Penge + Gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.896 visninger
17 svar
0 synes godt om
24. september 2010

Anonym trådstarter

Hvor kan man få penge fra hvis man ingen job har nu og er bleven gravid? der er jo ingen der ville have en nu :s ..

Og hva kan man ca få udbetalt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2010

maria_wlt

Tror ikke du kan få fra andre steder end alle andre... Din A kasse hvis er medlem af sådan en, eller så bliver det bistand fra kommunen... 

Anmeld

24. september 2010

NatasjaL

du kan få kh, efter 12 graviditets uge, og det er ca 9400 udbetalt

Anmeld

24. september 2010

Anonym trådstarter

NatasjaL skriver:

du kan få kh, efter 12 graviditets uge, og det er ca 9400 udbetalt

- okey, og det kan man bare få sådan uden videre?

Anmeld

24. september 2010

NatasjaL

Anonym skriver:

- okey, og det kan man bare få sådan uden videre?

ja du skal bare gå på kommune og søge om det.

Anmeld

24. september 2010

DK

For at få kontanthjælp skal du være over 18 år og så må du ikke eje noget af værdi, f.eks. et hus, en bil, en opsparing på din bankkonto! Hvis du har nogen af disse ting, så skal du "spise" dem op først, inden du kan få kontanthjælp. Du kan heller ikke få nogle penge/ikke så mange i alt fald hvis du er gift! Derudover så skal du stå til rådighed for arbejdsmarkedet og i de fleste kommuner bliver man med det samme sendt ud i aktivering, dvs. ofte først et jobsøgningskursus og bagefter et eller andet job hvor du får kontanthjælpen som løn, ex. piccoline på en skole.

Anmeld

24. september 2010

Anonym trådstarter

DK skriver:

For at få kontanthjælp skal du være over 18 år og så må du ikke eje noget af værdi, f.eks. et hus, en bil, en opsparing på din bankkonto! Hvis du har nogen af disse ting, så skal du "spise" dem op først, inden du kan få kontanthjælp. Du kan heller ikke få nogle penge/ikke så mange i alt fald hvis du er gift! Derudover så skal du stå til rådighed for arbejdsmarkedet og i de fleste kommuner bliver man med det samme sendt ud i aktivering, dvs. ofte først et jobsøgningskursus og bagefter et eller andet job hvor du får kontanthjælpen som løn, ex. piccoline på en skole.

- okey, forstår jeg ikk noget af heh ..

de andre får det til at lyde så nemt..

Anmeld

24. september 2010

Laulund87

Anonym skriver:

- okey, forstår jeg ikk noget af heh ..

de andre får det til at lyde så nemt..

Det er ikke så nemt. Du bliver sendt i straksaktivering et par dage efter du søger kontanthjælp.(Og så er der jo de andre ting som DK nævner)

Man får ikke bare pengene, du skal i aktivering for at få dem

Anmeld

24. september 2010

Anonym trådstarter

Laulund87 skriver:

Det er ikke så nemt. Du bliver sendt i straksaktivering et par dage efter du søger kontanthjælp.(Og så er der jo de andre ting som DK nævner)

Man får ikke bare pengene, du skal i aktivering for at få dem

- okey.

er på prøve tid som elev, og er færdig på prøve den 1november, hvilket jeg også går ind i uge 12 der. men har det bare skidt med at lyve for dem.. og så ved jeg ikk om det skader fosteret det jeg laver, betjener kunder, gør rent og sætter vare på plads.

Anmeld

24. september 2010

Laulund87

Anonym skriver:

- okey.

er på prøve tid som elev, og er færdig på prøve den 1november, hvilket jeg også går ind i uge 12 der. men har det bare skidt med at lyve for dem.. og så ved jeg ikk om det skader fosteret det jeg laver, betjener kunder, gør rent og sætter vare på plads.

Hvorfor vil du holde det hemmeligt?

Det du skriver, tror jeg ikke skader barnet. Bare det ikke er meget tungt så du får ondt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.