Recaro autostol nr. 2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.367 visninger
17 svar
0 synes godt om
25. september 2010

patella

Skal lige høre alle jer kloge tøser... Vi er netop skiftet over til autostol nr. 2. Bastian vejer nu ca. 11 kg, så den anden var ved at være for lille.

Der er sådan en indsats oven på selve autostolen, som gør at den passer til en mindre krop. Men jeg synes dog allerede den klemmer lidt om Bastian, altså han fylder den så at sige ud  Er der nogen der ved, om man bare kan fjerne den indsats, eller skal den være der til et vist antal kilo. Den generer ham ikke, men han kunne dog få noget mere bevægelsesfrihed, hvis man fjernede indsatsen... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2010

patella

....op

Anmeld

25. september 2010

klmf

Er det ikke fordi det er en stol, der går helt op til 36 kg? For så tror jeg altså nok barnet skal veje mere end 11 kg, før man fjerner indsatsen... Men hvis det er en almindelig 9-18 kg stol, så kan du vel godt, så er det vel bare om at få den til at passe så godt til barnet som muligt. Men tænker, at de heller ikke må sidde for 'løst' i stolen, for så vælter de rundt i den hvis der skulle ske en ulykke??

Anmeld

25. september 2010

patella

lotchen skriver:

Er det ikke fordi det er en stol, der går helt op til 36 kg? For så tror jeg altså nok barnet skal veje mere end 11 kg, før man fjerner indsatsen... Men hvis det er en almindelig 9-18 kg stol, så kan du vel godt, så er det vel bare om at få den til at passe så godt til barnet som muligt. Men tænker, at de heller ikke må sidde for 'løst' i stolen, for så vælter de rundt i den hvis der skulle ske en ulykke??

Det har du nok helt ret i, det er nemlig en stol til 36 kg, så det er nok en go idé at lade ham sidde i indsatsen til han vejer over 11 kg. (Er det en grænse du gætter dig til, eller er det noget du véd?

Anmeld

25. september 2010

Mette.

patella skriver:

Det har du nok helt ret i, det er nemlig en stol til 36 kg, så det er nok en go idé at lade ham sidde i indsatsen til han vejer over 11 kg. (Er det en grænse du gætter dig til, eller er det noget du véd?

Den "store" recaro går jo fra 15-36 kg., så mon ikke han skal være så tung hvertfald?

Jeg ved det ikke, men kunne næsten tro det.

Anmeld

25. september 2010

klmf

patella skriver:

Nej nej, det var bare fordi drengen vejer 11 kg, så ville bare sige, at jeg tror han er for lille endnu! Men ville da skyde på, at de skal veje en 15-16 kg før de er store nok til at indsatsen kommer ud?! Kommer selvfølgelig også an på barnet, de skal jo sidde godt)

Anmeld

25. september 2010

patella

Mette. skriver:

Den "store" recaro går jo fra 15-36 kg., så mon ikke han skal være så tung hvertfald?

Jeg ved det ikke, men kunne næsten tro det.

Hmm jeg mener da bestemt det med indsatsen er fra 11-15 kg (vidst nok) og så tar man indsatsen ud og så kan han vokse endnu mere i den. Mener faktisk den har 3 trin, så vidst jeg husker...

Han kan i hvert fald ikke vente med at komme i den her til han vejer 15 kg, for der er han for stor til den indsats. Desuden kunne han ikke længere være i den bagudvendte stol, selvom den går til 13 kg. Så jeg er sikker på det er nu vi skal skifte. 

Anmeld

25. september 2010

patella

lotchen skriver:

Nej nej, det var bare fordi drengen vejer 11 kg, så ville bare sige, at jeg tror han er for lille endnu! Men ville da skyde på, at de skal veje en 15-16 kg før de er store nok til at indsatsen kommer ud?! Kommer selvfølgelig også an på barnet, de skal jo sidde godt)

Ja det er også det jeg har fået mig undersøgt frem til i løbet af dagen

Anmeld

25. september 2010

patella

Det er den her

http://www.tojbamsen.dk/product.asp?product=7456

9-36 kg, så er den slået fast... hold da fast hvor er jeg langsom 

Anmeld

25. september 2010

Mette.

patella skriver:

Hmm jeg mener da bestemt det med indsatsen er fra 11-15 kg (vidst nok) og så tar man indsatsen ud og så kan han vokse endnu mere i den. Mener faktisk den har 3 trin, så vidst jeg husker...

Han kan i hvert fald ikke vente med at komme i den her til han vejer 15 kg, for der er han for stor til den indsats. Desuden kunne han ikke længere være i den bagudvendte stol, selvom den går til 13 kg. Så jeg er sikker på det er nu vi skal skifte. 

Jeg tror jeg fik formuleret mig forkert. Jeg mente egentligt at der jo er 4 stole, baby, 9-18 kg., 15-36 kg. også den i har som er 9-36 kg.

Så sådan som jeg mente var, at den indsats som der er i den stol i har måske ikke skal ud før han vejer de 15 kg., for så svare stolen vel til den man kan købe som går fra 15-36 kg.? Hvis det giver mening - det er svært at forklare.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.