Rigtig Ked - gravid og negative bekendte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

813 visninger
17 svar
0 synes godt om
24. september 2010

Anonym trådstarter

Øv er bare rigtig ked Er anonym da jeg ikke vil genkendes, for vil ikke såre nogen, men har bare sådan brug for at komme ud med det her

Det er ikke fordi der slet ikke er nogle som er glade, på vores vegne over vores kommende bebs, men synes bare der er rigtig mange i vores nærhed der bare vireker så nedladende/ligeglade, negative osv det sårer bare SÅ meget

Min veninde er også gravid, og er ca 1 mdr længere henne end jeg selv, hun har hele tiden fokuseretenormt på sig selv, og jeg har trods graviditeskvlame + div mange andre symptomer, støttet hende, og haft hende meget i røret hvis der var noget, hver gang hun var til scanning fik jeg beskeden, ej du skal bare glæde dig til den næste det er så specielt, som om mit ikke var, og har været så sårende, at hun sad timevis og snakkede om sig selv, men jeg ikke måtte dele min glæde, jeg var til tidlig scanning da hun fik nakkefold, jeg fik nakkefold da hun fik Md og da jeg fik lavet 3D scanning, gad hun slet ikke høre om det, for hun ahvde ik fået det lavet, men overvejer det...

min svoger virker meget negativ, måske misundelse over han ikke selv har kone og venter barn, men er da et sted sårende. min stedmor nedgjorde vores valg om 3D scannning, og mine mostre, hvor jeg har haft godt forhold til den ene, sagde da jeg fortalte jeg var gravid, jaja lad os nu lige se, og da jeg så bekendtgjorde det på facebook, kom der bare et: tillykke, og de havde virkelig såret mig fordi de var så afvisende da jeg delte min lykke med dem, som om det værste ville ske, den ene sagde endda hun ikke kunne være glad på mine vegne vejne før jeg var ovre de første 3 mdr

delte billederne fra 3d med min mormor som straks delte nyheden med resten af familien (de deler alt med hinanden, og da min ene moster er psykisk syg er hun meget afhængig af min mormor og derfor går alt som en steppebrand, bla pga min mosters "behov" for at kontrollere alt, og bla nedgøre mig, og alt jeg gør, hun har endda været skyld i ingen kom til min julefrokost, og at familien, på nær min mor og søskende, udeblev fra min fødselsdag) men det gjorde, at hun nedgjorde de billeder jeg havde fået lavet, og blev ved med at det ikke var noget særligt, jordemoder var ik noget særligt, og at min graviditet ik var noget særligt

Føler bare lidt at der er så mange som bare er så negative og virkelig siger de forkerte og sårende ting, hvoraf den ene jo, gør det meste meget bevidst, og ved slet ikke hvordan jeg skal tackle det, og det gør bare så ondt, at folk ikke kan lade mig være glad og at de alle sammen er så egoistiske og selvcentreret

Synes bare ikke det er fair at komme med sådan noget, og jeg ikke må glæde mig, det har kun ført til jeg tager mere afstand bla til veninden, og har allerede mistet 1 i svinget fordi den måde hun var på omkring jeg var blevet gravid, bare var Dråben.

øv også Hvorfor kan folk ikke bare glæde sig eller holde deres k..ft

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2010

camsko88

hej sødde.
kan godt forstå du er ked, kender godt følsen, har selv mistet næsten alle dem jeg troede var mine veninder, og en stor del af familien snakker jeg ikke med da de kun havde negative og nedværdigende ting at sige.

men bare nøjes med dem som kan være glade på dine vegne. jeg har min mor, min moster og en rigtig god veninde som selv lige har født, men som sagtens kan glæde sig på mine vegne alligevel.

det gælder om at vælge det negative fra og vælge det positive

du er velkommen til at skrive til mig hvis du har brug for at snakke

til dig

Anmeld

24. september 2010

4kløver

Det sammen her.. vi har aftalt at når det sker siger vi ikke noget.. ved at der nok er et par stykker der vil få et chok når de ser kommet en til.. Men nej gider heller ikke at høre på det.. især når det er ens familie gør det da lidt ondt at de ikke kan glæde sig..

Men tillykke med den lille i maven

Anmeld

24. september 2010

SussieThyssen

Såså lille ven..og stort trøstekram.

