Tjjaaaa.............jeg ville ønske at jeg for en gangs skyld kunne fortælle de damer, at det går strålende her, og at alt bare kører der ud af. Men desværre er det nok ikke den oplevelse jeg har.
Jeg startede jo på arbejde igen d. 8 sep., efter 2 1/2 år hjemme. Er blevet placeret i en anden afdeling, end den jeg har været i siden 2001, og det var efter eget ønske.
Nå, men jeg starter op fuld af gå-på-mod og positivitet. Havde forklaret min nærmeste leder om, at jeg var meget nervøs for at starte men at jeg glædede mig. Jeg fortalte hende om min "fortid", min diagnose (depressioner) og at jeg godt kunne være meget snakkende i starten p.g.a nervøsitet. Vi aftaler at hun skal komme til mig, hvis der er nogle kolleger eller patienter der har problemer med mig, så det kan rettes ind med det samme, i stedet for at blive samlet sammen, og jeg så får serveret en masse lo.. på en gang.
Jeg bliver taget pænt i mod af mine nye kolleger, men kan godt mærke at jeg bliver vurderet og observeret af min nye leder, og at hun går og læser de patienters papirer, som jeg passer. Jeg kan også fornemme at hun taler med mine kolleger om mig, og hvordan jeg fungerer.
Godt..............så, i torsdags var der så aftalt at jeg skulle have en samtale med min leder, for lige at evaluere hvordan det så er gået. Jeg lægger ud med, at jeg synes det er en dejlig afdeling, og at jeg er blevet taget vel imod, men at jeg følte mig usikker, og at jeg var klar over at jeg havde talt meget..................men at det var stilnet af, i denne uge, og jeg var faldet mere til ro.
Dette gav hun mig ret i................men så smed hun bomben. Hun syntes ikke at det gik så godt................ikke at jeg havde begået nogle fejl eller noget. Men hun havde fået nogle henvendelser ang. min person. Hun ville have, at det møde vi har aftalt med vores øverste leder og personaleafdelingen i november, blev rykket frem til i næste uge, for at det kunne blive afklaret om jeg har en fremtid i afdelingen. Jeg spurgte hende om, hvad det var for henvendelser der havde resulteret i denne ret voldsomme reaktion. Dette ville hun IKKE fortælle, da det skulle vente til det "store" møde.
Hun syntes det var en meget svær situation hun stod i. Jeg kunne så ikke lade være med at spørge hende, hvordan hun troede jeg havde det, med at gå hjem på weekend med den besked. Hun svarede at det kunne hun jo ikke vide, men at det sikkert ikke var nemt. Hun var meget kølig (det har hun været fra dag 1), og jeg spurgte hende om jeg skulle gå hjem og ikke møde før mødet. Men det syntes hun ikke, og hun håbede da at jeg ville komme på arbejde i næste uge, og indtil mødet. Jeg blev på afd. og gjorde mit arbejde færdigt, med 10 min. overarbejde....................gik hjem og klaskede helt ud. Græd hele torsdag................og har haft mange tanker om, hvor forfærdentligt et menneske jeg må være, siden der ligefrem kommer klager over min person.
Jeg er IKKE ved at blive syg, jeg er bare møg ked af, at jeg ikke får en chance. Man må vel gerne blive ked af det, når man får sådan en røvtur, ikke??
Talte med min mor i går, og for første gang i hele mit liv, fortalte hun mig, at hun var stolt af mig, og at hun syntes at jeg havde været modig, sådan at starte igen, selvom min fortid på afd. ikke havde været nogen drøm. Hun sagde også at jeg var en god pige, der havde en masse evner, som jeg kunne få muligheden for at bruge nu. Hun syntes slet ikke at jeg skulle blive i mit fag mere....................men kigge mig om efter noget andet. Jeg har aldrig nogensinde fået den slags tilkendegivelser fra min mor, og jeg blev så rørt og glad, at det næsten ikke kan beskrives. TÆNK.....hun elsker mig, lige som jeg er.
Men tilbage til mit job. Jeg har tænkt mig at møde op i morgen.............for jeg orker altså ikke at blive sygemeldt, bare fordi jeg har den forkerte personlighed, som ikke passer ind på det afsnit. For ved i hvad?? Jeg er god nok...............tror jeg da.
Tak fordi i læste med så langt................og undskyld min anonymitet, men man ved jo ikke hvem der kigger med derude. Håber at i NS-piger ved hvem jeg er.
Knus Pariaen.