Bruger jeres børn uldundertøj?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.927 visninger
16 svar
0 synes godt om
23. september 2010

Mathilde

....og hvor køber I det henne?

Jeg vil gerne have uldbodyer til Celina her til vinter, da hun nemt bliver forkølet. Men de koster jo 100kr stk. Det kan hurtigt blive dyrt!

Så hvor køber I henne?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2010

thildemus

Mathilde skriver:

Jeg vil gerne have uldbodyer til Celina her til vinter, da hun nemt bliver forkølet. Men de koster jo 100kr stk. Det kan hurtigt blive dyrt!

Så hvor køber I henne?

Jeg har lige købt i føtex - det var på tilbud til 60,- per del. Koster vist normalt ca 80,-. Ved ikke om det stadig er på tilbud, jeg købte det sidste uge

Anmeld

23. september 2010

Mathilde

thildemus skriver:

Jeg har lige købt i føtex - det var på tilbud til 60,- per del. Koster vist normalt ca 80,-. Ved ikke om det stadig er på tilbud, jeg købte det sidste uge

Det var billigt! Det må jeg lige undersøge! Selvom der er 30km til nærmeste føtex, kan det godt betale sig hvis de stadig koster 60kr.

Men hvordan er kvaliteten?

Anmeld

23. september 2010

JulieE

Mathilde skriver:

Så hvor køber I henne?

Jeg har aldrig brug uldundertøj til mine to, da de egentlig ret sjældent er forkølede (lucky mee!!), men sidste vinter, da det var stjerne koldt og med sne, købte jeg et par sæt med lange ærmer og lange ben, som de havde på ud over det alm (bomulds) undertøj. det købte jeg i Kvickly til rimelige penge og det var rigtig godt

Anmeld

23. september 2010

thildemus

Mathilde skriver:

Det var billigt! Det må jeg lige undersøge! Selvom der er 30km til nærmeste føtex, kan det godt betale sig hvis de stadig koster 60kr.

Jeg synes det virker rigtigt fint. Men han har ikke haft det på endnu, jeg har først lige fået det vasket. Kender heller ikke kvaliteten på andre mærker, det er første år jeg prøver med uldundertøj

Anmeld

23. september 2010

Skouboe

Mathilde skriver:

Hvis du passer på det og vasker det separat og i uldvask er den helt fantastisk. Det uld jeg havde købt i Føtex og som min datter brugte hele sidste vinter er stadig blødt og lækkert, hvorimod mit dyre JoHa som er blevet behandlet på præcist samme måde er begyndt at blive stift og kradse.

Anmeld

23. september 2010

SussieThyssen

Mathilde skriver:

Så hvor køber I henne?

Jeg har aldrig givet mine unger uld på kroppen, da jeg selv bliver totalt vanvittig af kløe hvis det kommer i berøring med min hud.
Der er nemlig rigtigt mange, der ikke kan tåle det.
Og det er ikke kun lanolinen, der kan fremprovokere allergisk reaktion, det kan også blot være ulden i sig selv.
Der har det noget at gøre med faconen på det enkelte hår som dyreracen har.
Jeg har fx samme reaktion over for visse typer hunderacers pels.
Men de har da haft masser af små trøjer og uldne sokker til at have udenpå tøjet, og det har fungeret lige så godt.

Kærligst
Sussie

Anmeld

23. september 2010

82Miraklet

Jeg er så heldig at min kære gamle Mormor ELSKER at strikke, rigtig dejlige bløde uld undertrøjer til vores unger... De begge har Astmatisk bronkitis, så det er bare så dejligt med de undertrøjer !! Og det gør altså at vi 7-9-13 endnu ikke rigtigt har haft rigtig forkølede børn i 4 år....

Så jeg er bestemt fortaler for de hjemmestrikkede...

Anmeld

23. september 2010

Mor til Frederic og Freya

SussieThyssen skriver:

Jeg har aldrig givet mine unger uld på kroppen, da jeg selv bliver totalt vanvittig af kløe hvis det kommer i berøring med min hud.
Der er nemlig rigtigt mange, der ikke kan tåle det.
Og det er ikke kun lanolinen, der kan fremprovokere allergisk reaktion, det kan også blot være ulden i sig selv.
Der har det noget at gøre med faconen på det enkelte hår som dyreracen har.
Jeg har fx samme reaktion over for visse typer hunderacers pels.
Men de har da haft masser af små trøjer og uldne sokker til at have udenpå tøjet, og det har fungeret lige så godt.

Kærligst
Sussie

Nu er det jo sådan at det deres uld body'er er med bomuld inderst mod huden og uld yderst.

Så uld kommer slet ikke til at røre deres hud.

Frederic bruger uld/bomuldt body'er hver vinter og er aldrig syg. Men han er også en tynd spirrevip, der har brug for hjælp til at holde sig varm om vinteren.

Anmeld

23. september 2010

<3

Mathilde skriver:

Så hvor køber I henne?

Kvickly og føtex. De har tit uldbody til mellem 10-50kr stks

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.