rismel eller fuldkorns rismel??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.570 visninger
14 svar
0 synes godt om
25. september 2010

nuggie

jeg er lidt i tvivl om ejg kan bruge fuldkorns rismel istedet for rismel, når jeg skal til at lave grød til min lille datter på 4 mdr. ?? jeg kan nemlig ikke finde øko. rismel  kun øko. rismel fuldkorn. jeg ved ikke lige hvad forskellen er???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

vi har altid brugt fuldkornmelet fra urtekram

Laura er vild med det!

Anmeld

25. september 2010

Pige2009

nuggie skriver:

jeg er lidt i tvivl om ejg kan bruge fuldkorns rismel istedet for rismel, når jeg skal til at lave grød til min lille datter på 4 mdr. ?? jeg kan nemlig ikke finde øko. rismel  kun øko. rismel fuldkorn. jeg ved ikke lige hvad forskellen er???

Har også brugt fuldkornsrismel fra URTEKRAM

Anmeld

25. september 2010

Tdittmann

nuggie skriver:

Jeg vil sige prøv dig frem - her hos os går det ikke med fuldkornsrismel - han får bare så ondt i maven og hård mave.

Anmeld

25. september 2010

nuggie

det er også det jeg frygter at hun vi få med fuldkorn hvad laver i så grød af? til de små på 4 mdr. majsmel skulle også være hårdt for maven, og hirseflager er jo flager og derfor blvier grøden vel mere klumpet??

det er godt nok svært at finde ud af hvad der er bedst.

Anmeld

25. september 2010

Mor til L&S

nuggie skriver:

det er også det jeg frygter at hun vi få med fuldkorn hvad laver i så grød af? til de små på 4 mdr. majsmel skulle også være hårdt for maven, og hirseflager er jo flager og derfor blvier grøden vel mere klumpet??

det er godt nok svært at finde ud af hvad der er bedst.

Jeg fik at vide af min SP at det var bedst at starte med majsgrød og det har vi ikk haft problemer med. Tror majs er det mildeste for maven og husk på at alt grød kan give lidt hård mave - de skal jo lige vænnes til at få fast føde istedet for kun mælk...

Anmeld

25. september 2010

nuggie

Jeg er bare så bange for at hun for vildt undt i maven, hun har nemlig allerede lidt  tildens til at få hård mave, hun får et par flasker om dagen og ellers ammer jeg hende, hun hun tager bare næsten ikke på, så vi skal igang med noget mad snart, hun er også bare så klar, hun savler ligeså snart vi andre begynder at spise og følger skeen mens hun smasker 

er der nogen som er startet med mos i stedet grød? f.eks. kartofelmos med gulerod?

Anmeld

25. september 2010

nuggie skriver:

Jeg er bare så bange for at hun for vildt undt i maven, hun har nemlig allerede lidt  tildens til at få hård mave, hun får et par flasker om dagen og ellers ammer jeg hende, hun hun tager bare næsten ikke på, så vi skal igang med noget mad snart, hun er også bare så klar, hun savler ligeså snart vi andre begynder at spise og følger skeen mens hun smasker 

er der nogen som er startet med mos i stedet grød? f.eks. kartofelmos med gulerod?

Jeg startede med gulerodsmos, for det er jo lidt sødt i det.. Jeg kogte gulerødderne, og bagefter fik de en ordentlig tur med blenderen, så de er totalt moset ud!! Hun får også blomkål og broccoli, og det er hun rigtig glad for..

Hun har fået det i 3 uger nu, og det er først i sidste uge jeg begyndte på Majsmel-grød, så det får hun om morgenen nu, og så grøntsagsmos om aftenene!

Jeg fandt det iøvrigt i Føtex.. Altså, uden fuldkorn!

Anmeld

25. september 2010

nuggie

1000 tak for svarene.

jeg tror at jeg kaster mig ud i noget gulerodsmos og så må jeg en tur forbi føtex og kigge efter rismel

Anmeld

25. september 2010

LauraLW

Vi startede med risgrød (af fuldkorns rismel), majsgrød og hirsegrød (af hirseflager, som sagtens kan koges ud).

Vilma fik lidt mavebøvl i starten, men det er hvad man kan forvente når deres små maver pludselig skal til at arbejde med noget andet. Hvis du ammer, så skal du bare sørge for at den første skemad "kun" er smagsprøver, og så amme bagefter, så burde det ikke give voldsomt forstoppelse. Ellers har det været godt herhjemme at give lidt sveskemos eller anden frugtmos (IKKE med banan) enten i grøden eller bagefter. Det søder det også lidt, så det er nemmere at vænne sig til den nye mad, og så kan man stille og roligt trappe ned på det der søder med tiden.

Held og lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.