Må man overhovedet vinde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. september 2010

Kløver

MoarJ skriver:

Hvad så med rejser f.eks?

ja hvis du er på KH må man ikke ta på rejser, ikke i udlandet, dukan tage i sommerhus eller lignende i dk, men du kan jo risikere at blive kaldt ind, og så skal man møde op. Sådan var det ihvertfald da jeg selv var på KH, og et eller andet sted er det vel også fair nok, men ja ærgeligt hvis man feks skulle gå hen og vinde en rejse, men skulle det ske så se om man kan få udskudt rejsen, eller at man får forlænget fristen for hvornår den skal holdes.

http://www.familieadvokaten.dk/index.asp?hovedramme=/breve-900/b900-450.html

På denne side står også at man skal være til rådighed, når man modtager kontanthjælp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2010

Kløver

MoarJ skriver:

Tak - Så fik jeg det på plads...

Så det betyder, nul og nix bingo banko til mig...

Hehe du kan da godt spille med, og skulle du gå hen og vinde kan du da give det væk, eller få sidemanden til at ringe ind for dig, så er det jo ikke dig der vinder rejsen, så kan i jo aftale ringeren, får rejsen, og du får alle de andre ting

Anmeld

26. september 2010

Snefnug1984

Maja84 skriver:

Hehe du kan da godt spille med, og skulle du gå hen og vinde kan du da give det væk, eller få sidemanden til at ringe ind for dig, så er det jo ikke dig der vinder rejsen, så kan i jo aftale ringeren, får rejsen, og du får alle de andre ting

Ja det kan man jo i princippet, men man må stadig ikke rejse udenlands når man er på KH, som nævnt i indlægget ovenover..

Men man kan så sige, at chancen for at vinde i BB er jo minimal.. så hvorfor ik bare gøre det for hyggens skyld

Anmeld

26. september 2010

Kløver

JordbærBlomst skriver:

Ja det kan man jo i princippet, men man må stadig ikke rejse udenlands når man er på KH, som nævnt i indlægget ovenover..

Men man kan så sige, at chancen for at vinde i BB er jo minimal.. så hvorfor ik bare gøre det for hyggens skyld

hehe ja den tænkte jeg også

Anmeld

26. september 2010

grinny

Nu har jeg så et helt andet spørgsmål, men stadig lidt af det samme. I siger man ikke må tage på udenlandsferie hvis man er på KH, nu er jeg det ikke selv er bare nysgerrig, men hvad nu hvis jeg var og min mor vælger at invitere mig med på en ferie til f.eks. mallorca må jeg så ikke sige ja til det? Det er jo ikke min formue.

Hvis det nu er sådan kan en anden jo godt ringe ind og "vinde" den og så kan MoarJ bliver inviteret  på ferie?

Er jeg helt galt på den?

Anmeld

26. september 2010

Kløver

grinny skriver:

Nu har jeg så et helt andet spørgsmål, men stadig lidt af det samme. I siger man ikke må tage på udenlandsferie hvis man er på KH, nu er jeg det ikke selv er bare nysgerrig, men hvad nu hvis jeg var og min mor vælger at invitere mig med på en ferie til f.eks. mallorca må jeg så ikke sige ja til det? Det er jo ikke min formue.

Hvis det nu er sådan kan en anden jo godt ringe ind og "vinde" den og så kan MoarJ bliver inviteret  på ferie?

Er jeg helt galt på den?

man må stadig ikke tage på ferie, for så er man jo ikke længere til rådighed, ved ikke om du må melde dig til ferie, men, så modtager man ihvertfald ikke penge for dne tid man ikke er til rådighed, så er man væk 2 uger er det jo halvdelen af ens penge man ikke får, og er dte 1 uger så er det jo så 1 fjerdedel man ikke vil få. men så vidt jeg ved, giver de ikke bare lov til at man tager på ferie, da det jo kan være til hindring, hvis man så får tilbudt job, eller aktivering

Anmeld

26. september 2010

grinny

man må stadig ikke tage på ferie, for så er man jo ikke længere til rådighed, ved ikke om du må melde dig til ferie, men, så modtager man ihvertfald ikke penge for dne tid man ikke er til rådighed, så er man væk 2 uger er det jo halvdelen af ens penge man ikke får, og er dte 1 uger så er det jo så 1 fjerdedel man ikke vil få. men så vidt jeg ved, giver de ikke bare lov til at man tager på ferie, da det jo kan være til hindring, hvis man så får tilbudt job, eller aktivering

Okay, det vidste jeg ikke.. Men så blev man da så meget klogere.. Tak for det

Anmeld

26. september 2010

Kløver

grinny skriver:

Okay, det vidste jeg ikke.. Men så blev man da så meget klogere.. Tak for det

hehe det var så lidt, er dælme også så mange regler i det offentlige system at man nemt kan fare vild

Anmeld

26. september 2010

grinny

Maja84 skriver:

hehe det var så lidt, er dælme også så mange regler i det offentlige system at man nemt kan fare vild

Der er rigtig mange regler, jeg har opgivet at finde rundt i det.

Det er det samme med SU det kan jeg virkelig heller ikke finde ud af, jeg er bare glad når der kommer nogen penge, hehe. 

Anmeld

26. september 2010

Kløver

grinny skriver:

Der er rigtig mange regler, jeg har opgivet at finde rundt i det.

Det er det samme med SU det kan jeg virkelig heller ikke finde ud af, jeg er bare glad når der kommer nogen penge, hehe. 

hehe ja, jeg kender desværre kun til kh/sygedagpenge, fordi ejg har været ufrivilligt lang tid i det system, men ja er jo så svært, at de ikke engang selv kan finde ud af det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.