Hvor går grænsen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.505 visninger
14 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. september 2010

Anonym trådstarter

Hej piger

Min mand arbejder meget på sin computer, og sidder derfor også og taler med mange på nettet. Han har i den seneste tid fundet sig en flok gode venner online på et community site. 

Jeg synes han er begyndt at skrive rigtig meget med en af pigerne derinde fra. Han nævner hende ind imellem, og jeg kan se når jeg kommer ind til ham, at han ofte har sin chat åben sammen med hende. 

Han sidder ofte mange timer om aftenen foran den skærm og arbejder. Jeg har altid accepteret det, for jeg vidste da jeg fandt sammen med ham i sin tid, at det var en stor del af ham, at arbejde meget.

Men nu er jeg bare lidt træt af det. Jeg synes det er helt i orden at han arbejder meget og jeg kan også godt forstå, at han gerne vil afslutte nogle af de projekter han sidder med.

Jeg bliver bare lidt knotten over, at han så sidder samtidig og skriver med folk online, i stedet for at blive færdig lidt før, og evt hygge lidt med mig.

Føler mig efterhånden noget overset og lidt glemt. Tænker om han ikke gider mig længere - selv om han siger han elsker mig, og jeg ikke skal være i tvivl om dette.

Jeg kan ikke huske hvornår vi sidst er gået i seng på samme tid i hverdagene. ØV siger jeg bare. Det fremmer jo ikke ligefrem sexlivet eller lysten og jeg er bange for, at den måde det kører på lige nu, ikke holder for mig i længden.

Synes bare det er svært at sige til ham, at jeg føler han forsvinder lidt for meget ind i den virtuelle verden, uden at han kommer til at føle at jeg bare er hende den sure... Eller misforstår hvordan jeg har det med det. 

Måske bliver jeg lidt ekstra irriteret når det er at han også skriver så meget sammen med en anden pige, for tænker at jeg burde være mere spændende end en tøs på den anden side af kloden.

Altså hvor går grænsen? Og hvornår kan jeg tillade mig at sige noget til ham. Jeg kan sgu ik lige finde ud af det.

Tak fordi i læste med. Håber nogen kan give nogle gode råd.

PS: er ano fordi jeg tror familien følger med, og de skal ikke være en del af vores privatliv på denne måde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2010

NinaNymannMadsen

Anonym skriver:

Hej piger

Min mand arbejder meget på sin computer, og sidder derfor også og taler med mange på nettet. Han har i den seneste tid fundet sig en flok gode venner online på et community site. 

Jeg synes han er begyndt at skrive rigtig meget med en af pigerne derinde fra. Han nævner hende ind imellem, og jeg kan se når jeg kommer ind til ham, at han ofte har sin chat åben sammen med hende. 

Han sidder ofte mange timer om aftenen foran den skærm og arbejder. Jeg har altid accepteret det, for jeg vidste da jeg fandt sammen med ham i sin tid, at det var en stor del af ham, at arbejde meget.

Men nu er jeg bare lidt træt af det. Jeg synes det er helt i orden at han arbejder meget og jeg kan også godt forstå, at han gerne vil afslutte nogle af de projekter han sidder med.

Jeg bliver bare lidt knotten over, at han så sidder samtidig og skriver med folk online, i stedet for at blive færdig lidt før, og evt hygge lidt med mig.

Føler mig efterhånden noget overset og lidt glemt. Tænker om han ikke gider mig længere - selv om han siger han elsker mig, og jeg ikke skal være i tvivl om dette.

Jeg kan ikke huske hvornår vi sidst er gået i seng på samme tid i hverdagene. ØV siger jeg bare. Det fremmer jo ikke ligefrem sexlivet eller lysten og jeg er bange for, at den måde det kører på lige nu, ikke holder for mig i længden.

Synes bare det er svært at sige til ham, at jeg føler han forsvinder lidt for meget ind i den virtuelle verden, uden at han kommer til at føle at jeg bare er hende den sure... Eller misforstår hvordan jeg har det med det. 

Måske bliver jeg lidt ekstra irriteret når det er at han også skriver så meget sammen med en anden pige, for tænker at jeg burde være mere spændende end en tøs på den anden side af kloden.

Altså hvor går grænsen? Og hvornår kan jeg tillade mig at sige noget til ham. Jeg kan sgu ik lige finde ud af det.

Tak fordi i læste med. Håber nogen kan give nogle gode råd.

