rismel eller fuldkorns rismel??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. september 2010

nuggie

nu har jeg endnu et spørgsmål sikke meget man kan blive i tvivl om

Hvis nu jeg gerne vil have grøntsagsmos og så fryse det, skal det så være helt færdigt? med modermælks afstatning og det hele i? eller er det kun mosen af kartofler og evt. andre grøntsager man fryser og så putter man væsken i når man varmer det op? eller kan det slet ikke betale sig at lave det på forhånd og fryse det, og tage op og varme det når man skal bruge det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2010

serinasmor

nuggie skriver:

Jeg er bare så bange for at hun for vildt undt i maven, hun har nemlig allerede lidt  tildens til at få hård mave, hun får et par flasker om dagen og ellers ammer jeg hende, hun hun tager bare næsten ikke på, så vi skal igang med noget mad snart, hun er også bare så klar, hun savler ligeså snart vi andre begynder at spise og følger skeen mens hun smasker 

er der nogen som er startet med mos i stedet grød? f.eks. kartofelmos med gulerod?

vi startede med kartoffelmos ... det fik hun også lidt ondt i maven af ...

tror desværre ikke helt det kan undgåes med lidt hård mave ... skiftet fra mælk til fast føde er altså bare et lidt stort spring ... men det er jo noget alle skal igennem 

Anmeld

26. september 2010

Valle81

nuggie skriver:

det er også det jeg frygter at hun vi få med fuldkorn hvad laver i så grød af? til de små på 4 mdr. majsmel skulle også være hårdt for maven, og hirseflager er jo flager og derfor blvier grøden vel mere klumpet??

det er godt nok svært at finde ud af hvad der er bedst.

Hejsa:0)

Majsgrød er ikke hårdt for maven - hirseflagerne hvis du køber dem fra Finax er flagerne meget meget fine idet og de blive helt udkogte når du laver grøden:0) Hvis du stadig synes de er for store så kan du tage stavblenderen og blende flagerne:0)

Rismel som er fuldkorsrismel kan du sagtensbruge - det går super fint her:0)

Held og lykke

Anmeld

26. september 2010

Mor til L&S

nuggie skriver:

1000 tak for svarene.

jeg tror at jeg kaster mig ud i noget gulerodsmos og så må jeg en tur forbi føtex og kigge efter rismel

Min SP sagde at man IKKE skal starte med rismel da det nemmere giver hård mave, men hellere starte med majs mel

Men held & lykke

Anmeld

26. september 2010

Mor til L&S

nuggie skriver:

nu har jeg endnu et spørgsmål sikke meget man kan blive i tvivl om

Hvis nu jeg gerne vil have grøntsagsmos og så fryse det, skal det så være helt færdigt? med modermælks afstatning og det hele i? eller er det kun mosen af kartofler og evt. andre grøntsager man fryser og så putter man væsken i når man varmer det op? eller kan det slet ikke betale sig at lave det på forhånd og fryse det, og tage op og varme det når man skal bruge det?

MME må IKKE fryses, så du skal lave det uden, men det tager altså ikke lang tid at lave og så kan h*n få det frisk hver aften

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.