Baby og kat...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. september 2010

Frøken Sørensen

Jeg har ikke selv kat, men min søster havde to katte da hun fik sin datter. Og kattene elsker hende. De lukkede døren ind til soveværelset om natten, da kattene var rigtig glade for at ligge og putte ved hende i vuggen... Og det var da okay om dagen, men om natten turde hun ikke tage chancen! I dag er hendes datter 6 år og de har stadig begge katte som intet har sagt til der kom et barn ind i huset

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2010

Silas&Mille

Gitte85 skriver:

Jeg har ikke selv kat, men min søster havde to katte da hun fik sin datter. Og kattene elsker hende. De lukkede døren ind til soveværelset om natten, da kattene var rigtig glade for at ligge og putte ved hende i vuggen... Og det var da okay om dagen, men om natten turde hun ikke tage chancen! I dag er hendes datter 6 år og de har stadig begge katte som intet har sagt til der kom et barn ind i huset

Det er lige sådan jeg håber det bliver når vores bettemus kommer til verden i januar

Anmeld

22. september 2010

Faith

Hejsa.

Vi har 2 katte og de kommer ikke i nærheden af babyerne. Tror de er bange for deres pludselige bevægelser og høje lyde. Med hensyn til at sove i barnevognen så har vi lynhurtigt vænnet dem fra at nærme sig barnevogn eller babyseng. Det har vi gjort ved at stille barnevognen så vi kan se den, og når så kattene nærmer sig den, får de lige et sprøjt med en vandpistol. Der skulle 2 sprøjt til og så havde de fattet beskeden. Det behøver på ingen måde være et problem at have både katte og babyer.

Anmeld

22. september 2010

Noneother

Jeg har baby og 2 katte + 2 kæmpe katte hos hans far.

-og det går helt problemfrit. NEJ de får da ikke lov at være alene med ham, men nu er det osse meget sjældent han er et sted hvor jeg ikke kan se ham.
Min ene kat er lidt jaloux, men det viser sig kun ved at hun er lidt ekstra opmærksomhedssøgende.

Min holdning til det er: at hvis ikke man vil ha´kat og baby sammen, burde man nok ha´tænkt så langt inden man anskaffede dyret. (mumler noget om uansvarlighed og dyrplageri)
Selfølgelig kan man være uheldig at der opstår en situation fx. svær jalousi der gør at man bli´r nødt til at skille sig af med katten, men jeg ser ingen grund til at male fanden på væggen allerede inden man ser hvordan det er gået. - Katte og børn har boet sammen i mange år. 
Faktisk er jeg vokset op med dem, og de viste sig at være rigtig god underholdning.  OG det lærte mig at jeg bør omgås dyr med respekt.

Anmeld

22. september 2010

Silas&Mille

Noneother skriver:

Jeg har baby og 2 katte + 2 kæmpe katte hos hans far.

-og det går helt problemfrit. NEJ de får da ikke lov at være alene med ham, men nu er det osse meget sjældent han er et sted hvor jeg ikke kan se ham.
Min ene kat er lidt jaloux, men det viser sig kun ved at hun er lidt ekstra opmærksomhedssøgende.

Min holdning til det er: at hvis ikke man vil ha´kat og baby sammen, burde man nok ha´tænkt så langt inden man anskaffede dyret. (mumler noget om uansvarlighed og dyrplageri)
Selfølgelig kan man være uheldig at der opstår en situation fx. svær jalousi der gør at man bli´r nødt til at skille sig af med katten, men jeg ser ingen grund til at male fanden på væggen allerede inden man ser hvordan det er gået. - Katte og børn har boet sammen i mange år. 
Faktisk er jeg vokset op med dem, og de viste sig at være rigtig god underholdning.  OG det lærte mig at jeg bør omgås dyr med respekt.

Vi har slet heller ikke tænkt os at skille os af med kattene med mindre det bliver strengt nødvendigt.

I vores hoved har vi allerede tre børn (hvis man kan sige det sådan) så det vil bestemt ikke blive nemt for nogen af os hvis det kommer der til at det bare ikke går med både baby og katte.

Er også selv vokset op med både kat og hund, bare ikke helt fra spæd.

Vi har da også vores tanker om hvordan det skal takles med at lærer kattene ikke at komme i barnevognen og tremmesengen, men altid godt at hører om erfaring, både gode og dårlige.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.