Øv ja...det er bare så nederen når folk ikke bare kan glæde sig med en. Men helt ærligt, jeg ved det lyder mærkeligt, vælg familien fra!!
Da jeg nåede et vist stykke ind i mit liv, gjorde jeg op med mig selv at jeg ikke ville omgive mig med negative mennesker i mit liv, der gjorde mig ked af det gang på gang.
Og ud røg de...og sikke en fred.
Ikke at jeg smed dem ud, men jeg stoppede bare kontakten til dem, stille og roligt.
Blev jeg inviteret til noget, sagde jeg nej tak, og jeg undlod at tage kontakt til dem, hvis vi var til noget familietrammeram hvor man ikke kunne undgå at være sammen med dem. Talte de til mig var jeg sød og høflig, men gjorde intet for selv at opsøge dem på nogen måde.

Det samme med venner. Hvis der er venner, der viser sig ikke at være "rigtige" venner, så er de blevet sorteret fra, så enkelt er det.
Livet er for kort til at græde tårer over mennesker som ikke kan holde af en som man er.

Kæmpeknus fra mig til dig
Sussie

Anmeld

24. september 2010

Anonym trådstarter

Tak for svar og kra, det luner,men ja må vel bare bide tårerne i mig, og så sortere ud, overvejer da bla meget kraftigt om de 2 mostre overhovedet skal med til barnedåb, men var jo med da deres børn blev døbt, den ene mosters unger er ca 1 år og 4 år, så føler mg jo lidt tvunget til det, men ja hvis de kun kommer med negativt overvejer jeg virkelig om jeg ikke kan undgå at indvitere dem med, lige nu står de kun på listen for familie-fredens skyld, men den er dælme svær at holde når man kun møder negativt

Anmeld

24. september 2010

SoffiLine

til dig.

Nogle folk kan bare ikke se længere end til deres egen næsetip & det er sgu da sørgeligt. De ved åbenbart ikke hvad de går glip af ved at være på den måde, men det må de om.

Som en anden skrev: Fokusér på det positive & prøv at glem hvad andre mener & synes. Kun du ved hvad der er det bedste for dig.

& du skal også være velkommen til at skrive til mig hvis du vil snakke Har ikke selv for mange at snakke med og er altid klar på at lære nye mennesker at kende.

Knus Soffi 15+1 

Anmeld

24. september 2010

SoffiLine

Anonym skriver:

Tak for svar og kra, det luner,men ja må vel bare bide tårerne i mig, og så sortere ud, overvejer da bla meget kraftigt om de 2 mostre overhovedet skal med til barnedåb, men var jo med da deres børn blev døbt, den ene mosters unger er ca 1 år og 4 år, så føler mg jo lidt tvunget til det, men ja hvis de kun kommer med negativt overvejer jeg virkelig om jeg ikke kan undgå at indvitere dem med, lige nu står de kun på listen for familie-fredens skyld, men den er dælme svær at holde når man kun møder negativt

Jeg ville aldrig invitere folk med, bare for familie fredens skyld. Folk skal ikke tro man finder sig i alt, og de skal vide der er en grænse for hvad man vil byde sig selv.

MIN MENING!

Anmeld

24. september 2010

Anonym trådstarter

SoffiLine skriver:

til dig.

Nogle folk kan bare ikke se længere end til deres egen næsetip & det er sgu da sørgeligt. De ved åbenbart ikke hvad de går glip af ved at være på den måde, men det må de om.

Som en anden skrev: Fokusér på det positive & prøv at glem hvad andre mener & synes. Kun du ved hvad der er det bedste for dig.

& du skal også være velkommen til at skrive til mig hvis du vil snakke Har ikke selv for mange at snakke med og er altid klar på at lære nye mennesker at kende.

Knus Soffi 15+1 

tusind tak, ja tror også den med dåben, bliver genovervejet igen og iegn, men indtil videre, kommer deres børn ihvertfald ikke med, så kan de lære det hrmf

Anmeld

24. september 2010

quar20

ØV BØV hvor er det altså bare træls..!!
Men vil bare fortælle dig at du ikke er den eneste..!! Både jeg og sikkert mange mange andre har prøvet nogen ligende..!!

Selvom det er SKIDE hårdt, for det er det det ved jeg, så tænk på at du nu har en baby i maven, og at du allerede elsker det SÅ HØJT...!! Også se om du ikke kan finde glæde ved de personer som virkelig glæder sig på dine/jeres vejene..!!

Til slut en kæmpe  til dig

Anmeld

24. september 2010

SussieThyssen

SoffiLine skriver:

Jeg ville aldrig invitere folk med, bare for familie fredens skyld. Folk skal ikke tro man finder sig i alt, og de skal vide der er en grænse for hvad man vil byde sig selv.

MIN MENING!

Lige mine ord...hvorfor pokker bruge sit liv på mennesker, der gør en ked af det???

Og uanset hvad du har været med til af deres...så blæs det et stykke. Sorteringen skal starte et sted, og så kan det lige så godt blive nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.