Må man overhovedet vinde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.497 visninger
21 svar
0 synes godt om
25. september 2010

Mira0911

Nu har jeg lige sat og set Bingo Banko... Og tænker, hvis jeg vandt noget af alt det, pengegaver, rejser osv - Det må man da ikke som kontanthjælps modtager?

Synes der er noget om at man ikke må rejse til udlandet eller vinde pengegaver osv når man er på kontanthjælp - Er det ikke korrekt?

Så i princippet kan jeg ikke deltage i Bingo Banko, da jeg er på kontanthjælp??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2010

Mira0911

op...

Anmeld

25. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Er det ikke noget med at man kan få lov til at beholde 10.000 kr og kan ansøge om 10.000 kr mere? Hvis man fx får udbetalt sin børneopsparing. Gad vide om det er sådan med gevinster også?

Ellers kender jeg faktisk intet til kh regler... mmm... Andet end at det nok er mega træls system at være i, fordi man ikke må noget som helst.

Anmeld

25. september 2010

Kløver

MoarJ skriver:

Nu har jeg lige sat og set Bingo Banko... Og tænker, hvis jeg vandt noget af alt det, pengegaver, rejser osv - Det må man da ikke som kontanthjælps modtager?

Synes der er noget om at man ikke må rejse til udlandet eller vinde pengegaver osv når man er på kontanthjælp - Er det ikke korrekt?

Du må gerne vinde, men du kan ikke modtage kontanthjælp samtidig med at have formue, den skal bruges først, så vinder du feks en større sum penge bliver det modregnet i din KH og vinder man en rejse, kan man ikke rejse afsted, mm man frasiger sig Kh eller finder job, måske man må holde ferie uden kh, det ved jeg så ikke, men er fordi man skal være til fuld rådighed på arbejdsmarkedet når man modtager Kh hvilket man jo ikke er hvis man er på ferie.

Anmeld

25. september 2010

ESV

MoarJ skriver:

Jeg mener at have hørt at man gerne må, meeeeeen så skal man meddele det til kommunen så de kan stoppe ens kh. Det samme med at arve, hvis du har penge selv eller er ejer af noget kan de tilbage holde KH fordi du der med kan forsørge dig selv enten ved at sælge det du ejer (hus, bil, ect ect) eller med kontante midler..

Anmeld

25. september 2010

Mira0911

Maja84 skriver:

Du må gerne vinde, men du kan ikke modtage kontanthjælp samtidig med at have formue, den skal bruges først, så vinder du feks en større sum penge bliver det modregnet i din KH og vinder man en rejse, kan man ikke rejse afsted, mm man frasiger sig Kh eller finder job, måske man må holde ferie uden kh, det ved jeg så ikke, men er fordi man skal være til fuld rådighed på arbejdsmarkedet når man modtager Kh hvilket man jo ikke er hvis man er på ferie.

Hvad så med rejser f.eks?

Anmeld

25. september 2010

helora

MoarJ skriver:

Hvad så med rejser f.eks?

I forhold til at vinde et rejsegavekort, så tror jeg der bliver kigget på om det kan omsættes til kontanter og om det i så fald overstiger den formue på 10000, som du må være i besiddelse af. Og det er rigtigt, som en af de ovenstående skriver, du skal afmelde din kontanthjælp i den periode du rejser, da du ikke kan stå til rådighed for arbejdsmarkedet.

Anmeld

25. september 2010

Mira0911

helora skriver:

I forhold til at vinde et rejsegavekort, så tror jeg der bliver kigget på om det kan omsættes til kontanter og om det i så fald overstiger den formue på 10000, som du må være i besiddelse af. Og det er rigtigt, som en af de ovenstående skriver, du skal afmelde din kontanthjælp i den periode du rejser, da du ikke kan stå til rådighed for arbejdsmarkedet.

Tak - Så fik jeg det på plads...

Så det betyder, nul og nix bingo banko til mig... ;)

Anmeld

25. september 2010

helora

MoarJ skriver:

Tak - Så fik jeg det på plads...

Så det betyder, nul og nix bingo banko til mig...

Øv bøv   Kan man ikke vinde en lillebitte rejse?

Anmeld

25. september 2010

Mira0911

helora skriver:

Øv bøv   Kan man ikke vinde en lillebitte rejse?

De har rejser som gevinster, og jeg kan jo på ingen måder tillade mig at spille og så vinde alle de store gode rejser osv...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.