line7 skriver:
Hvilken uddannelse ville i sige er den "sikreste" vej at tage i disse krise tider?
Hej.
Jeg er udlært ssh og er ssa'er nu. Kan kun tage for denne udd self.
Om uddannelsen er "sikret" det tør ingen vist spå om, men min erfaring der hvor jeg er, er det ret sikret. Ja jeg har faktisk ikke mødt nogen, der er blevet fyret pga nedskæringer endnu. Men jeg har hørt om ansættelsesstop.
Selve faget her går jo aldrig ud, da der altid vil være behov for mennesker til at hjælpe mennesker. Men det er altid det offentlige, der får mindst i løn, er langsomst til at stige i lønnen, har for lidt tid og for lidt hænder. For alt det her kommer fra den store kasse af og så er det åbenbart svært... Men synes også det er et u-anerkendt arbejde. Kan irritere mig personligt, at ikke engang politikkerne ved hvad vi laver og hvad løn vi får...
Jeg havde også en ide om at læse til sygepl, men det ønsker jeg slet ikke nu. Der hvor jeg bor, er der 40 km til hvert sygehus. Og det er jo der, der er flest sygepl. + at de ofte arbejder både dag, aften og nat. Kan ikke lade sig gøre i vores liv.
Men alt ialt, så er det godt at have nogle ideer og drømme... Mine fik bare en anden drejning 
Joh... Jeg tror nok på, at de mest sikre arbejdspladser i krisen er de offentlige arbejdspladser.
Anmeld