PS: er ano fordi jeg tror familien følger med, og de skal ikke være en del af vores privatliv på denne måde.

nu har jeg også en der sidder rigtig meget foran hans computer det er fra han står op til han går i seng, han spiller dog da han sidder hjemme hele tiden (han er førtidspansionist)
så kender følelsen med at man føler sig overseet og sådan noget.
nogen gange har jeg overvejet at selv få et af de der programmer som han bruger til at snakke med folk for så er jeg sikker på jeg kommer igennem til ham.
men altså jeg ville ha sagt noget hvis jeg var dig.
jeg har faktis gået fra ham her 2 gange sådan for alvor hvor vi så har fundet sammen igen alligevel, men den her gang køre det på prøve for at se om han kan ændre sig da det fik hans øjne til at åbne sig da jeg gik fra ham sidst. men som det ser ud nu så ændre han sig ikke...

jeg syntes du burde sige til ham at du føler ikk han rigtig vil dig når han sidder der hele tiden og at du også har brug for at i kan hygge jer lidt bare en gang i mellem bare jer to.
håber da det hjælper dig og håber at komme til at høre hvordan det går fremover og om i finder ud af en løsning

Anmeld

26. september 2010

Mamalou

Det lyder til, at din grænse er nået. Du trives i hvert fald ikke med situationen og derfor mener jeg, at du skal tage en snak med ham. Det er aldrig sjovt at være "hende den sure", men snakken kan tages på mange måder. I den sidste ende, kan situationen udvikle sig og kan betyde konsekvenser for jeres forhold, som I kunne have været foruden, hvis det blev taget i opløbet.

For mig ville grænsen også have været nået. Det må være svært ikke at blive en smule jaloux, når din kæreste bruger tiden på at chatte med en pige, frem for at skynde sig at blive færdig og hygge med dig. Jeg tror jeg ville føle, at noget af tiden blev taget fra mig.

Held og lykke!

Anmeld

26. september 2010

Anonym trådstarter

Mamalou skriver:

Det lyder til, at din grænse er nået. Du trives i hvert fald ikke med situationen og derfor mener jeg, at du skal tage en snak med ham. Det er aldrig sjovt at være "hende den sure", men snakken kan tages på mange måder. I den sidste ende, kan situationen udvikle sig og kan betyde konsekvenser for jeres forhold, som I kunne have været foruden, hvis det blev taget i opløbet.

For mig ville grænsen også have været nået. Det må være svært ikke at blive en smule jaloux, når din kæreste bruger tiden på at chatte med en pige, frem for at skynde sig at blive færdig og hygge med dig. Jeg tror jeg ville føle, at noget af tiden blev taget fra mig.

Held og lykke!

Tak for dit svar. Det er nok præcis sådan jeg føler - at noget af tiden bliver taget fra en... 

Hm, jeg må lige tygge på hvordan det skal fremlægges, for jeg er ikke glad i situationen lige nu... 

Anmeld

26. september 2010

Anonym trådstarter

Astasmor skriver:

nu har jeg også en der sidder rigtig meget foran hans computer det er fra han står op til han går i seng, han spiller dog da han sidder hjemme hele tiden (han er førtidspansionist)
så kender følelsen med at man føler sig overseet og sådan noget.
nogen gange har jeg overvejet at selv få et af de der programmer som han bruger til at snakke med folk for så er jeg sikker på jeg kommer igennem til ham.
men altså jeg ville ha sagt noget hvis jeg var dig.
jeg har faktis gået fra ham her 2 gange sådan for alvor hvor vi så har fundet sammen igen alligevel, men den her gang køre det på prøve for at se om han kan ændre sig da det fik hans øjne til at åbne sig da jeg gik fra ham sidst. men som det ser ud nu så ændre han sig ikke...

jeg syntes du burde sige til ham at du føler ikk han rigtig vil dig når han sidder der hele tiden og at du også har brug for at i kan hygge jer lidt bare en gang i mellem bare jer to.
håber da det hjælper dig og håber at komme til at høre hvordan det går fremover og om i finder ud af en løsning

Ja, jeg må nok hellere få sagt noget. Har nævnt for ham at jeg ikke rigtig synes vi laver noget sammen længere. Og når han så bruger SÅ meget tid foran comp. så er det lidt svært...

Synes det er svært at trække en linje for, hvornår det er nok. Han arbejder jo på sin comp. Så arbejde og fritid smelter hurtigt sammen.

Anmeld

26. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg synes helt sikkert du skal sige noget, for din grænse er da uden tvivl nået - og vel i virkeligheden også overskredet!?

Du behøver jo ikke meget andet end fortælle ham at du godt kunne tænke dig at I havde lidt mere "you and me" tid og evt. spørge om der er noget du kan hjælpe ham med så han bliver hurtigere færdig?

