Uddannelse?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

932 visninger
13 svar
0 synes godt om
23. september 2010

Linekocemba

Hvilken uddannelse ville i sige er den "sikreste" vej at tage i disse krise tider?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2010

Millesmammi

hmm den er svær, ved det egentlig ikke. jeg skal selv starte på maler udd til marts. ved ikk om det er smart , altså om der er noget arbejde, men det er det jeg vil, og så nytter det ikke noget at tage en anden udd når jeg helt ærlig talt ik gider andet

Anmeld

23. september 2010

Snefnug1984

ehh.. ja altså hvis du kan vælge på ALLE hylder (hvis du altså kan læse ALT), så er det vel de fag hvor der ikke bliver sparet evig og altid - altså ikke indenfor sundhed, pædagog, lære osv. Men nok mere fag som advokat osv. du skal vælge tror jeg!

Anmeld

23. september 2010

Missi

Vil nu alligevel sige en uddannelse inden for den offenlige sektor - men husk på en uddannelse tager i gennemsnit op til 4-4,5 år, og der kan nå at ske meget med hensyn til krisen -

Begynder selv på pædego uddannelsen i 2012

Anmeld

23. september 2010

FamilenStorm

Vælg det du brænder for.. Krisetiden vender jo igen på et tidspunkt og da de fleste uddannelser tager 3½ år er der jo tids nok..

Tror ikke det holder i længden at fvælge en uddannelse bare for at være sikker på at job..

Så mit råd er bare at vælge den uddannelse du føler er rigtig for dig

Anmeld

23. september 2010

Linekocemba

Har søgt ind på sosu. med start som shh. Planen er så at sku læse videre til ssa, derfra måske sygeplejerske.

Tænker også at samfundet kan nå at ændre sig til den tid.. Evt. ved regerings skifte?

Alternativ kan jeg muligvis starte som dekoratør elev. En fed fed uddannelse med fremtiden er så usikker. Dekoratørerne bliver ned prioteret mere og mere.

Anmeld

23. september 2010

Snefnug1984

Vil nu alligevel sige en uddannelse inden for den offenlige sektor - men husk på en uddannelse tager i gennemsnit op til 4-4,5 år, og der kan nå at ske meget med hensyn til krisen -

Begynder selv på pædego uddannelsen i 2012

Det er jo desværre ofte de steder de sparer først i kommunerne - altså sygeplejerske, sosu- hjælpere/assistenter, pædagoger osv. ØV!

Men man skal vælge det man brænder for

Anmeld

23. september 2010

Kloster

line7 skriver:

Hvilken uddannelse ville i sige er den "sikreste" vej at tage i disse krise tider?

Hej.

Jeg er udlært ssh og er ssa'er nu. Kan kun tage for denne udd self.

Om uddannelsen er "sikret" det tør ingen vist spå om, men min erfaring der hvor jeg er, er det ret sikret. Ja jeg har faktisk ikke mødt nogen, der er blevet fyret pga nedskæringer endnu. Men jeg har hørt om ansættelsesstop.

Selve faget her går jo aldrig ud, da der altid vil være behov for mennesker til at hjælpe mennesker. Men det er altid det offentlige, der får mindst i løn, er langsomst til at stige i lønnen, har for lidt tid og for lidt hænder. For alt det her kommer fra den store kasse af og så er det åbenbart svært... Men synes også det er et u-anerkendt arbejde. Kan irritere mig personligt, at ikke engang politikkerne ved hvad vi laver og hvad løn vi får...

Jeg havde også en ide om at læse til sygepl, men det ønsker jeg slet ikke nu. Der hvor jeg bor, er der 40 km til hvert sygehus. Og det er jo der, der er flest sygepl. + at de ofte arbejder både dag, aften og nat. Kan ikke lade sig gøre i vores liv.

Men alt ialt, så er det godt at have nogle ideer og drømme... Mine fik bare en anden drejning

Joh... Jeg tror nok på, at de mest sikre arbejdspladser i krisen er de offentlige arbejdspladser.

Anmeld

23. september 2010

otlitrom

Jeg kan sige ganske kort, at jeg ikke ville vælge efter krisen, men efter, hvad jeg ville ønske at stå op til hver morgen. Finde noget jeg brænder for og ville glæde mig til at udføre.

Jeg synes det handler om at være glad for det man laver - ikke om der er masser af frynsegoder eller kort afstand til arbejde.

Jeg læser til sygeplejerske og er færdi juni '11.

Anmeld

23. september 2010

Kruse90

kitty skriver:

Jeg kan sige ganske kort, at jeg ikke ville vælge efter krisen, men efter, hvad jeg ville ønske at stå op til hver morgen. Finde noget jeg brænder for og ville glæde mig til at udføre.

Jeg synes det handler om at være glad for det man laver - ikke om der er masser af frynsegoder eller kort afstand til arbejde.

Jeg læser til sygeplejerske og er færdi juni '11.

helt enig med Kitty

jeg er selv lige startet på en hg som skal ende med at blive lægesekretær

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.