Vi er så meget i tvivl

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

878 visninger
15 svar
0 synes godt om
24. september 2010

TbCp

Vi kigger jo lidt på en gård... vi har været derude flere gange nu og det tiltaler os begge rigtig meget!

6 km fra Odense, lille by, isoleret (dvs uden tætte naboer), god skole og gode institutioner, masser af udendørsplads, masser af plads til at kunne lave gildesal, værksted m.v., plads til at have lidt dyr (hund, høns, marsvin). 4 gode værelser + stue.

Tilgengæld skal der laves virkelig meget ved det... altså ved hovedhuset, laderne må stå som de gør indtil der bliver tid, penge og overskud. Der skal hives gulvtæpper af overalt og afhøvles gulv. Tapet ned og males, væltes 2 vægge, nyt køkken, lofter brækkes ned m.v.
MEN... vi (læs Carsten) har jo gjort det meste her selv... og han kan jo nok...

En anden dum ting er at det ligger tæt ved motorvejen... det er nok det største minus, men vi ved ikke om det er et minus... vænner man sig til larmen?
Altså igår gik vi rundt derude 1 time og kiggede, og efter 10 min. hørte jeg ikke bilerne på motorvejen længere, inde i huset kunne de stort set ikke høres.... men allerlængst væk i "parken" var de tydelige.

Samtidig har jeg svært ved at sige farvel til dette hus, med alt det vi har gået og lavet på det.... men vi er ret sikre på at vi ikke synes Liva skal vokse op her.... og et eller andet sted er det så måske bedre at flytte inden hun starter i skole... men jeg får ondt i maven af at tænke på at hun skal skifte børnehave....

NØJ hvor er det svært altså!!!!!

Hvis i vil kigge tog jeg en masse billeder derude igår, både af hus og lader m.v.

http://picasaweb.google.com/tina1978/Garden#

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2010

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Kæft,hvor ser det hyggeligt ud!Lige sådan et sted kunne jeg også godt tænke mig at bo,men ja,der skal da godtnok laves noget

Men hvis man kan,og har pengene til det,er det da næsten svært at sige nej til

Er i øvrigt ret vild med det der dværg badekar,ha,ha,ha

Anmeld

24. september 2010

TbCp

Pernilleh skriver:

Kæft,hvor ser det hyggeligt ud!Lige sådan et sted kunne jeg også godt tænke mig at bo,men ja,der skal da godtnok laves noget

Men hvis man kan,og har pengene til det,er det da næsten svært at sige nej til

Er i øvrigt ret vild med det der dværg badekar,ha,ha,ha

Vi kan få det rigtig billligt og økonomisk vil det faktisk stille os en hel del bedre end nu.... så det er jo positivt nok...

Puha, det er bare et stort projekt altså...

Haha ja totalt lækker badekar, tror faktisk ikke engang Liva vil kunne ligge udstrakt i det

Anmeld

25. september 2010

sarahb

det er super hyggeligt men hold fast der skal laves MEGET.
Jeg er en person der skal have alt lavet asap, så jeg ville ikke magte det og overskue det.
Men hvi i kan det så slå til, nu hvor det vil stille jer bedre.Udefra ser det så fint ud

Anmeld

25. september 2010

MorV

I skal være opmærksomme på, at støj fra motorvejen ikke bare generer lidt - selv om man vænner sig til det, kan det give store helbredsmæssige problemer for jer og jeres barn. Så synes I skal kigge lidt nærmere på nettet om støjgrænser og hvor tæt huset ligger på motorvejen, før I slår til (fx http://www.miljonyt.dk/103/403.htm).

Jeg håber, at I finder en god løsning for jer - kan godt forstå I gerne vil uden for byen og have lidt mere luft omkring jer! 

Kh MorV

Anmeld

25. september 2010

Jules

Nu når Carsten er sådan en handy mand ville det der jo være et skønt sted at slå sig ned... Men puh ha et KÆMPE arbejde.... Jeg ved ihvertfald med sikkerhed at vi aldrig igen køber noget hvor det ikke kun er små ting der skal laves... Men nu håber jeg også at vi skal bo her for altid  

Men det har helt sikkert det rigtige potientale.... ! 

Kan godt forstå du syntes det er en svær beslutning. Har i lavet en plus og minus liste? Hvad siger Carsten...?

Anmeld

25. september 2010

TbCp

MorV skriver:

I skal være opmærksomme på, at støj fra motorvejen ikke bare generer lidt - selv om man vænner sig til det, kan det give store helbredsmæssige problemer for jer og jeres barn. Så synes I skal kigge lidt nærmere på nettet om støjgrænser og hvor tæt huset ligger på motorvejen, før I slår til (fx http://www.miljonyt.dk/103/403.htm).

Jeg håber, at I finder en god løsning for jer - kan godt forstå I gerne vil uden for byen og have lidt mere luft omkring jer! 

Kh MorV

1000 tak for link!!!

Det vil jeg kigge nærmere på!

Anmeld

25. september 2010

TbCp

sarahb skriver:

det er super hyggeligt men hold fast der skal laves MEGET.
Jeg er en person der skal have alt lavet asap, så jeg ville ikke magte det og overskue det.
Men hvi i kan det så slå til, nu hvor det vil stille jer bedre.Udefra ser det så fint ud

Det ville tage noget tid at sælge vores eget hus så vi ville kunne lave en masse inden vi flytter ind... ville ikke flytte ind i det mens arbejdet står på, det er alt for besværligt..... og beskidt

Anmeld

25. september 2010

TbCp

Jules skriver:

Nu når Carsten er sådan en handy mand ville det der jo være et skønt sted at slå sig ned... Men puh ha et KÆMPE arbejde.... Jeg ved ihvertfald med sikkerhed at vi aldrig igen køber noget hvor det ikke kun er små ting der skal laves... Men nu håber jeg også at vi skal bo her for altid  

Men det har helt sikkert det rigtige potientale.... ! 

Kan godt forstå du syntes det er en svær beslutning. Har i lavet en plus og minus liste? Hvad siger Carsten...?

Plus/Minusliste har vi lavet

Men vi er stadig i tvivl

Anmeld

25. september 2010

sarahb

TbCp skriver:

Det ville tage noget tid at sælge vores eget hus så vi ville kunne lave en masse inden vi flytter ind... ville ikke flytte ind i det mens arbejdet står på, det er alt for besværligt..... og beskidt

oki, det er så perfekt

det ser bestemt ud til det kan blive super idyllisk og skønt for liva og kommende børn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.