Tulle28 skriver:
Min datter har indtil for ganske nyligt sovet rigtig meget - altså 17-18 timer i døgnet. Hun sov fra kl. 19.00/20.00 til kl. 04.00/06.00, blev ammet og sov videre til kl. 07.00. I løbet af dagen sov hun gerne 6 timer fordelt på flere lure.
Inden for den sidste uges tid har hun sovet 2-3 lure af 30-45 min. og en enkelt lur på 1½ til 2 timer - men hun er også begyndt at vågne om natten og holde fest ved 3 tiden og vågne tidligere om morgenen.
Såååå.... Der er åbenbart ikke en "regel" om at hvis de sover lidt i løbet af dagen skal sove mere om natten. Men det kommer vel ligeså stille jo ældre de bliver?
Tulle
Det vil jeg håbe............ børn er jo forskellige, men det jeg bliver sådan lidt så sur, når hun rykker det den forkerte vej.... hi hi hi
Da min søn var lille, tog jeg det for givet, at han sov hele natten. Og det gjorde han også - han er aldrig vågnet om natten for at få mad eller sut. Han er 9 år i dag.
Men nu bekymre jeg mig hele tiden om min datters søvn. Sover hun nu hele natten? Får jeg min natte søvn? Hvorfor vågner hun pludselig tidligere? Får hun nok mad? Gør jeg noget forkert i løbet af dagen???
SP siger, at jeg sagtens kan behandle hende som et barn, og ikke et spædbarn. Fordi rytmen kommer mere og mere på plads på nu. Især når hun starter i VS om 1½ mrd., så ligger dagen fast - og hun har brug for den lange søvn om natten. Når de bliver omkring de 9-12 mrd., så får det brug for 12 timers søvn i mange år frem over. Men under de 9 mrd., har de brug for 8-11 timers søvn....
Det er altså en videnskab....................... det ene øjeblik er hun glad smiler - det næste øjeblik er hun skide sur.. arhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
Anmeld