Der var engang, hvor vi havde en lille sød trold, der altid lå stille og pludrede og grinede, når det var pusletid og bleen kom af. Den tid er for længst forbi. Faktisk er det så længe siden, at jeg ikke ved hvornår eller hvordan det startede. Vi gætter dog på, at det startede den dag prinsessen lærte at vende sig fra ryg til mave. Hun er nu rigtig hård at skifte ble på. Hver gang er det en kamp, og værst er det når der er afføring. Det er nok også, fordi det nu har stået på så længe, at mor har lært at skifte ble på hende, både når hun ligger på ryggen, på maven, siddende og stående. Men hun har trods alt afføring 2-4 gange om dagen og jeg kan snart ikke mere. Det føles som et kæmpe overgreb på min lille pige at få hende til at ligge stille på ryggen så numsen kan blive vasket. Vi har prøvet alverdens ting, som alle har virket i en periode. En overgang sang vi os igennem bleskift. En overgang var lykken for hende at få en ny duploklods at lege med hver gang. En overgang havde hun en legeble. Hun har også leget med både zinksalve og kam. Det virkede et stykke tid med hendes sko (det er vi nu gået fra, for de har været for meget på legepladsen og i haven). Lykken lige nu er at stå op ( og ja jeg har fat i hende), men jeg kan altså ikke vaske hendes lille numse når hun står op. Så der er jeg nødt til at lægge hende ned. Hun skriger og skriger og vrider og vender sig, men vaskes skal hun jo. Jeg er nu løbet tør for gode ideer. HJÆLP !!
Jeg ville meget gerne tilbage til tiden hvor det var hyggeligt at pusle om min lille trold, men hvordan??
Det blev lidt langt og lidt rodet, men jeg håber det går
Hilsen en meget frusteret Serinasmor
Anmeld