bleskift - et helvede

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.351 visninger
18 svar
0 synes godt om
27. september 2010

serinasmor

Der var engang, hvor vi havde en lille sød trold, der altid lå stille og pludrede og grinede, når det var pusletid og bleen kom af. Den tid er for længst forbi. Faktisk er det så længe siden, at jeg ikke ved hvornår eller hvordan det startede. Vi gætter dog på, at det startede den dag prinsessen lærte at vende sig fra ryg til mave. Hun er nu rigtig hård at skifte ble på. Hver gang er det en kamp, og værst er det når der er afføring. Det er nok også, fordi det nu har stået på så længe, at mor har lært at skifte ble på hende, både når hun ligger på ryggen, på maven, siddende og stående. Men hun har trods alt afføring 2-4 gange om dagen og jeg kan snart ikke mere. Det føles som et kæmpe overgreb på min lille pige at få hende til at ligge stille på ryggen så numsen kan blive vasket. Vi har prøvet alverdens ting, som alle har virket i en periode. En overgang sang vi os igennem bleskift. En overgang var lykken for hende at få en ny duploklods at lege med hver gang. En overgang havde hun en legeble. Hun har også leget med både zinksalve og kam. Det virkede et stykke tid med hendes sko (det er vi nu gået fra, for de har været for meget på legepladsen og i haven). Lykken lige nu er at stå op ( og ja jeg har fat i hende), men jeg kan altså ikke vaske hendes lille numse når hun står op. Så der er jeg nødt til at lægge hende ned. Hun skriger og skriger og vrider og vender sig, men vaskes skal hun jo. Jeg er nu løbet tør for gode ideer. HJÆLP !!

Jeg ville meget gerne tilbage til tiden hvor det var hyggeligt at pusle om min lille trold, men hvordan??

Det blev lidt langt og lidt rodet, men jeg håber det går

Hilsen en meget frusteret Serinasmor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2010

Sisley

Min holdning er, at det er mig der bestemmer. Jeg ved godt, at det lyder groft, men hvis det ikke kan lade sig gøre på andre måder, må du jo holde fast i hende. Jeg tror, at det vigtigste er, at du prøver at bevare roen og forsøger så godt du kan at aflede hendes opmærksomhed ved at rasle med legetøj osv., som du også skriver du gør.

Jeg har lidt det samme problem med min datter - dog ikke i samme grad. Nogle gange kan det hjælpe at lade hende vende sig om på maven og lige lade hende ligge lidt; fx tager jeg tøjet af hende og lader hende ligge på maven, vender hende om, tager bleen af, vasker og som om på maven igen. Lader hende tørre, vender hende om, på med den nye ble. Evt. om på maven igen og så giver jeg hende tøj på mens hun er på maven.

Held og lykke - jeg kan godt forstå, at det er frustrerende.

Anmeld

27. september 2010

serinasmor

Sisley skriver:

Min holdning er, at det er mig der bestemmer. Jeg ved godt, at det lyder groft, men hvis det ikke kan lade sig gøre på andre måder, må du jo holde fast i hende. Jeg tror, at det vigtigste er, at du prøver at bevare roen og forsøger så godt du kan at aflede hendes opmærksomhed ved at rasle med legetøj osv., som du også skriver du gør.

Jeg har lidt det samme problem med min datter - dog ikke i samme grad. Nogle gange kan det hjælpe at lade hende vende sig om på maven og lige lade hende ligge lidt; fx tager jeg tøjet af hende og lader hende ligge på maven, vender hende om, tager bleen af, vasker og som om på maven igen. Lader hende tørre, vender hende om, på med den nye ble. Evt. om på maven igen og så giver jeg hende tøj på mens hun er på maven.

Held og lykke - jeg kan godt forstå, at det er frustrerende.

ja det er jo ca det samme som jeg gør i forvejen .. suk

Jeg må nok bare indse at den tid er forbi, og så bide i det sure æble og skifte hende i skrig og skrål

Anmeld

27. september 2010

Sisley

serinasmor skriver:

ja det er jo ca det samme som jeg gør i forvejen .. suk

Jeg må nok bare indse at den tid er forbi, og så bide i det sure æble og skifte hende i skrig og skrål

Har du talt med sundhedsplejersken? Det kan være hun har et godt tip...

Anmeld

27. september 2010

serinasmor

Sisley skriver:

Har du talt med sundhedsplejersken? Det kan være hun har et godt tip...

ikke endnu ... men det kunne da være det skulle være et emne næste gang hun kommer forbi

Anmeld

27. september 2010

Laulund87

Åh hvor jeg kender det

Min datter bliver fuldstændig hysterisk når jeg ligger hende og hun ruller med det samme om på maven.

Det er skrig og skrål lige indtil vi er færdige, men jeg har fundet ud af at hvis hun ligger med en tube creme, eller lignede, er der ro på så jeg lige kan blive færdig

Anmeld

27. september 2010

serinasmor

Laulund87 skriver:

Åh hvor jeg kender det

Min datter bliver fuldstændig hysterisk når jeg ligger hende og hun ruller med det samme om på maven.

Det er skrig og skrål lige indtil vi er færdige, men jeg har fundet ud af at hvis hun ligger med en tube creme, eller lignede, er der ro på så jeg lige kan blive færdig

hehe .. ja .. det virkede også en overgang her ... suk .. ikke længere... men krydser da fingre for at det bliver ved med at virke hos jer

Anmeld

27. september 2010

Laulund87

serinasmor skriver:

hehe .. ja .. det virkede også en overgang her ... suk .. ikke længere... men krydser da fingre for at det bliver ved med at virke hos jer

Haha den holder sikkert heller ikke i længden for det skal være noget nyt hver gang

Hmm vi må gå i tænkeboks..

Anmeld

27. september 2010

serinasmor

Laulund87 skriver:

Haha den holder sikkert heller ikke i længden for det skal være noget nyt hver gang

Hmm vi må gå i tænkeboks..

suk .. ja

min svigermor havde en ide om at det ville hjælpe at skifte hende stående på toilettet  jeg var SÅ bange for at hun ville falde ned på de hårde fliser ...og ikke sikker på at det ville være noget jeg kunne få mig selv til derhjemme...

men det var nu også ligemeget .. for det passede heller ikke prinsessen ... DUR ikke - væk

Anmeld

27. september 2010

Mathilde

Den tid hvor I kunne hygge omkring bleskift kommer nok aldrig igen... I hvert fald ikke på samme måde.

Celina vil heller ikke ligge stille og hun bliver tosset, men sådan er det bare lige nu. Nogle gange er det da nemmere end andre gange, men ellers skynder jeg mig bare, så hun kan komme op og lege videre igen og jeg ligger hende altid ned, for jeg gider ikke at bøvle med, at hun skal stå op.

Jeg tror bare du skal se det sådan, at du har en sund og frisk pige, der begynder at have sin egen vilje og begynder at kunne en masse og så er det da kedeligt bare at ligge der på ryggen - det har hun jo gjort siden hun blev født

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.