hvorfor er det lige at man IKKE MÅ

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. september 2010

SussieThyssen

Jeg har også hørt det, endda dengang for 13 år siden da Nickolai blev født, men når jeg har spurgt hvorfor man ikke må, så har jeg bare fået svævende svar, som om igen aner hvorfor.
Så mine 3's negle er alle blevet klippet, og de har da alle sammen fine negle i dag.

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2010

Banditten´s mor

Jeg har osse hørt at man skulle nulre dem af og hvorfor aner jeg ikke. Her har det været fuldstændig umuligt at nulre neglene af på min søn, så jeg har klippet dem lige fra fødslen. Havde jeg ikke klippet dem, havde han kraset sig selv til blods.

Anmeld

22. september 2010

Isabella_mor

hehe jeg tror virkelig bare efter alle jer der har svaret på mit spørgsmål at jeg har forstået det som om at det er et gammelt "dårligt råd" som bare er gået i arv i mange generationer, uden at ingen aner hvorfor...   det er sgu tosset...

er det i virkeligheden ikke bare noget som man selv vurdere og så skider man da hul i hvis sundhedsplejersken siger at man ikke må klippe deres negle. hvad er det værste da der kan ske ved det. de dør jo ligefrem ikke af det..   men nogengange må man jo også lige selv tage op til overvejelse om det er et råd man vil følge eller ej... jeg havde sgu ikke ventet i en måned hvis min lille knægt ligger og kradser sig selv i ansigtet osv.. det gør jo ondt.. 

Anmeld

5. januar 2011

Isabella_mor

jeg fandt lige en artikel på HVORFOR man ikke må klippe baby negle før de er 4 uger.

det er noget med at de er forbundet til huden og slipper først huden efter 4 uger..

og så råder de i øvrigt til at lade være med at bruge handsker og luffer til baby for at hindre at de kradser sig da de har behov for at kunne føle på ting... det er jo alligevel overfladiske kradsemærker og de er ikke farlige...

dejligt at få det på plads..

her er artiklen hvis det var nogen gerne ville læse det hele..

http://www.min-mave.dk/artikler/baby-og-brn/brn-med-specielle-behov/det-praktiske/negle-baby-klippes.htm#utm_source=forside&utm_medium=funktion&utm_campaign=artikel

Anmeld

5. januar 2011

Kløver

isabellamor skriver:

klippe negle på de der små babyfingre. for de kradser jo sig selv og andre hele tiden...  ??

er det virkelig bare noget som folk siger fordi at der er nogle der mener at man ikke må gøre det eller hvordan..?? fordi at jeg ved at min vennindes lillepige har EKSTREM neglevækst på hænder og fødder ligesom sin mor... men hun bider dem af hende da de er for hårde at nuldre....

jeg fatter ikke en brik... 

har hørt man skal nuldre dem, men ved ikke hvorfor, min veninde kunne dog ikke på hendes søn, da de var for hårde, så hun klippede dem forsigtigt

Anmeld

5. januar 2011

Amso

Det jeg har hørt om det, er at man skal nuldre neglene af så længe man kan. Og derefter bliver man jo nødt til at klippe dem, netop for de ikke kradser sig selv..

Anmeld

5. januar 2011

Isabella_mor

Maja84 skriver:

har hørt man skal nuldre dem, men ved ikke hvorfor, min veninde kunne dog ikke på hendes søn, da de var for hårde, så hun klippede dem forsigtigt

jeg har skrevet en opdatering... det må være det over dit indlæg....  gad ikke oprette en ny debat om samme emne...  måske lidt uoverskueligt da den automatisk går ind på det første indlæg når man vil læse en debat...  ^_^

Anmeld

5. januar 2011

Kløver

isabellamor skriver:

jeg har skrevet en opdatering... det må være det over dit indlæg....  gad ikke oprette en ny debat om samme emne...  måske lidt uoverskueligt da den automatisk går ind på det første indlæg når man vil læse en debat...  ^_^

ahhhh ja okay... måske man evt kan bruge en lille fil, hvis man ikke kan nuldre dem af

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.