Måske denne er lidt søgt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2010

SussieThyssen

Miss.Sunshine skriver:

det er altså ikke rigtigt! ægget sætter sig fast mellem 5-7 dage efter det er befrugtet! ( efter æl)

Hmm..skal da vist lige ind og opdatere min biologiske viden så LOL
Tak for infoen
(Hvor pokker har jeg de 48 timer fra?)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2010

Miss.Sunshine

SussieThyssen skriver:

Hmm..skal da vist lige ind og opdatere min biologiske viden så LOL
Tak for infoen
(Hvor pokker har jeg de 48 timer fra?)

jamen det ved jeg ikke*G* Måske digtede du bare noget.griner.

Men eftersom jeg er i gang med PB så er det noget jeg ved 100% ,hehe.

Anmeld

7. oktober 2010

Mussi30

Miss.Sunshine skriver:

det er altså ikke rigtigt! ægget sætter sig fast mellem 5-7 dage efter det er befrugtet! ( efter æl)

Yes, det tager ca 4-7 dage for ægget at vandre ned gennem æggestokken til livmoderen. Det er også derfor at man regner med flere frugtbare dage end bare lige når man har ægløsning. Det skal dertil siges at sædceller kan overleve 2-4 dage i kvinden.

Når man så får menstruation, er det fordi ægget ikke har sat sig fast og kroppen "bløder ægget ud".

Dermed ikke sagt at der ikke kan komme småblødninger, selvom ægget har sat sig fast.

Anmeld

7. oktober 2010

Kløver

Barejegsnartergravid skriver:

Hej alle i fantastsiske kommende mødre

Det her er mit første indlæg, men jeg har fulgt debatten et stykke tid udefra, og hvor er i bare gode mod hinanden, så jeg føler mig tryg ved at stille et måske dumt spørgsmål, men i morges tog jeg en graviditetstest, og den var negativ, lige idet jeg tog den fik jeg menstruation, men nu er det holdt op, så nu er mit spørgsmål, hvornår sætter ægget sig egentlig fast, er det nu her, nr man får mestrauation, eller er det længe før, for nu tænker jeg jo straks, at jeg er gravid, og det bare var en lille blødning, men er det overhovedet realistisk, jeg har besluttet, hvis ikke det er kommet tilbage i morgen, tager jeg endnu en test, men er det overhovedet realistisk mit lille håb, eller er det for søgt?

Ægget sætter sig fast i ugen efter ÆL så vidt jeg ved, det har ihvertfald sig fst når man når tiden for mens, men man kan jo håbe at den er der alligevel

Anmeld

7. oktober 2010

SussieThyssen

Miss.Sunshine skriver:

jamen det ved jeg ikke*G* Måske digtede du bare noget.griner.

Men eftersom jeg er i gang med PB så er det noget jeg ved 100% ,hehe.

Nææh nej jeg digtede bestemt ikke noget..for jeg har nemlig fundet ud af hvor jeg har det fra.
Det har været den almene opfattelse før i tiden rent videnskabeligt.
Så min viden var god nok, den var bare out of date LOL

Som Livius den ældre en romersk historieskriver sagde:
"Ukorrekt viden nedskrevet på ruller er ikke bedre værd end til at pakke fisk ind i!"
Og der skulle min viden lige smides hen til fiskehandleren.
LOL

Anmeld

7. oktober 2010

betiinsen

sussie har helt ret.. altså jeg har læst at ægget bliver befrugtet indenfor 24 timer, men at det tager lidt under en uge, før ægget sætter sig fast i livmoderen, og der er der du kan bløde en lille smule.

Anmeld

8. oktober 2010

Miss.Sunshine

SussieThyssen skriver:

Nææh nej jeg digtede bestemt ikke noget..for jeg har nemlig fundet ud af hvor jeg har det fra.
Det har været den almene opfattelse før i tiden rent videnskabeligt.
Så min viden var god nok, den var bare out of date LOL

Som Livius den ældre en romersk historieskriver sagde:
"Ukorrekt viden nedskrevet på ruller er ikke bedre værd end til at pakke fisk ind i!"
Og der skulle min viden lige smides hen til fiskehandleren.
LOL

hahaha fair nok,det var sgu et argument jeg ikke havde set komme*LOL*

Anmeld

8. oktober 2010

Miss.Sunshine

betiinsen skriver:

sussie har helt ret.. altså jeg har læst at ægget bliver befrugtet indenfor 24 timer, men at det tager lidt under en uge, før ægget sætter sig fast i livmoderen, og der er der du kan bløde en lille smule.

debatten gik på hvornår ægget satte sig fast. Og der går 5-7 dage

Anmeld

8. oktober 2010

SussieThyssen

Miss.Sunshine skriver:

hahaha fair nok,det var sgu et argument jeg ikke havde set komme*LOL*

Hehe.
Jeg elsker at lære noget nyt, så er bestemt glad for rettelser...bliv endelig ved

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.