Børnehave/toiletproblemer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.102 visninger
14 svar
0 synes godt om
23. september 2010

Anonym trådstarter

Her til aften, har jeg fået indtryk af at min søn har haft nogle problemer i børnehaven idag. Jeg må hellere starte fra begyndelsen. Vi har givet udtryk for, at vi gerne vil have de spørger vores dreng om han skal på toilet inden de skal gå tur, på legepladsen osv. Han går stadig med ble, men herhjemme tisser han på toilet.

Situationen idag var følgende:

Dreng siger han har ondt i maven efter vi har spist aftensmad (det har han haft de  sidste dage, uden at have haft afføring). Han kommer så et lille øjeblik efter og siger han skal "lave", og vi skynder os ud på toilettet. Her laver han fint på toilettet, godt nok er det lidt tyndt... Da jeg så skal tørre ham, spænder han op i en flitsbue på toilettet, samtidig med tårerne pibler ud af øjnene på ham... Jeg spørger så om jeg skal vaske ham med en klud, ligesom vi plejer, på puslebordet. Det må jeg gerne, og jeg får ham op på puslebordet. Der ligger så min lille dreng (3 år og 4 måneder) med den rødeste numse man kan forestille sig - det er lige før der går hul på huden   nå, men jeg prøver så at komme til at vaske ham lige så forsigtig efter hans toiletbesøg, men det har han bestemt ikke lyst til... han står i en flitsbue på puslebordet, og jeg må snakke ham til ro, og derefter duppe ham lige så stille... Jeg spørger ham så, hvad der er i vejen, og han siger: "Rani putter salt på min numse". nå, men jeg får smurt et godt lag zink-salve på hans numse, og en ren ble, og han beder om at komme i seng...

Hvad gør jeg? Jeg snakkede med min mand, og vi er så blevet enige om at Frederik tager op til farmor og bliver passet imorgen, og jeg ringer og snakker med børnehaven. Men hvad ville I gøre? Jeg ved og kan mærke at han ikke lyver, for hvorfor skulle han sige at en pædagogmedhjælper putter salt på hans numse??

Hjælp!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2010

Pige2009

Selvfølgelig skal I tage den snak med børnehaven. Kan jeres søn ikke have misforstået noget og forvekslet det med en ting han kender - nemlig salt?

Håber hans nummer snart er fin igen

K.h. Linda

Anmeld

23. september 2010

Anonym trådstarter

Problemet er at min svigermor har oplevet at han flere gange er kommet op til dem efter børnehave, hvor han ikke har været vasket ordentlig ren efter at have "lavet"... Hun måtte så fortælle at den gang min søns far gik i børnehave, var der en Inder, der havde sagt til ham at hvis han lavede i bleen, fik han salt på numsen...  siger ikke det er for at kritisere nogle specielt  - bare hvad hun har oplevet...

Anmeld

23. september 2010

Agnete

Synd for jeres dreng, at han har rød numse  Hvor godt taler jeres dreng? Min første tanke var, at han mente, at han havde fået salve på numsen i BH...? Var det ikke en mulighed  Men ville da prøve at snakke med BH under alle omstændigheder. Det kan jo være at BH's salve ikke er så rar at få på, så kan I selv give ham noget med, at bede BH om at bruge det.

Kh Agnete

Anmeld

23. september 2010

Isabella_mor

det er da synd for din lille dreng. jeg håber at i finder ud af det med BH... 

Anmeld

23. september 2010

Anonym trådstarter

Vores dreng taler rigtig godt, og er faktisk vurderet til at være et ½ år foran sprogligt... Men det kan da godt være han mener salve - det ved han bare godt det hedder - ellers plejer han herhjemme at sige at han gerne vil have creme på numsen...

Anmeld

23. september 2010

Mussen2

Det først ejeg tænker er "salt" måske er sand? Har de været ude og lege og en har puttet sand i hans bukse eller sådan noget. Eller har der værtet sand i bukserne/numsen da "randi" tørrer ham.

Uanset hvad, så skal du hører pædagogerne ad. Håber du får en naturlig og acceptabel forklaring.

Knus

Anmeld

23. september 2010

mariamiss6

Det lyder sgu godt nok underligt.... Det kan ikke være sand han mener?
For sand i bleen sker nemt på legepladsen, uanset påklædningen, og der skal ikke mange minutter til i en lort, før så går huden i stykker... Det opfører sig fuldstændigt som sandpapir i sådan en ble....

men altså kan han have sagt sand????

For hvis medhjælperen har sagt at han har sand i bleen, og det er derfor numsen gør ondt, så tror han måske det er hende der har puttet det i bleen?

Jeg tænker bare det er svært for en medhjælper, uset, at få fat i salt, og putte det i et barns ble, og så være sikker på selv at blive den næste til at skifte bleen, så ingen af de andre ser der er salt i den?????

Anmeld

23. september 2010

<3

mariamiss6 skriver:

Det lyder sgu godt nok underligt.... Det kan ikke være sand han mener?
For sand i bleen sker nemt på legepladsen, uanset påklædningen, og der skal ikke mange minutter til i en lort, før så går huden i stykker... Det opfører sig fuldstændigt som sandpapir i sådan en ble....

men altså kan han have sagt sand????

For hvis medhjælperen har sagt at han har sand i bleen, og det er derfor numsen gør ondt, så tror han måske det er hende der har puttet det i bleen?

Jeg tænker bare det er svært for en medhjælper, uset, at få fat i salt, og putte det i et barns ble, og så være sikker på selv at blive den næste til at skifte bleen, så ingen af de andre ser der er salt i den?????

Synes også det lyder lidt mærkeligt. Sand har herhjemme givet rød numse mange gange.

Anmeld

23. september 2010

Anonym trådstarter

Vil i hvert fald lige prøve at vende det med dem i børnehaven imorgen... Men da jeg spurgte hvem der havde skiftet ham idag, sagde han at rani havde puttet salt i numsen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.