hvorfor er det lige at man IKKE MÅ

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.137 visninger
17 svar
0 synes godt om
22. september 2010

Isabella_mor

klippe negle på de der små babyfingre. for de kradser jo sig selv og andre hele tiden...  ??

er det virkelig bare noget som folk siger fordi at der er nogle der mener at man ikke må gøre det eller hvordan..?? fordi at jeg ved at min vennindes lillepige har EKSTREM neglevækst på hænder og fødder ligesom sin mor... men hun bider dem af hende da de er for hårde at nuldre....

jeg fatter ikke en brik... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2010

Loa

isabellamor skriver:

klippe negle på de der små babyfingre. for de kradser jo sig selv og andre hele tiden...  ??

er det virkelig bare noget som folk siger fordi at der er nogle der mener at man ikke må gøre det eller hvordan..?? fordi at jeg ved at min vennindes lillepige har EKSTREM neglevækst på hænder og fødder ligesom sin mor... men hun bider dem af hende da de er for hårde at nuldre....

Har også hørt man skulle nulre dem af, men min piges negle har simpelthen ikke været til at nulre af.... Så de bliver klippet, ellers river hun sit lille hoved hele tiden.....

Anmeld

22. september 2010

Koen.

jeg har altså os klippet dem synes ikke de er til at nulre

Anmeld

22. september 2010

Isabella_mor

men hvad er lige grunden til at sundhedsplejersken siger at man IKKE må klippe dem. for jeg syntes det er åndssvagt hvis de ikke kan nuldres og de kradser sig selv til blods...  det er jo synd for de små pus..

Anmeld

22. september 2010

A.

man burde nulle de af tro at det er fordi negle er så bløde meeen jeg har altid klippet negle på min dreng siden han var født det var umuligt at nulle dem af så hvis man tør så kan man godt

Anmeld

22. september 2010

lauras*mor*

nu ved jeg jo ikke lige hvor gammel dit barn er.. men det er kun mens de er helt små man ikke må.. ved faktisk ikke hvorfor.. jeg mener vi begyndte at klippe dem da hun var 1 mdr eller sådan noget.. er ikke sikker, men er sikker på vi gjorde det før dåben hvor hun var 2 mdr..

Anmeld

22. september 2010

Isabella_mor

lauras*mor* skriver:

nu ved jeg jo ikke lige hvor gammel dit barn er.. men det er kun mens de er helt små man ikke må.. ved faktisk ikke hvorfor.. jeg mener vi begyndte at klippe dem da hun var 1 mdr eller sådan noget.. er ikke sikker, men er sikker på vi gjorde det før dåben hvor hun var 2 mdr..

jeg har ikke noget barn endnu.. han er under proces.. (er 24+6 idag) det var bare noget jeg kom til at tænke over...

Anmeld

22. september 2010

lauras*mor*

isabellamor skriver:

jeg har ikke noget barn endnu.. han er under proces.. (er 24+6 idag) det var bare noget jeg kom til at tænke over...

ahh okay.. hehe.. der kan man bare se.. tillykke med det

Anmeld

22. september 2010

SiLiMiMa

isabellamor skriver:

selvfølgelig må man det!

Anmeld

22. september 2010

Tulle28

Godt spørgsmål - det undrede jeg mig også tit over, da min datter var helt spæd. Min sundhedsplejerske så på mig med panik i øjnene, da jeg spurgte om man måtte - NEJ ikke før hun var en måned... Skørt, hvis du spørger mig - men jeg gjorde som der blev sagt og ventede pænt til hun var en måned:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.