Dårlig samvittighed over lange dage i DP

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2010

Svei

Mette Nexø skriver:

Har fået nedsat tid er på 30 timer. Og bor i nærheden af min familie fordi de hjælper mig med den lille for er alene med hende. Og den hjælp ville jeg ikke kunne få hvis jeg boede inde i København.

Der er vel ikke noget der er sikkert i de her tider, men trods krisen har vi ikke haft fyringsrunder inde hos os.

Ok..så er det jo op til dig hvad der er vigtigst....og det kan ingen fortælle dig... er det arbejdet eller korte dage for den lille...?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2010

Mette Nexø

Jbk skriver:

Ok..så er det jo op til dig hvad der er vigtigst....og det kan ingen fortælle dig... er det arbejdet eller korte dage for den lille...?

Helt klart den lille, jobbet er nødvendigt for at betale regninger og leve for så kan jo ikke rigtig vælge at gå hjemme. For her hænger pengene desværre ikke på træerne

Anmeld

23. september 2010

klmf

Jeg har det på nøjagtig samme måde!! Jeg er sygeplejerske, dvs. skiftende arbejdstider hele døgnet, så ikke nok med at det bliver lange dage, der bliver ikke enagng rytme i det. Lars' arbejde er mildt sagt ikke til at regne med ift. arbejdstider, så det bliver desværre nok mig, der biver den primære. Har helt ondt i maven af at tænke på en anden kvinde skal se mit barn mere end jeg selv skal Ved godt han har det godt der, men stadigvæk...

Anmeld

23. september 2010

tinasmor

Jeg vil ikke anbefale dig at tage lån. Hvis du kan undgå det, synes jeg det er klart at fortrække. Det kan ende med en never ending cirkel.

Har du nogle forældre tæt på, som måske kan hente ham tidligere?

I vores dp var den er mor der boede tæt på os. Vi aftalte at hvis det brændte på, kunne vi passe hinandens et par timer. Det blev ikke aktuelt, men man kan måske lave det som en fast aftale, så begge mødre har en dag hvor den anden henter tidligere (kl 15 f.eks ) og så passer. Så har barnet også en legekammerat.

Anmeld

23. september 2010

Diana...

Du skal IKKE have dårlig samvittighed du gør hvad du kan og pengene skal jo tjenes ind. 

De fleste børn nyder at være afsted og husk de sove altså de 3 af timerne ca. Vores søn har selv lange dage da jeg er syg pga graviditeten med bla dårlig ryg så jeg ikke kan/må bære ham og så lider jeg af utrolig meget kvalme/opkast, så Lucas har meget mere glæde af at være i DP til faren er hjemme stedet for at være hjemme og kede sig med en mor der ikke kan det samme. 

Det samme med dig. Hvis du går ned i timer går hjemme hvad ved jeg jamen så har du heller ikke råd til at tage dig af ham så DU gør hvad der er bedst for jer lige nu. Måske på et tidspunkt det kan ændres men lige nu skal du bare lade være med at have dårlig samvittighed og tror på at det du gør er bedst. og så er det sgu lige meget med hvad alle andre siger!!!!

Knus til dig 

Anmeld

23. september 2010

Mette Nexø

tinasmor skriver:

Jeg vil ikke anbefale dig at tage lån. Hvis du kan undgå det, synes jeg det er klart at fortrække. Det kan ende med en never ending cirkel.

Har du nogle forældre tæt på, som måske kan hente ham tidligere?

I vores dp var den er mor der boede tæt på os. Vi aftalte at hvis det brændte på, kunne vi passe hinandens et par timer. Det blev ikke aktuelt, men man kan måske lave det som en fast aftale, så begge mødre har en dag hvor den anden henter tidligere (kl 15 f.eks ) og så passer. Så har barnet også en legekammerat.

De kan kun hente om fredagen og det er først 14.30 de kan hente der. Har overvejet at se om jeg kan finde en ung pige der kan hente hende engang imellem, for selvom jeg også har en søster der gerne vil hjælpe så passer det dårligt for hun skal føde om 9 uger så hun får mere end rigelig at se til.

Anmeld

23. september 2010

Mette Nexø

Diana... skriver:

Du skal IKKE have dårlig samvittighed du gør hvad du kan og pengene skal jo tjenes ind. 

De fleste børn nyder at være afsted og husk de sove altså de 3 af timerne ca. Vores søn har selv lange dage da jeg er syg pga graviditeten med bla dårlig ryg så jeg ikke kan/må bære ham og så lider jeg af utrolig meget kvalme/opkast, så Lucas har meget mere glæde af at være i DP til faren er hjemme stedet for at være hjemme og kede sig med en mor der ikke kan det samme. 

Det samme med dig. Hvis du går ned i timer går hjemme hvad ved jeg jamen så har du heller ikke råd til at tage dig af ham så DU gør hvad der er bedst for jer lige nu. Måske på et tidspunkt det kan ændres men lige nu skal du bare lade være med at have dårlig samvittighed og tror på at det du gør er bedst. og så er det sgu lige meget med hvad alle andre siger!!!!

Knus til dig 

Det var nok lige hvad jeg havde brug for at høre.

Ber til jeg finder et job omkring Slagelse hvor jeg bor, så ville det være helt perfekt.

Anmeld

23. september 2010

Diana...

Mette Nexø skriver:

Det var nok lige hvad jeg havde brug for at høre.

Ber til jeg finder et job omkring Slagelse hvor jeg bor, så ville det være helt perfekt.

Det skal nok komme på et tidspunkt sådan er det altid. 

Men du skal ikke have dårlig samvittighed det hjælper nemlig ingen steder. så bare nyd at dit barn hygger sig i DP og nyder og lege med alle børnene og lære en masse. Og DP er jo faktisk den person hun ser anden mest ud over dig så det er jo et trygt sted for hende. 

Knus 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.