Afsløring af kønnet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

943 visninger
19 svar
0 synes godt om
24. september 2010

AnneBJ

Jeg søger råd og erfaringer i forhold til at træffe beslutning om, hvorvidt vi skal have kønnet at vide. Vi er rigtig meget i tvivl herhjemme, og som flere fortæller os, kan vi ikke "fortryde" beslutningen, hvis først vi beslutter at ville vide det (og får det at vide) - vi kan aldrig gå tilbage og ikke vide, men selvom vi venter skal vi nok få det at vide..

Jeg har altid holdt på, at det skulle jeg ikke vide før fødslen, men jeg er i tvivl nu, og ved ikke helt hvorfor - altså jeg kan ikke engang retfærdiggøre over for mig selv at "ændre" på min oprindelige beslutning!

Så! Fortæl mig, hvad der lå til grund for Jeres beslutning, hvad enten I valgte at vide det eller ej. Fortæl også gerne, om I "fortrød" - altså har I gjort det anerledes ved nr. 2/3/... eller overvejet at gøre det anerledes næste gang, hvis I kun har 1 barn..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2010

Kløver

AnneBJ skriver:

Jeg søger råd og erfaringer i forhold til at træffe beslutning om, hvorvidt vi skal have kønnet at vide. Vi er rigtig meget i tvivl herhjemme, og som flere fortæller os, kan vi ikke "fortryde" beslutningen, hvis først vi beslutter at ville vide det (og får det at vide) - vi kan aldrig gå tilbage og ikke vide, men selvom vi venter skal vi nok få det at vide..

Jeg har altid holdt på, at det skulle jeg ikke vide før fødslen, men jeg er i tvivl nu, og ved ikke helt hvorfor - altså jeg kan ikke engang retfærdiggøre over for mig selv at "ændre" på min oprindelige beslutning!

Så! Fortæl mig, hvad der lå til grund for Jeres beslutning, hvad enten I valgte at vide det eller ej. Fortæl også gerne, om I "fortrød" - altså har I gjort det anerledes ved nr. 2/3/... eller overvejet at gøre det anerledes næste gang, hvis I kun har 1 barn..

Vi ønsker ikke at vide det, synes dte er lidt som at åben gaven før tid, vi nøjes med at se den lille på 3d uden at få kønnet at vide, men er lige så meget som tryghed for han/hun har det godt. men ja om vi ændrer mening er jo ikke til at vide, men vi havde muligheden i sidste uge, men ja vi snakkede også om at vi ikke kunne gøre det om, når vi først vidste det.

måske i kan lave en lille for og imod liste, kan jo være det kan hjælpe jer.

uanset hvad i vælger er det jo en super spændende og fantastisk oplevelse at vente en lille ny, og lige så spændende når den lille kommer til verden, så tror da i vil synes det er noget helt specielt uanset hvad i vælger, og håber i føler jeres endelige valg, var det rigtige

Anmeld

24. september 2010

Ryberg

Jeg var også i starten bevidst om at jeg bare ikke skulle have kønnet at vide... men ligesom dig, når man nærmer sig tiden hvor man kan finde ud af det, så tænker man....

Jeg er SUPER glad for at jeg fik kønnet at vide, kunne være mere obs på det brugte marked mht. tøj og ting, og hvad man kunne få rundt omkring, samt at man kunne nå at finde et godt navn.... (dog blev vi ikke enige før lillefisen var der) ....

Vi var egentlig også glade for at kunne sige "han" i stedet for "den"... det giver mere personlighed og meget mere tilknytning.....

Det var lidt mine tanker omkring det....

Anmeld

24. september 2010

Noneother

Vi valgte at få det ad vide, fordi jeg er SÅ meget en planlægger at jeg måtte ha´ alt i orden til lillefyr kom. -og jeg synes virkelig det er svært at finde alting i kønsneutralt.

Derudover var jeg bare for nysgerrig.  Ville vide hvad det var der gemte sig under bulen.

Anmeld

24. september 2010

Ryberg

Noneother skriver:

Vi valgte at få det ad vide, fordi jeg er SÅ meget en planlægger at jeg måtte ha´ alt i orden til lillefyr kom. -og jeg synes virkelig det er svært at finde alting i kønsneutralt.

Derudover var jeg bare for nysgerrig.  Ville vide hvad det var der gemte sig under bulen.

Må også indrømme, at købe alt det der køns neutrale tøj.... det er lidt træls at have meget af det når først den bette er kommet... for ALLE spørger "er det en dreng eller pige?" .... hvorimod hvis nu man havde FARVER.. så vidste folk hvad det var

Anmeld

24. september 2010

Assi

Jeg er gravid med andet barn og vi har fået det at vide begge gange. Vi (læs: JEG ) er alttttttt for nysgerrig, og nu når der var en mulighed for at vide det, ville vi gerne. Vi har ikke fortrudt! Jeg synes, det har været dejligt begge gange at vide det i løbet af graviditeten. For os har det ikke gjort oplevelsen mindre, når bebs er født (ved selvfølgelig ikke hvordan oplevelsen er, når ikke man ved det ).

Anmeld

24. september 2010

AnneBJ

Jeg tænker også meget på det med at kunne knytte sig til en ham eller hende - frem for den...

Tak for alle Jeres svar, håber der er flere der har lyst til at give deres besyv med

Anmeld

26. september 2010

Mille83

Vi fik ALT af vide hvad vi kunne - var bare SÅ nysgerrig  Fortød dog senere hen i mødregruppen og var lidt misundelig på dem der ikke vidste det.

Og skal jeg have en mere, vil jeg ikke vide om det er dreng el pige, det er helt sikkert...

Anmeld

26. september 2010

AnneBJ

Mille83 skriver:

Vi fik ALT af vide hvad vi kunne - var bare SÅ nysgerrig  Fortød dog senere hen i mødregruppen og var lidt misundelig på dem der ikke vidste det.

Og skal jeg have en mere, vil jeg ikke vide om det er dreng el pige, det er helt sikkert...

Hvorfor fortrød du? og hvad fortrød du helt præcist? Kun kønnet- og var det først meget senere, altså ikke til selve fødslen? Håber det er ok jeg spørger så meget

Anmeld

26. september 2010

SoffiLine

Jeg er også alt for nysgerrig, så jeg vil vide det

Og tror endda jeg betaler for en kønsscanning, fordi jeg ikke kan vente Hihi.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.