Hjælp, stød - hvor farligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27.255 visninger
20 svar
0 synes godt om
24. september 2010

Kvindemin

Celina har her til aften fået stød i en stikkontakt, pinligt pinligt. Hader mig selv når sådanne ting sker.
Hun skulle putte ved mormor, og vi havde jo ikke lige tænkt over kontakten henne for enden af værelset
Hun bryder ud i et langt skrål, og det gør rigtig ondt på hende - kontakten hænger, så hun må have haft fingeren inden under. Hvor farligt er det efetrfølgende? Er der farligt.. Eller skal man ikke 'reagere'.

Håber virkelig i vil give et par råd med på vejen.

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2010

Diana...

Åhh stakkels pige. 

Jeg ved intet om det men jeg tror at jeg ville ringe til lægen og spørge. 

KRAM til jer. 

Anmeld

24. september 2010

Kvindemin

Diana... skriver:

Åhh stakkels pige. 

Jeg ved intet om det men jeg tror at jeg ville ringe til lægen og spørge. 

KRAM til jer. 

Ja det er super synd for hende, man bliver så bange og ked af det - men det kender vi jo alle som forældre.
Jeg har også bestemt mig for at ringe og hører, så jeg kan sove roligt

Og tak for en dejlig krammer, den varmer.

Anmeld

24. september 2010

Camilla_a

Min kæreste arbejder med elektronik og siger I SKAL tage på skadestuen, da det kan ændre hjertefrikvensen  (staves)

Anmeld

24. september 2010

mum2010

Chritinap skriver:

Ja det er super synd for hende, man bliver så bange og ked af det - men det kender vi jo alle som forældre.
Jeg har også bestemt mig for at ringe og hører, så jeg kan sove roligt

Og tak for en dejlig krammer, den varmer.

Åh nej hvor er det skrækkeligt. Har lige spurgt min kæreste der er elektriker og han siger at man altid skal ringe til lægen når man har fået stød, og især når det er et lille barn. Så skynd dig at ringe det kan nemlig få hjertet til at slå ud af takt. Håber hun er okay det lille pus

Anmeld

24. september 2010

Kvindemin

mum2010 skriver:

Åh nej hvor er det skrækkeligt. Har lige spurgt min kæreste der er elektriker og han siger at man altid skal ringe til lægen når man har fået stød, og især når det er et lille barn. Så skynd dig at ringe det kan nemlig få hjertet til at slå ud af takt. Håber hun er okay det lille pus

Er det ikke noget med at der er børnesikring i de nye stikkontakter? Og at man kun kan få stød hvis der sættes feks '2 strikkepinde' i eller lign.
Min kæreste mener at det ikke kan lade sig gøre, og at hun bare har måtte have fået fingeren i klemme i den der 'lem' man kan pille af ind til kontakten..???

Anmeld

24. september 2010

mum2010

Chritinap skriver:

Er det ikke noget med at der er børnesikring i de nye stikkontakter? Og at man kun kan få stød hvis der sættes feks '2 strikkepinde' i eller lign.
Min kæreste mener at det ikke kan lade sig gøre, og at hun bare har måtte have fået fingeren i klemme i den der 'lem' man kan pille af ind til kontakten..???

Jamen er i sikker på om hun har fået stød? Hvis hun har haft fingeren inde bag kontakten er det muligt hun har fået stød. Men jo ellers siger kæresten er det er umuligt hvis hun kun har rørt selve den der man trykker på. Men hvis i er i tvivl skal i ringe, det kan være enormt farligt i tilfælde af at hun har fået stød. Et tegn kan være hvis hun er forpustet

Anmeld

24. september 2010

Kvindemin

mum2010 skriver:

Jamen er i sikker på om hun har fået stød? Hvis hun har haft fingeren inde bag kontakten er det muligt hun har fået stød. Men jo ellers siger kæresten er det er umuligt hvis hun kun har rørt selve den der man trykker på. Men hvis i er i tvivl skal i ringe, det kan være enormt farligt i tilfælde af at hun har fået stød. Et tegn kan være hvis hun er forpustet

Altså hun har haft løftet på den der 'lem', og været inde bag ved. Hvor langt inde ved jeg ikke.. Men kæresten siger at så ville der gå en sikring eller lign.?
Men det er rigtig rart at din kæreste/mand lige kan fortælle lidt, da han jo har forstand på det.
Henrik siger at han er sikker på at hun ikke har kunnet få stød af det.
Men jeg er jo fuldstændig modsat og i tvivl, for aner intet om det. Hun er ikke forpustet, men vil jo for pokker ikke satse noget.

Anmeld

24. september 2010

oo

ja, fysikeren herhjemme sir oss I skal have fat i læge eller skadestue, da der kan komme forsinket reaktion - stakkels pige

Anmeld

24. september 2010

Kvindemin

Tjuhl skriver:

ja, fysikeren herhjemme sir oss I skal have fat i læge eller skadestue, da der kan komme forsinket reaktion - stakkels pige

Ja altså dermed menes der at lige nu kan alt være ok og hun er god igen, men der kan vel ske alt muligt uden man ved det..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.