Det gør jeg med Daniel. Hvis han sidder og laver lektier, opgave el. lign. på computeren kan jeg sagtens finde på at tilbyde min hjælp! Ikke kun for at hjælpe (men det vil jeg naturligvis altid) men også for at sørge for han rent faktisk laver det han bør og sikre at der ikke går for meget facebook i den så han skal sidde oppe hele natten. Nogle gange har jeg SLET ikke forstand på emnet, men så kan jeg læse op et sted fra mens han skriver eller hvad ved jeg

Men jo... du skal helt sikkert sige fra! For hvordan søren skal han ellers vide det?

Det er vigtigt at sexlivet fungerer og et eller andet sted er det vel heller ikke fair overfor ham hvis du pludselig "får nok" og han ikke har været advaret?

Knus

Anmeld

26. september 2010

Lillefe

Tak for dit svar. Det er nok præcis sådan jeg føler - at noget af tiden bliver taget fra en...

Hm, jeg må lige tygge på hvordan det skal fremlægges, for jeg er ikke glad i situationen lige nu...

Mine alarm klokker ville også ringe hvis min kæreste sad hele tiden og snakkede med en anden pige i stedet for at snakke med mig og bruge tid med mig, jeg har også en kæreste som sidder meget ved sin computer men det er som regel spil og selvfølgelig surfer han lidt. Men jeg bruger også selv meget tid ved min og sidder nogen gange ved siden af ham. Men når jeg spørger om vi skal lave noget så er han da som regel frisk på det også..

Må jeg spørger hvad det er for noget slags arbejde han laver på sin computer?

Anmeld

26. september 2010

NinaNymannMadsen

Anonym skriver:

Ja, jeg må nok hellere få sagt noget. Har nævnt for ham at jeg ikke rigtig synes vi laver noget sammen længere. Og når han så bruger SÅ meget tid foran comp. så er det lidt svært...

Synes det er svært at trække en linje for, hvornår det er nok. Han arbejder jo på sin comp. Så arbejde og fritid smelter hurtigt sammen.

ja kender det godt. her er det så fritid hele tiden jo i stedet.
og ja det er skide svært at trække en linje. nu er ham her generalt meget ligeglad med alt ting jeg siger til ham så det er godt det kun er på prøve for tiden.
men altså man er kærester eller mand og kone eller sådan noget for at man netop har en man kan komme til og holde om hvis der er noget. men ja arbejde og fritid smelter hurtig sammen håber da bare han så vil bruge noget tid med dig snart.

Anmeld

26. september 2010

Mumto3

Her i huset har vi en computer hver, og hvor tåbeligt det end lyder, så kan vi altså godt sidde og snakke sammen over skype , også selvom vi sidder i det sammen hus, nogle gange samme lokale.

Det er altid hyggeligt lige at få en besked med kys kys, et hjerte eller en invitaiton til at gå i seng

Så mit råd ville være, at hvis du ikke allerede har din egen computer så ville jeg skaffe en. Så kan du sidde inde på baby.dk hele aftenen OG snakke med din kæreste.

Anmeld

28. september 2010

Kildebakken

Hvad med istedet for at være hende den sure - at blive hende den sårbare. Han skal ikke anklages, før han rigtig har forstået, hvad hans handlinger gør ved dig. Et forhold er jo skrøbeligt og jeres kærlighed skal have næring, i form af opmærksomhed og hensynstagen til hinanden. Men din mand ved måske ikke, at du føler at han svigter dig, hvis du ikke siger det til ham. 

Min kæreste siger at han er så glad for at han har fået en kæreste med en brugermanual ( ja, han er ingenør), fordi jeg tit siger højt, hvordan jeg har det og hvad jeg godt kunne tænke mig. Det kunne være at din kæreste har brug for det samme? 

Med hensyn til chatrooms pigen, så ville jeg også nævne det, det skaber bare afstand, hvis du går og ruger på tankerne for dig selv. Han vil nok bare føle sig elsket og bed ham så om at forklare hvordan deres relation er, således at du kan få ro. Du bør fortælle at det faktum at han bruger sine aftener med en anden pige gør dig ked. ( forestil dig at han mødtes med hende hver aften IRL - så ville der jo slet ikke være et forhold tilbage.)

Hvis det forholder sig således, at han mener at hans tid foran computeren om aftenen er vigtigere end din lykke, så skal du ikke spilde resten af livet sammen med ham, det er du for vigtig til. 

Held og lykke med at få talt om det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.