Tjaaa....der er knapt 13 måneders forskel på mine børnebørn, og jeg har altid syntes at det må være et mareridt at få børn så tæt på hianden, så i det tilfælde har jeg kun fået bekræftet min formodning.
Vel er de glade for hianden, men hold da k.... hvor kan de gå hinanden på nerverne og dermed deres omgivelser.
De kan ikke undvære hinanden, men de kan heller ikke enes ret længe ad gangen.
Min store bekymring er, at når jeg ser på søskendeforhold generelt, så synes jeg at søskende, der er stor forskel på, generelt holder langt bedre sammen som voksne end de der har slidt på hinanden som små ved at være for tæt på hinanden.
og det er trods alt voksenlivet der tæller, ikke så meget barndommen.
Selv har jeg meget stor forskel på mine, og jeg kan se hvor meget glæde mine 2 store piger har af hinanden i dag, og at de glæder sig til at deres lillebror bliver så voksen at han kan være rigtigt med. Til gengæld, så hænger de også sammen som ærtehalm.
Jeg synes også det er synd, hvis de er for tæt på hianden fordi den ældste altid vil blive tilsidesat for den yngste, og jeg kan se hvor meget det forandrede mit første barnebarn at få en lillesøster så hurtigt.
For uanset hvor stor umage en mor gør sig for IKKE at svigte den første, så vil hun uværgerligt blive nødt til det i mange situationer, fordi en baby kræver hende 24-7.
Så derfor er min mening, at man ikke skal få dem FOR hurtigt efter hianden, sådan at den store får lidt mere fuld opmærksomhed lidt længere.
Det er jo også rart at kunne nyde sit barn helt og fuldt uden hele tiden at skulle føle pres over om man nu også deler sol og vind lige.

Kærligst
Sussie
Anmeld