Hvordan opdage blærebetændelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.700 visninger
15 svar
0 synes godt om
22. september 2010

Marco2

Hej piger.

Jer med blærebetændelse … hvordan blev det opdaget?

Som gravid oplever man jo ikke "at tisse glasskår" så hvilke andre symptomer kan der være?

Havde I selv en anelse eller blev det opdaget ved læge eller JM?

Synes virkelig ikke det "dufter af roser" forneden …

AG

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2010

quar20

Marco2 skriver:

Hej piger.

Som gravid oplever man jo ikke "at tisse glasskår" så hvilke andre symptomer kan der være?

AG

plukveerne tog virkelig til hos mig..! ellers har jeg faktisk INTET bemærket..!!

Tog til læge fordi mit urin skiftede farve og lugt - og ganske rigtigt var det en blærebetændelse.. Så få du bestilt en tid hos din læge så du kan få tjekket din urin..

Anmeld

22. september 2010

Amso

Marco2 skriver:

Hej piger.

AG

Jeg opdagede det ved at det gjorde lidt ondt i mit underliv når jeg tisssede. Ikke sved men bare ondt, det spændte.. Ellers kan du ringe og sige du har en ide om at du har det, så laver du en urinprøve når du kommer derned, og så er den tjekket på 2 min.

Anmeld

22. september 2010

Carina1977

Da jeg var gravid med min søn, blev det opdaget ved et tilfælde. Jeg gik til ekstra kontroller inde på sygehuset pga. min stofskiftesygdom, og hver gang skulle jeg medbringe en urinprøve. Heldigvis havde jeg kun blærebetændelse en enkelt gang, og anede slet ikke jeg havde det....det gjorde jo ikke ondt. Normalt har jeg mega mange smerter, når jeg har blærebetændelse. Så det bedste man kan gøre, er vel at få det tjekket engang imellem hos lægen.

Anmeld

22. september 2010

Pixi

Jeg er en af dem der har gentagne blærebetændelser... Er faktisk lige nu igang med 8. behandling i 2010..

Er ikke gravid, og har heller ikke været det, men ville kommentere alligevel, da du spørger om symptomer.

Jeg tisser aldrig glasgår, har ikke ondt når jeg skal tisse, til gengæld får jeg det rigtig dårligt efter jeg har været på toilet.. Det kan sammenlignes lidt med smerterne ved en mens der lige er startet.. En imellem har jeg ondt ved nyrene også (Det har været når det er rigtig slemt)...Det svier i maven, kvalme og koldsved efter toilet.. Sådan er det ihvertfald for mig.. Det lugter egentlig heller ikke..:
  Det skal siges, at det er smerterne jeg reagerer på.. For min urin er kun farvet om morgenen, ellers er den helt blank resten af døgnet, så man ikke kan se i toilettet jeg rent faktisk har været der..

Nå, det var lidt om toiletsnakken fra mig

Anmeld

27. september 2010

Marco2

Tusind tak for svar. Fik endelig tid til at køre ned til lægen og tisse en tår, og ganske rigtigt. Blærebetændelse … Så en gang penicilin til mig.

Men som noget nyt skal de åbenbart sende den ud på Skejby, og vil få svar om nogle dage. Nogle der har prøvet det, og ved hvad det er, de finder ud af yderligere?

AG 

Anmeld

27. september 2010

Moar2011

Pixi skriver:

Jeg er en af dem der har gentagne blærebetændelser... Er faktisk lige nu igang med 8. behandling i 2010..

Er ikke gravid, og har heller ikke været det, men ville kommentere alligevel, da du spørger om symptomer.

Jeg tisser aldrig glasgår, har ikke ondt når jeg skal tisse, til gengæld får jeg det rigtig dårligt efter jeg har været på toilet.. Det kan sammenlignes lidt med smerterne ved en mens der lige er startet.. En imellem har jeg ondt ved nyrene også (Det har været når det er rigtig slemt)...Det svier i maven, kvalme og koldsved efter toilet.. Sådan er det ihvertfald for mig.. Det lugter egentlig heller ikke..:
  Det skal siges, at det er smerterne jeg reagerer på.. For min urin er kun farvet om morgenen, ellers er den helt blank resten af døgnet, så man ikke kan se i toilettet jeg rent faktisk har været der..

Nå, det var lidt om toiletsnakken fra mig

- hvor tidligt kan man få blærebetændelse? og er det pga graviditeten at man får det?

Anmeld

27. september 2010

Susan1978

en masse skod plugveer som ikke forsvinder igen...

Anmeld

29. september 2010

Pixi

Babyklar skriver:

- hvor tidligt kan man få blærebetændelse? og er det pga graviditeten at man får det?

Spørger du mig?

For som skrevet i mit indlæg, er jeg ikke, og har heller ikke været gravid, så jeg ved det faktisk ikke

Anmeld

29. september 2010

louise8723

Babyklar skriver:

Blærebetændelse får du ved at der kommer bakterier op i urinrøret..

Når man er gravid blivere muskulaturen dernede lidt slap i det og derfor kommer der nemmere bakterier op specielt ved sex, derfor er det godt at tisse efter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.