Brug for råd !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

949 visninger
19 svar
0 synes godt om
26. september 2010

Skytten0111

Heej piger !!

Jeg er gravid i 39 uge, og var ved lægen i fredags fordi mine hænder og fødder er blevet kæmpe store og hænderne klør helt vildt. Samt lidt hovedpine og et lidt forhøjet blodtryk igennem de sidste 2-3 uger. (det har ellers været normalt hele vejen igennem)

Lægen ringede så på skejby sygehus, for at høre om de ville have mig ind og tjekke op på det. Men der blev enighed om at jeg skal til lægen igen i morgentidlig (Mandag) og have tjekket blodtrykket igen.

Jeg fik dog afvide at hvis der blev det mindste (hvis eks. vis hænderne skulle hæve mere eller sådan, så skulle jeg kontakte vagtlæge/sygehus.

Men nu har jeg altså gået siden sidst på fredagen med rimelig hårde mens smerter og nogle niv/riv ned i (lysken???) - ved ikke om det er det det hedder.. Og mange plukkeveer..

Men ved ikke rigtig hvad jeg skal stille op med det. For det er jo ikke sådan at smerterne er der hele tiden. De kommer og går, og der kan vare langtid imellem dem.

Og så er det jo heller ikke det samme jeg var hos lægen med?? Men noget helt andet.. - Det skal lige siges at jeg stadig har store fødder + hænder og at hænderne klør meget. Fødderne klør en smugle, men ikke noget slemt.

Jeg vil jo helst ikke ringe til alle mulige og panikke over noget der nok er ingenting, men på den anden side er man så tæt på "mål" at det ville være forfærdeligt at ignorere noget, hvis det skulle være noget alvorligt, bare fordi man ikke vil virke pylrede...

Så piger..

* Er der nogen af jer det kender til det jeg fortæller om? -Hvad var det?

* Hvad ville du gøre i min situation?

Tak fordi du læste med !

Knus Heidi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2010

Skytten0111

Glemte at nævne at jeg i løbet af de sidste 5 uger har taget 7 kg. på.. -som jo er temmelig meget !

Anmeld

26. september 2010

Leonora

Skytten0111 skriver:

Heej piger !!

Jeg er gravid i 39 uge, og var ved lægen i fredags fordi mine hænder og fødder er blevet kæmpe store og hænderne klør helt vildt. Samt lidt hovedpine og et lidt forhøjet blodtryk igennem de sidste 2-3 uger. (det har ellers været normalt hele vejen igennem)

Lægen ringede så på skejby sygehus, for at høre om de ville have mig ind og tjekke op på det. Men der blev enighed om at jeg skal til lægen igen i morgentidlig (Mandag) og have tjekket blodtrykket igen.

Jeg fik dog afvide at hvis der blev det mindste (hvis eks. vis hænderne skulle hæve mere eller sådan, så skulle jeg kontakte vagtlæge/sygehus.

Men nu har jeg altså gået siden sidst på fredagen med rimelig hårde mens smerter og nogle niv/riv ned i (lysken???) - ved ikke om det er det det hedder.. Og mange plukkeveer..

Men ved ikke rigtig hvad jeg skal stille op med det. For det er jo ikke sådan at smerterne er der hele tiden. De kommer og går, og der kan vare langtid imellem dem.

Og så er det jo heller ikke det samme jeg var hos lægen med?? Men noget helt andet.. - Det skal lige siges at jeg stadig har store fødder + hænder og at hænderne klør meget. Fødderne klør en smugle, men ikke noget slemt.

Jeg vil jo helst ikke ringe til alle mulige og panikke over noget der nok er ingenting, men på den anden side er man så tæt på "mål" at det ville være forfærdeligt at ignorere noget, hvis det skulle være noget alvorligt, bare fordi man ikke vil virke pylrede...

Så piger..

* Er der nogen af jer det kender til det jeg fortæller om? -Hvad var det?

* Hvad ville du gøre i min situation?

Tak fordi du læste med !

Knus Heidi

Hej

Jeg var igennem det samme som dig altså en begyndende svangerskabs forgiftning....Hvis du føler dig utryk så synes jeg du skal blive tjekket idag...

Det er meget væske du har taget på så du har jo tegn på det...

Knus Louise

Anmeld

26. september 2010

Skytten0111

Leonora skriver:

Hej

Jeg var igennem det samme som dig altså en begyndende svangerskabs forgiftning....Hvis du føler dig utryk så synes jeg du skal blive tjekket idag...

Det er meget væske du har taget på så du har jo tegn på det...

Knus Louise

Men skal der ikke være protein i urinen for at det er en begyndende svangerskabsforgiftning?

For jeg har intet i min urin.. "kun" alle de andre tegn... hmmm

Anmeld

26. september 2010

afrobabies

Jeg synes også at det lyder som noget der skal tjekkes..... Man må gerne være pylret når man er gravid. Hellere ring en gang for meget end en gang for lidt

Anmeld

26. september 2010

Leonora

Skytten0111 skriver:

Men skal der ikke være protein i urinen for at det er en begyndende svangerskabsforgiftning?

For jeg har intet i min urin.. "kun" alle de andre tegn... hmmm

Jo men det kan komme meget pludseligt....Men det er vigtigt at du får slappet af og det gør du bedst hvis du føler dig tryk...derfor mener jeg du bør blive tjekket

Knus

Anmeld

26. september 2010

Skytten0111

victoria2008 skriver:

Jeg synes også at det lyder som noget der skal tjekkes..... Man må gerne være pylret når man er gravid. Hellere ring en gang for meget end en gang for lidt

Men ville i vente til i morgentidlig kl 8.15, hvor i alligevel har en tid hos lægen. Eller ville i begive jer ud i at ringe til fødegangen i dag?

Åhh vil bare ikke være så pylret !!

Anmeld

26. september 2010

afrobabies

Skytten0111 skriver:

Men ville i vente til i morgentidlig kl 8.15, hvor i alligevel har en tid hos lægen. Eller ville i begive jer ud i at ringe til fødegangen i dag?

Jeg ville nok ringe alligevel, fordi det virker som om du er meget bekymret, og det er hverken godt for dig eller barnet

Anmeld

26. september 2010

lillemunk

Skytten0111 skriver:

Altså jeg ville heller ikke være pylrede ... Jeg var i uge 32 da jeg mente jeg kun havde pluk veér trods jeg vidste at jeg kunne føde hvornår det skulle være(lang historie)
Så jeg fik mine tvillinger i ambulancen på vej til sygehuset.
Så ring hellere engang for meget end engang for lidt...

Anmeld

26. september 2010

Skytten0111

lillemunk skriver:

Altså jeg ville heller ikke være pylrede ... Jeg var i uge 32 da jeg mente jeg kun havde pluk veér trods jeg vidste at jeg kunne føde hvornår det skulle være(lang historie)
Så jeg fik mine tvillinger i ambulancen på vej til sygehuset.
Så ring hellere engang for meget end engang for lidt...

Uha tak for svar...

Jeg vil prøve at kontakt skejby for at få lidt ro på..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.