Myggenet ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Bruger i myggenet?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.368 visninger
15 svar
0 synes godt om
22. september 2010

LilleMor10

Hej de damer 

I dag gik jeg og tænkte over, Hvor mange af jer bruger myggenet når i er ude og lufte vognen ? Jeg bruger selv mit hele tiden, 

Men når jeg går nede i gågaden er det yderst sjældent jeg ser andre vogne med net på ? 

hvis i ikke gør, må jeg så spørge hvorfor ikke?

Knus Sara 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2010

Valle81

Hejsa:0)

Jeg bruger faktisk altid mit. Synes det er rart at vide at der ikke kommer noget ind i vognen og det "skærmer" også for alt for nysgerrige mennesker:0) Og hvis han sover signalere det også lidt " keep away":0)

jeg læste også for nyligt at det hjælper med at holde vind ude hvis det er meget fin masket så bruger der bestemt også pga af dette:0)

Men jeg tænker ikke så meget over andre ikke går med myggenet - men tænker rigtig meget over alle dem som altid spader rundt med regnslaget om barnevognen dækker hullet med stofble osv. Total drivhus sauna for de stakkels små - og læste for ikek så længe siden at børn faktisk omkommer fordi de får kulilteforgiftning da der ikke kommer nok frisk luft ind fordi forældre "isolere" med regslag og stofbleer:0(

Anmeld

22. september 2010

LilleMor10

Valle81 skriver:

Jeg bruger faktisk altid mit. Synes det er rart at vide at der ikke kommer noget ind i vognen og det "skærmer" også for alt for nysgerrige mennesker:0) Og hvis han sover signalere det også lidt " keep away":0)

jeg læste også for nyligt at det hjælper med at holde vind ude hvis det er meget fin masket så bruger der bestemt også pga af dette:0)

Men jeg tænker ikke så meget over andre ikke går med myggenet - men tænker rigtig meget over alle dem som altid spader rundt med regnslaget om barnevognen dækker hullet med stofble osv. Total drivhus sauna for de stakkels små - og læste for ikek så længe siden at børn faktisk omkommer fordi de får kulilteforgiftning da der ikke kommer nok frisk luft ind fordi forældre "isolere" med regslag og stofbleer:0(

Det har jeg nemlig også læst et sted, og det er slet ikke for at træde på nogle der ikke bruger det. det var vel rent og skær nysgerrighed 

Anmeld

22. september 2010

SussieThyssen

Valle81 skriver:

Kan kun være enig.

En anden ting. Nu har det jo i de senere år været så moderne med mørke eller sorte barnevogne. Men har nogen af jer tænkt over hvilken bageovn den bliver når solen står på??
Tænk over hvor varm en mørk eller sort bil bliver, når I skal vælge jeres barnevogn.
Jeg har altid selv valgt lyse barnevogne til mine efter min gamle far mindede mig om det, inden jeg, for 100 år siden, skulle vælge min den første.
Blot en tanke jeg vil give videre til overvejelse.

Kærligst
Sussie

Anmeld

22. september 2010

B&J

Jeg har et men jeg bruger det ikke  kan ikke se hvad jeg skal bruge det til og tænker tit på hvad folk bruger det til men vil gerne have mig en babynap

Anmeld

22. september 2010

Ida.

Jeg bruger det ALTID, når mine børn sover - men hvis de sidder op i vognen har jeg altså ikke net på

Så en hveps så sent som idag, og det er bare en mareridtagtig tanke, at sådan et bæst skulle finde vej ned til mit barn!!

Anmeld

22. september 2010

<3

SussieThyssen skriver:

Kan kun være enig.

En anden ting. Nu har det jo i de senere år været så moderne med mørke eller sorte barnevogne. Men har nogen af jer tænkt over hvilken bageovn den bliver når solen står på??
Tænk over hvor varm en mørk eller sort bil bliver, når I skal vælge jeres barnevogn.
Jeg har altid selv valgt lyse barnevogne til mine efter min gamle far mindede mig om det, inden jeg, for 100 år siden, skulle vælge min den første.

Kærligst
Sussie

har cremefarvet klapvogn selv

Men det nye andenæb har faktisk en isolerende faktor så der bliver husene ikke varme. Ret smart.

Jeg brugte altid myggenet indtil der kom for mange protester. Mest fordi jeg er allergisk overfor hvepsegift og der ingen hvepse skulle i nærheden af min søn hvis nu han også er allergisk! Men også som en afskærmning. Dog elskede min søn at få blæst i ansigtet og stadig den dag i dag så det fik han lov til

Anmeld

22. september 2010

SussieThyssen

Kirle skriver:

har cremefarvet klapvogn selv

Men det nye andenæb har faktisk en isolerende faktor så der bliver husene ikke varme. Ret smart.

Jeg brugte altid myggenet indtil der kom for mange protester. Mest fordi jeg er allergisk overfor hvepsegift og der ingen hvepse skulle i nærheden af min søn hvis nu han også er allergisk! Men også som en afskærmning. Dog elskede min søn at få blæst i ansigtet og stadig den dag i dag så det fik han lov til

Hehe...det har jeg også altid elsket..kan godt huske følelsen af at siddde i barnevognen og blive pustet på..det fik mig til at smile. Og jeg har stadigt noget med blæsevejr LOL

Anmeld

22. september 2010

<3

SussieThyssen skriver:

Hehe...det har jeg også altid elsket..kan godt huske følelsen af at siddde i barnevognen og blive pustet på..det fik mig til at smile. Og jeg har stadigt noget med blæsevejr LOL

Ja også mig Elsker blæsevejrsdage Lige til at blive i godt humør af!

Anmeld

22. september 2010

bagger26

SussieThyssen skriver:

Kan kun være enig.

Kærligst
Sussie

Nu har jeg selv sandfarvet barnevogn og klapvogn, men det er mest fordi jeg syntes de er skide flotte...

Men det med at mørke barnevogne er varmere end lyse passer faktisk ikke i praksis.. Barnevognshuset lavede en test, hvor de stod ude en hel dag, de tjekkede termometret hver time..

kopiet fra barnevognhuset..

Vi har sat en sort og en lys barnevogn incl. lift og overlærred direkte ud i solen en hel dag, og målt temperaturen hver time.

kl.10 starter begge vogne med en stuetemperartur på 25 grader.

Tidsspunkt
kl…………..sort………… sand
kl. 11………30…………… 30 grader
kl. 12…….. 32…………… 31 grader
kl. 13………34,5………… 34 grader
kl. 14………35…………… 34,5 grader
kl. 15…….. 36,5………… 35,5 grader
kl. 16…….. 36…………… 35 grader
kl. 17………36…………….35 grader

Vi tog vognene ind kl. 17.

kl 17.35…. 33…………… 32 grader

Vores svar når folk spørger, vil være NEJ en sort vogn er ikke varmere end en lys.

HUSK testen er foregået direkte i solen IKKE i skygge.

Kilde: Barnevognshuset

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.