pseudo tvillinger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. september 2010

3xM

Valle81 skriver:

Har det ikke, men får det:0)

Der kommer til at være 12 måneder og nogle dage mellem Anton og den lile ny, går jeg over tid er vi heldige at der bliver 13 mdr:0)

Jeg er meget spændt - læste også om det på nettet mn hoppede fra det igen. Ja der står meget negativt og der er sikkert også en masse om snakken.

Vores var bestemt ikke planlagt og jeg ville heller aldrig have valgt det sådan tjuhej, men nu er situationen sådan.

EN ting vil jeg sige: Det er sindsygt fucking monster hårdt at være gravid så huritgt efter. Jeg er så træt og hænger ikke sammen - op og aflevere den store, bringe hente made putte Anton lege være overskudmor osv. Det er meget hårdt.

Jeg når slet ikke at "nyde" at jeg er gravid" Men det er kun hvordan jeg opfatter det nu - for jeg står jo lige nu midt i det:0)

ikke at jeg ikke synes man skal springe ud i det - men det er ikke lyserødt:0)

Christina 10+4 idag og Anton præcis 6 mdr idag:0)

uhhha det blir spændende at følge dig så )))

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2010

Anja

Vi har pseudotvillinger med 15 mdr i mellem og det er og har hele tiden været super godt!

Nu er den ældste (en dreng) godt 3 år og den yngste (en pige) bliver 2 år om et par uger og de har på vildt meget glæde af hinanden.

Anmeld

27. september 2010

FamilenStorm

Altså selvom der er 3 år imellem søskende kan de stadig have et meget skævt forhold som børn sammen.. Det havde min lillesøster og jeg i hvertfald.. Er først her i voksenårene at vi har glæde af hinanden.. Hvorimod at hos min kæreste og hans lillebror har haft et fantastisk forhold - der er også 3 år imellem dem..

Så det kan hælde begge veje tror jeg, og så tror jeg også det kommer lidt an på opdragelse osv uden jeg skal gøre mig klog på det..

Vi ender højst sandsynligt også med pseudo tvillinger, af den grund at jeg virkelig ikke har lyst til at starte på p-piller igen.. Vi var rigtig længe om at blive gravide den her gang, og vil slet ikke kunne overskue den "kamp" igen..

Og da vi heller ikke lige  er så meget til kondom, ja så vil nr 2 komme når den gør, og kan jo ske det bliver hurtig efter, men der kan også gå lidt¨tid, ingen ved det, men vi tager chancen..

Anmeld

27. september 2010

SussieThyssen

Valle81 skriver:

Har det ikke, men får det:0)

Der kommer til at være 12 måneder og nogle dage mellem Anton og den lile ny, går jeg over tid er vi heldige at der bliver 13 mdr:0)

Jeg er meget spændt - læste også om det på nettet mn hoppede fra det igen. Ja der står meget negativt og der er sikkert også en masse om snakken.

Vores var bestemt ikke planlagt og jeg ville heller aldrig have valgt det sådan tjuhej, men nu er situationen sådan.

EN ting vil jeg sige: Det er sindsygt fucking monster hårdt at være gravid så huritgt efter. Jeg er så træt og hænger ikke sammen - op og aflevere den store, bringe hente made putte Anton lege være overskudmor osv. Det er meget hårdt.

Jeg når slet ikke at "nyde" at jeg er gravid" Men det er kun hvordan jeg opfatter det nu - for jeg står jo lige nu midt i det:0)

ikke at jeg ikke synes man skal springe ud i det - men det er ikke lyserødt:0)

Christina 10+4 idag og Anton præcis 6 mdr idag:0)

Netop
Det samme gjalt for min datter...hun valgte heller ikek at blive gravid så hurtigt efter, det var bare en dum læge der bildte hende ind at man ikke bliver gravid når man ammer

Men ja, Det ER hårdt at blive gravid så hurtigt efter, ingen tvivl om det.

