikke hele din krop

Anmeld

27. september 2010

Moderator

Ni-ko-li-ne skriver:

jeg synes generelt de er lidt små i str de dragter... men ja der er plads til sådan en svømme ble:0)

jeg har kigget på en del... og de er alle mere eller mindre tynde og i sådan noget badedragt agtigt let stof... :0) selvfølgelig af kraftig kvalitet ellers holder det ikke UV ude jo:0)

den vi har/brugte er med halvt ærme og halvt ben... så bare solcreme på resten:0)

og man kan købe kasketter der matcher de fleste, med slag i nakken....

ja, jeg undrede mig lidt over at man kunne vælge en størrelse der hed 6-12 mdr.. for der er SATME da stort forskel på de to størrelser!! altså 6 mdr og 12 mdr... hmm!

Jeg havde også forestillet mig en af dem med korte ærmer og shortseben hvis vi skal have en... De siger jo også det vigtigste er hoved, overkrop, overarme og lår og så naturligvis solcreme på resten! Og jeg har set de fiiine hatte

Anmeld

27. september 2010

Moderator

Fisenberg skriver:

hvis man bruger uv tøj skal man stadig have solcreme på, det dækker jo ikke hele din krop

har du læst indlægget eller kun spørgsmålet?

Anmeld

27. september 2010

Ni-ko-li-ne

Caroline86 skriver:

ja, jeg undrede mig lidt over at man kunne vælge en størrelse der hed 6-12 mdr.. for der er SATME da stort forskel på de to størrelser!! altså 6 mdr og 12 mdr... hmm!

Jeg havde også forestillet mig en af dem med korte ærmer og shortseben hvis vi skal have en... De siger jo også det vigtigste er hoved, overkrop, overarme og lår og så naturligvis solcreme på resten! Og jeg har set de fiiine hatte

men er der ikke nogle gode tilbud at hente lige nu? hvad str skal du bruge? :0)

ja det er lidt sjovt, ligesom sutskoene.... 22 - 24..... hmmm så hvis man er str 22 svømmer man i dem og hvis man er 24 får man ømme tæer....

Anmeld

27. september 2010

Marco2

Køb en to-delt UV dragt. Så kan hun i nogle situationer bare have enten bukser eller trøjen på. Så er det ikke så "voldsomt" Vores datter rendte tit rundt bare i ble og så kun blusen på. Og så masser af solcreme. Men andre gange var det også bare shortsene hun havde på.

Så jeg vil klart anbefale dig at købe en to-delt UV-dragt. Og engang imellem tror jeg da også de synes det bare er fedt at have numsen bar i vandkanten uden alt tøjet. Men self. ikke i poolen

God ferie

Ag

Anmeld

27. september 2010

Astridsmor09

Har ingen erfaring med uv dragter selv, men jeg har hørt fra andre, at uv dragter bliver alt for varme syd på!!

Går ud fra at I skal sådan et pænt stykke syd på, så hvis jeg var dig ville jeg bare bruge en badeble og så købe en tynd tynd bluse hun kan have over sig når hun bare sidder i vandkanten samt en solhat! Derudover skal man jo så supplere med solcreme...desuden kan man jo også sagtens bade i en bluse hvis det er...

Rigtig god tur

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.