Jer der selv laver grød..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.335 visninger
15 svar
0 synes godt om
22. september 2010

Maria.

..Hvilke mærker køber i? Der er jo noget med at der er nogle ting de ikk må få!?

Jeg tænker:

Rismel, Majsmel og Hirseflager?

Kram Maria

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2010

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Magnus er 5 mdr, og regner med vi starter op om en måneds tid. Så starter jeg ud med majsgrød, lavet på økologisk majsmel fra Urtekram (Kvickly: 19 kr. pr. pose) og vand, tilsat MM/MME og olie.

Så regner jeg med at udvide repertoiret med risgrød og hirsegrød - også fra Urtekram. Og også kartoffelmos med diverse grøntsager.

Når han er 7-8 mdr. vil jeg prøve med lidt øllebrød.

Når de er 8-9 mdr. må de vist nok få havregrød.

Jeg bruger kun økologisk mel, brød og grøntsager - det er ikke så dyrt i Rema f.eks. Melet køber jeg som sagt i Kvickly, og i sådan en pose majsmel til knap 20 kr. havde jeg til ca. 2½ uge med min datter - hun spiste så kun grød til morgen og resten af dagen mos/amning.

Anmeld

22. september 2010

ESV

Maria. skriver:

..Hvilke mærker køber i? Der er jo noget med at der er nogle ting de ikk må få!?

Jeg tænker:

Kram Maria

Ja som en anden skriver dem fra urtekram, mener også det er dem de har i Irma men det var i hvert fald dem jeg brugte og de er økologiske!

Jeg brugte ikke MME, jeg lavede dem på rent vand da holdbarheden er meget længere jeg puttede så lidt ekstra fedtstof i grøden. Du kan også tilsætte MME lige inden det skal bruges og på den måde stadig bruge det men samtidig have lang holdbarhed på grøden!

Anmeld

22. september 2010

KajaHH

Jeg har altid købt økologisk rismel og mejsmel,og lavet det på modermælks erstatning,og jeg laver ikke mere end de spiser på en dag, og så for at gøre det lidt sødt koger jeg lidt frisk frugt ved siden af og blander i grøden og så en skefuld smør.

Anmeld

22. september 2010

Pige2009

Maria. skriver:

Jeg tænker:

Kram Maria

Jeg købte fra URTEKRAM - majs, hirse, boghvede, ris, quinoa osv...

Anmeld

22. september 2010

NatasjaL

Maria. skriver:

Jeg tænker:

Kram Maria

Hirseflager har de på tilbud til 10.- i denne uge i føtex, de koster normalt 18.-

Anmeld

22. september 2010

mor_sabina

Jeg er ikke gået så højt op i mærket på melet, men har lavet alt selv. du kan også prøve quinoa har ikke selv prøvet det, men det er også glutenfri.

Havregrød og øllebrød må de få fra 6 mrd.

Og ellers er der jo en masse lækre grøntsager at lave mos af.

Anmeld

22. september 2010

mor-til-vanessa

cmks2007 skriver:

Magnus er 5 mdr, og regner med vi starter op om en måneds tid. Så starter jeg ud med majsgrød, lavet på økologisk majsmel fra Urtekram (Kvickly: 19 kr. pr. pose) og vand, tilsat MM/MME og olie.

Så regner jeg med at udvide repertoiret med risgrød og hirsegrød - også fra Urtekram. Og også kartoffelmos med diverse grøntsager.

Jeg bruger kun økologisk mel, brød og grøntsager - det er ikke så dyrt i Rema f.eks. Melet køber jeg som sagt i Kvickly, og i sådan en pose majsmel til knap 20 kr. havde jeg til ca. 2½ uge med min datter - hun spiste så kun grød til morgen og resten af dagen mos/amning.

de må få alt fra 6 mdr også havregrød

Anmeld

22. september 2010

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Ok, ved min datter anbefalede de det først fra ca. 8 mdr. pga. glutenindholdet og deraf risiko for cøliaki, så det er nyt for mig - men godt at vide. Tror nu stadig jeg venter til de 8 mdr med havregrøden

Øllebrøden venter jeg med, til maven - forhåbentlig - kan klare fibrene - min datter havde pludselig afføring 12 gange dagligt, da hendes mave ikke kunne håndtere brødets mange fibre. Det kunne hun så, da vi begyndte på rugbrødshapsere omkring de 7 mdr.

Anmeld

23. september 2010

Pige2009

cmks2007 skriver:

Laura har fået havregrød til morgenmad fra hun var 6 mdr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.