Anmeld

27. september 2010

3xM

SussieThyssen skriver:

Netop
Det samme gjalt for min datter...hun valgte heller ikek at blive gravid så hurtigt efter, det var bare en dum læge der bildte hende ind at man ikke bliver gravid når man ammer

Men ja, Det ER hårdt at blive gravid så hurtigt efter, ingen tvivl om det.

er der nogle spec. forholdsregler når man gør det så hurtigt efter hinanden?

her tænker jeg kroppen måske ikke har kommet sig helt ??

er dog så heldig jeg fødte nu for 4 uger siden og er blødningsfri, igen rifter sygninger mv. og ialt blødt ca 200 ml under fødsel en vægtst. på 4 kg så summa summarum er jeg har det som jeg ikke har født så her skal vi vist passe godt på for det ikke ender med 9 mdr imellem

for mig er det perfekt Milas blir 6-7 mdr når vi går igang med projekt baby...

Anmeld

27. september 2010

Slettet

Selvom der er flere år mellem søskende kan de sagtens have en masse glæde af hinanden, så jeg synes ikke at det er et holdbart argument for at få pseudotvillinger...

Anmeld

27. september 2010

3xM

Swips.. skriver:

Selvom der er flere år mellem søskende kan de sagtens have en masse glæde af hinanden, så jeg synes ikke at det er et holdbart argument for at få pseudotvillinger...

bestemt

på mig og min søs er der 8 år imellem og min store dreng og milas er der 6 år imellem...

her er det mandens alder og min lyst til "at starte forfra" igen når man i forvejen har en i skole som tæller på vi ville vælge at få en hurtigt efter den sidste hvis vi vælger at få en fælles...

Anmeld

27. september 2010

SussieThyssen

mariaogmarcus skriver:

er der nogle spec. forholdsregler når man gør det så hurtigt efter hinanden?

her tænker jeg kroppen måske ikke har kommet sig helt ??

er dog så heldig jeg fødte nu for 4 uger siden og er blødningsfri, igen rifter sygninger mv. og ialt blødt ca 200 ml under fødsel en vægtst. på 4 kg så summa summarum er jeg har det som jeg ikke har født så her skal vi vist passe godt på for det ikke ender med 9 mdr imellem

for mig er det perfekt Milas blir 6-7 mdr når vi går igang med projekt baby...

Næh..vel egentligt ikke..du kunne jo gøre dig selv og din krop den tjeneste at få et tjekup hos lægen inden du går igang med projekt baby nr 2, sådan at du ved at blodtryk, blodprocent, livmoder m.m. er i perfekt stand, og så ellers sørger for at være på god forkant med vitaminer og mineraler.
Så skulle der vel ikke være noget i vejen for en hurtig graviditet igen.
Kan da fortælle dig at min kusine fik 4 drenge på 4 år, og klarede det godt, bortset fra at hendes krop jo blev noget slidt hvilket der jo ikke er noget at sige til LOL 

Anmeld

27. september 2010

KajaHH

Jeg har to piger hvor der er 1 år og 13 dages forskel og de betyder alt for hinanden, den store vil næsten kun lege med hendes lillesøster i børnehaven, og de kan ikke undvære hinanden.

De har værelse sammen og deres senge er rykket sammen så de kan sove sammen (efter deres eget ønske) så vores har bestemt stor glæde af hinanden.

Den enste ulempe synes jeg er at man tit glemmer at den store er det år ældre, men at man tit behandler dem jævnaldrende og det synes jeg noglegange kan gi lidt problemer.

Feks. den store på 4 må ikke gå med sut, kun til natten må hun få den, hvor hende på 3 gerne må ha sut, så det gir lidt problemer nogle gange.

Men altit i alt synes jeg det er dejligt,og jeg ville ikke lave det om selv hvis jeg kunne.

Anmeld

27. september 2010

SussieThyssen

Swips.. skriver:

Mine 3 har også et kanon forhold til hinanden, selvom der er 9 år mellem de første to og yderlige 6 år ned til den næste.
De ganske enkelt elsker hianden over alt på jorden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.