Graviditet & Gigt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.901 visninger
16 svar
0 synes godt om
22. september 2010

Anette&Sophia

Nogen der har gigt som der har gennemgået en graviditet? Hvordan klarede du det? osv. 

Har selv slidgigt ved to led i lændedelen, og samme sted har jeg to begyndende discusprolapser.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2010

Lisbeth1985

Jeg har leddegigt og prøver at blive gravid (har ikke været det før).. Jeg har fået at vide af min læge, at det ikke bør være det store problem for mig at gennemgå en graviditet, selvom der selvfølgelig vil være nogle ændringer i min medicinering (både nu og når jeg bliver gravid).. Får du medicin eller?

Anmeld

22. september 2010

Anette&Sophia

Tager fiskeolie, har også glycosamin, men syntes ikke det hjælper, får det også dårligt at dem.

Anmeld

22. september 2010

Lisbeth1985

Jeg kender ikke glycosamin.. Jeg får prednisolon - hvilket ikke er så godt i længden - men det hjælper super godt:-) Måske du kan tale med din læge om at få det?

Anmeld

23. september 2010

Anette&Sophia

Ja. men er i forvejen ikke den bedste til at tage medicin. føler mig så alvorlig syg når det er. :-)

Anmeld

24. september 2010

Lisbeth1985

Hvis det er nødvendigt, kan man jo blive nødt til det..

Anmeld

25. september 2010

Anette&Sophia

ja det er rigtigt. men min erfaring med gigtmedicin er bare at det ikke hjælper. 

Anmeld

25. september 2010

lassemor07

Ja jeg fik gigt da jeg var 14 så da jeg blev gravid med Lasse blev mine symtomer meget være og gigten er kommet i flere led efter jeg fik Lasse

Jeg har ikke rigtig kunne gøre nogt et ved det da de har været 10 år om af stadig ikke finde ud af hvilke form for gigt jeg har for der er så mange forkelige symtomer..

Jeg blev sygemeldt i 2 mrd da jeg ikke kunne holde til af arbejde

Anmeld

25. september 2010

Anette&Sophia

puha
- min fysioterapeut sagde også at jeg ville komme til at ligge i sengen i alle 9 måneder.

så er forberedt på at det bliver hårdt.   

Anmeld

25. september 2010

Ni-ko-li-ne

jamen vi er lidt i samme båd... jeg er opereret for prolapser i de tre nederste diskus.... to gange.... sidste gang i januar 2010... og har slidgigt i anden nederste led.... lægerne forventer at der også vil opstå noget gigt i de andte to led omkring dette...

vores datter kom til verden 4. dec. 08... og vi forventer ikke at vi skal have flere børn... vi tør ikke..

eftersom jeg også står til udsigten at skulle ligge på langs....

det er jo netop i lænden at tyngden ændrer sig og jeg skal love for at jeg havde smerter i min graviditet...

jeg forstår dig godt hvis i ingen børn har...

sørg for at få trænet dine muskler godt og grundigt op til og i begyndelsen...

jeg træner 3 gange i ugen... et program lagt af en fys

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.