hvad blev der af...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Cookie. skriver:

Da jeg var barn (Det er jo ikke så længe siden ) Der kunne man få de her pindis/flødeis - Vanilie, jordbær, overtrukket med chokolade osv., sammen med HjemIsBilen. Og til dem, fulgte der en historie, om de her is.
Man kunne få klistermærker, og kasettebånd, og stickers mm, med dem.
Jeg kan huske at den figur der skulle forstilling sig at være den overtrukne chokolade is, havde rulleskøjter og hvid hue på ..

Jeg nævnte det for manden forleden, og han kan ikke huske det.
Kan I?

ja da... de var gode, de historier! Troede stadig de havde dem...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2010

Mary

Forskellige Hugo bolcher! De der hvide spøgelser, mmmmm, de havde en smag jeg aldrig glemmer!  Og guldklumperne!

Anmeld

23. september 2010

Sees

Caroline86 skriver:

ja da... de var gode, de historier! Troede stadig de havde dem...

HAR DE?!

Nu er det en milliard år siden jeg overhovedet har været i nærheden af en HjemIsBil.
Ej, det må jeg lige undersøge

Anmeld

23. september 2010

Snefnug1984

Ploffer skriver:

Blyant is til 2,50 kr 

Åhh ja.. eller den der tvilling is, hvor der var 2 pinde i - en til hver hånd når den knækkede på midten

Anmeld

23. september 2010

Mathilde

Shibby skriver:

I de lilla poser var der 3 forskelligeformede chips ikk? Dem kan man stadig købe hvis det er den jeg tror det er Posene r stadig lilla

Nej det er desværre ikke dem.... Det er de firekantede chips.

Hvis du søger på google i billeder efter Kims chips kommer der et billede af den gule pose. Den gider ikke at sætte billedet herind

Anmeld

23. september 2010

SussieThyssen

Cookie. skriver:

Da jeg var barn (Det er jo ikke så længe siden ) Der kunne man få de her pindis/flødeis - Vanilie, jordbær, overtrukket med chokolade osv., sammen med HjemIsBilen. Og til dem, fulgte der en historie, om de her is.
Man kunne få klistermærker, og kasettebånd, og stickers mm, med dem.
Jeg kan huske at den figur der skulle forstilling sig at være den overtrukne chokolade is, havde rulleskøjter og hvid hue på ..

Jeg nævnte det for manden forleden, og han kan ikke huske det.
Kan I?

Ja da...mine unger elskede det

Anmeld

23. september 2010

Chalala85

Dinna88 skriver:

Det er fordi det ikke er dansk! Så er de møg dyre. I Super Best har de dog en britisk og en amerikansk afdeling, hvor de er

aha det må jeg vidst lige undersøge hihi

Anmeld

23. september 2010

SussieThyssen

Caroline86 skriver:

Hej igen igen..

Ja, jeg ved det godt! Jeg opretter mange tråde for tiden

Det her er en lille minde tråd... Mindet om alle de ting der pludselig er forsvundet fra hylderne i de danske butikker!

Jeg håber I vil være med

Kan I huske sodavanden URGE? Den var grøn og de reklamerede vist nok med at det var pga. agurk se, dét er en sodavand jeg savner....

Nu er jeg jo af en lidt ældre generation..men jeg kan huske dengang sodavand smagte godt.
En Tuborg Squash smagte af appelsin sodavand og ikke af det der syntetiske plastiksprøjt de laver i dag. Og så var der rent faktisk en lille smule appelsinkød i dem
Men de laver hele tiden om på smagene, og lige for tiden synes jeg ikke man kan få en eneste sodavand der ikke smager afskyeligt.
Den der Urge som I snakker om...LOL jeg syntes den var skrækkelig Hehe.

Kan også huske dengang da fx Smarties og M&M's virkeligt SMAGTE af chokolade, og så smeltede de på tungen når man suttede på dem.
I dag smager de bare af sukker og kunstige smagsstoffer og smelte på den der helst specielle måde kan de bare ikke mere.
I det hele taget irriterer det mig at de tilsætter alle de kunstige sødestoffer eller bruger alt, alt for meget sukker.
Vi er nemlig rigtigt mange der ikke kan tåle alle de tilsætningsstoffer, og flere og flere udvikler allergi over for det

Og hvis man så også er diabetiker, så er det helt tosset.

Jeg vil ikke begynde på at nævne alle de ting som jeg savner fra min barndom, for dem kan I slet ikke huske, men ja, der er mange ting som man godt ville smage igen

Kærligst
Sussie

Anmeld

23. september 2010

Silas&Mille

Caroline86 skriver:

Hej igen igen..

Ja, jeg ved det godt! Jeg opretter mange tråde for tiden

Det her er en lille minde tråd... Mindet om alle de ting der pludselig er forsvundet fra hylderne i de danske butikker!

Jeg håber I vil være med

Kan I huske sodavanden URGE? Den var grøn og de reklamerede vist nok med at det var pga. agurk se, dét er en sodavand jeg savner....

den er rigtig svanet... synes det var en af de bedste sodavand der fandtes

Anmeld

23. september 2010

Silas&Mille

Nadia&Daniel skriver:

Fik jeg altid hjemme hos min mormor da jeg var mindre - var vild med den

Vi er på jagt efter et gammel brætspil - som både Daniel og jeg spillede da vi var mindre - MYRETUEN.. Det er taget ud af butikkerne for lang tid siden og laves ikke mere. Dog kan vi finde det på den blå avis's hjemmeside, men folk er helt oppe med priserne, men okay, det er jo klart vist der er efterspørgelse på det..

Hehe det spil er også mega sjovt...

Har det selv (det er dog ikke til salg)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.